• 12.442 nieuwsartikelen
  • 166.891 films
  • 10.787 series
  • 31.046 seizoenen
  • 624.853 acteurs
  • 195.352 gebruikers
  • 9.131.006 stemmen

Najib en Julia

zoeken in:

breukelding

• 5 berichten
  • 12 stemmen

Wat vreselijk jammer dat "Najib en Julia" niet op de site vermeld mag worden. Ik had er graag een aantal zeer lovende woorden aan willen besteden. En ik ben eigenlijk ook wel enorm nieuwsgierig wat anderen er van hebben gevonden. Wie weet kan het nog eens overwogen worden?

kappeuter (crew films)

• 73896 berichten
  • 5881 stemmen

Ga je gang in dit forum. Ik heb het topic verplaatst naar 'tv en radio'.

SelmaDuim

• 4907 berichten
  • 730 stemmen

Ik vond het een van de beste series die ik ooit gezien heb, en bovendien ook het beste wat ik van Theo van Gogh heb gezien.

breukelding

• 5 berichten
  • 12 stemmen

Bedankt kappeuter,

Gisteren heb ik alle 6 de delen van 'Najib en Julia' zitten kijken. Elke aflevering vroeg gewoon om een volgende. Ik vond het van het begin tot het einde boeiend, goed gespeeld, spannend en meeslepend. Wat een acteertalent bij elkaar! Niet eerder zag ik zo'n goede Nederlandse televisieserie.

Eerder vond ik 'Cloaca' en Intervieuw' van Theo van Gogh al bijzonder (goed). Najib en Julia vind ik nog sterker, omdat het een realistischer stuk is. Minder 'toneelachtig'.

Ben erg benieuwd in hoeverre het Van Gogh gelukt is om een herkenbaar/ realistisch beeld te schetsen van de Marrokaanse kant (de sfeer, de gebruiken, etc.). De extremen (zoon in de gevangenis, etc.) natuurlijk daar gelaten. Ben zelf te weinig bekend met de Marrokaanse cultuur om dat te kunnen beoordelen.

De Nederlandse kant vond ik treffend. Knap hoe de verhoudingen binnen het gezin en het thema vriendschap werden neergezet. Goed verbeeld hoe deze veranderden binnen alle ontwikkelingen.

Tara Elders speelt heel overtuigend een, in mijn ogen, doorgeslagen 'na-puberende' Hollandse hockeydochter. Zo vanuit haar eigen beleveniswereldje handelend, waarbij de gevolgen binnen het groter geheel haar weinig lijken te raken. Irritant goed gespeeld, zou ik zo zeggen.

Kortom: Wie van dit genre houdt en vijf uurtjes (!) over heeft: KIJKEN!

soom

• 24871 berichten
  • 2709 stemmen

Ik vond het inderdaad een zeer mooie serie, en Theo van Gogh heeft de relatie van Najib&Julia goed onder woorden gebracht. Klasse.

BoordAppel

• 14274 berichten
  • 3187 stemmen

Pas ook gezien. Viel me na alle lovende woorden overal toch tegen. Beetje amateuristisch soms en het acteerwerk was ook niet altijd even goed. Tara Elders was soms best wel irritant. Gelukkig deed Jack Wouterse ook mee want die speelde weer erg goed.

niethie

• 7313 berichten
  • 6771 stemmen

Van wat ik tot nu toe van hem gezien heb vind ik dit persoonlijk het beste wat van gogh heeft afgeleverd. Het romeo and juliet verhaaltje is erg leuk overgezet in een verhaal van nu, over de verboden liefde tussen een nederlands meisje en een marokaanse jongen. Het acteerwerk is soms wat zwakjes maar wordt nergens slecht behalve wouters natuurlijk die zoals altijd weer een geweldige rol neerzet. De film/mini serie verveelt geen moment en blijft de volle

5 uur boeiend.

ML Webdesign

• 177 berichten
  • 103 stemmen

ik heb m ooit gezien met nederlands.

elke nederlandse les 1 deel.

geweldige film.

tot een week geleden besloot ik m ook aan te schaffen en heb nu de volledige serie aangeschaft via bol.com

ik vind m echt mega geweldig!

ML Webdesign

• 177 berichten
  • 103 stemmen

In Overigen > Televisie > Fatima in Najib en Julia:

de tv serie Najib en Julia, dan is Julia een hockey meisje.

komt fatima er ook in voor? die voor nederland speelt?

in het echt dus?

TimD

• 1095 berichten
  • 0 stemmen

breukelding schreef:

Bedankt kappeuter,

Wat een acteertalent bij elkaar! Niet eerder zag ik zo'n goede Nederlandse televisieserie.

Acteertalent? Heb net de eerste aflevering gezien, en ik vindt het bijzonder slap acteerwerk.

SelmaDuim

• 4907 berichten
  • 730 stemmen

Ik ben helemaal niet zo kapot van de films van Theo van Gogh, maar Najib en Julia weet me nu voor de tweede keer weer te raken. Misschien is het door het scenario van Justus van Oel, die een mooie moderne versie weet te maken van het welbekende verhaal over Romeo en Julia. Hij weet dit heel sterk te plaatsen in de tijd van nu, waarin een Marokkaanse jongen en een welgesteld Haags meisje elkaar per toeval leren kennen, niet wetende hoe erg dit hun wereld op zijn kop zou zetten. Een prachtig verhaal over hoe bevooroordeeldheid, afgunst en hebzucht het leven van twee onschuldige mensen kapot maakt.

speranza

• 24668 berichten
  • 0 stemmen

Dit is een geweldige serie. De actrice die Julia speelt vind ik erg goed. Bovendien vind ik haar een bijzonder aantrekkelijke vrouw. De muziek van Spinvis vind ik adembenemend mooi.

Quido

• 14638 berichten
  • 6059 stemmen

Met welke apparatuur is dit gefilmd? Visueel spuuglelijk.

zerodopa

• 81 berichten
  • 0 stemmen

Juweel van een miniserie. Dit bewijst dat Nederland toch echt goede acteurs en actrices in huis heeft en oja.. wat is Tara toch een prachtige vrouw

Jimmiie

• 586 berichten
  • 51 stemmen

(afbeelding)

AnyaH

• 392 berichten
  • 313 stemmen

Najib en Julia (moderne Romeo en Julia)

Eerste regie die ik van Theo van Gogh heb gezien. Intense en dramatische (hele lange) verfilming van de onmogelijke liefde tussen de Nederlandse Julia en de Marokaanse Najib. Acteurs en actrices lijken uit het leven gegrepen en spelen heel naturel en realistisch. Cinematografie heel wisselend, zowel binnenshuis als op straat. Muziek goed passend bij de scѐnes. Wat hebben de mannen in deze serie er een godvergeten puinhoop van gemaakt! Het werd alsmaar erger en erger.... Naarmate het verhaal vorderde, vielen er steeds meer slachtoffers, zowel fysiek als mentaal. Aan het gitzwarte einde van de verfilming blijkt dat de interculturele verschillen oneindig groot en vrijwel onoverbrugbaar (b)lijken te zijn.....

Helaas laat de kwaliteit van beeld en geluid te wensen over en het praten is af en toe slecht verstaanbaar vanwege niet weggefilterde omgevingsgeluiden. Maar nietemin: het plot is oer- en ijzersterk! Het had (ingekort) ook een hele mooie bioscoopfilm kunnen zijn...... Als kwaliteit van beeld en geluid beter waren geweest had het voor mij een 5* kunnen worden, maar in deze hoedanigheid zou ik 4* geven. Maar een hele goede Nederlandse miniserie!

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.