- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Joan of Arcadia
Joan of Arcadia
Eva_x_x
-
- 4 berichten
- 0 stemmen
De serie verdient zoveel. Een DVD-Box met vele extra's. Nog minimaal 4 seizoenen. Het liefst met film. Miljoenen kijkers. Vele prijzen. Lof van alles en iedereen. En 99% bekendheid over de hele wereld.
Maar het zal nooit gebeuren. Nog vijf afleveringen. Het is gewoon té gek. Eindelijk een serie die geniaal is, doordacht en sterk. En hij moet weg voor de "simpele drama/soaps/humor". Zonde. Maar aan elke serie komt een eind. (Dit jaar nog, heeft Nederland afscheid moeten nemen van de successeries (ze hoorde wel bij de bovengenoemde groep, maar toch} Friends Baantjer en Sex and the City (die laatste serie heb ik alleen een paar afleveringen van gezien). En nu dus Joan of Arcadia. Wat zal de volgende zijn?
Sex and the City draait nog steeds hoor. Maar Zowel Friends, als Baantjer, als Sex and the City zijn te zien op Dvd.. Joan (nog) niet.
Eva_x_x
-
- 4 berichten
- 0 stemmen
Oja en als de serie terug komt (wat ik zeker weet want als dit niet gebeurd haal ik alle stekkers van nederlandse tvs er om zondag 10 uur s'avonds uit)
Mag die best ook 2 keer in de week komen kunnen we hem ook niet meer missen.
Angrod_Pallanén
-
- 6687 berichten
- 1042 stemmen
Eva, zal ik je even uitleggen hoe het werkt?
In Amerika is een tv-station twee jaar geleden begonnen met Joan of Arcadia te maken en uit te zenden. RTL 4 had interesse in de serie en kocht de rechten om het hier in Nederland ook uit te zenden. RTL 4 heeft helemaal niks te maken met het produceren van de serie. In Amerika vonden ze dat de serie te weinig kijkers trok en dus trokken zij de stekker eruit. De kans dat de serie terug komt is zeer klein, tenzij een andere tvmaaschappij in Amerika er interesse in toont. Wij Nederlanders zijn alleen verantwoordelijk voor de Nederlandstalige series, dus niet voor de engelstalige.
Baantjer is inmiddels begonnen aan een nieuw seizoen. Friends en Sex and the City zijn allebei gestopt (voorgoed), maar zijn zowel op dvd als op tv nog te zien (herhalingen). Ik begrijp dat je als echte fan dit natuurlijk niet weet, maargoed...ik hoop dat het allemaal een beetje tot je doorgedrongen is.
Angrod_Pallanén
-
- 6687 berichten
- 1042 stemmen
Mary heeft een nieuwe film: Marilyn Hotchkiss'Ballroom Dancing & Charm School!!
Angrod_Pallanén
-
- 6687 berichten
- 1042 stemmen
Even nagevraagd bij RTL 4 en de geruchten zijn dus niet waar: de serie wordt niet herhaald. Erg jammer.
Ik las overigens dat seizoen over de miljoen kijkers trok, evenals de seizoensfinale van seizoen twee. Dan vraag ik me af waarom ze de serie geen tweede keer uitzenden op RTL 4, al ben ik ook blij met RTL 7.
lowhusky
-
- 8230 berichten
- 0 stemmen
Even nagevraagd bij RTL 4 en de geruchten zijn dus niet waar: de serie wordt niet herhaald. Erg jammer.
Helaas..
Fran
-
- 1953 berichten
- 1732 stemmen
Ja balen, als ik had geweten dat ik naar de laatste aflevering zat te kijken, had ik op een hele andere manier zitten kijken. Met weemoed en een traan enz, je kent het wel. Ik blijf hopen dat ze hem nog een keer herhalen. En een dvd box zou helemaal geweldig zijn, maar dat zie ik dus gewoon niet gebeuren .
Angrod_Pallanén
-
- 6687 berichten
- 1042 stemmen
Nee, want RTL heeft de Nederlandse rechten dus alleen met hun toestemming/medewerking kan die DVD er komen
Fran
-
- 1953 berichten
- 1732 stemmen
Je bent wel van veel op de hoogte. Jij bent een beetje ons serie-orakel geworden ha, ha.
Angrod_Pallanén
-
- 6687 berichten
- 1042 stemmen
Je moet je er gewoon even in verdiepen, en als je iets wilt weten, gewoon een mailtje sturen naar RTL (bij SBS zijn ze een stuk minder begripvol), die geeft je altijd juist antwoord.
Angrod_Pallanén
-
- 6687 berichten
- 1042 stemmen
Voor degene met een creditcard:
Joan of Arcadia Seizoen 2 is vanaf 28 November verkrijgbaar via amazon.com
aryan
-
- 986 berichten
- 1741 stemmen
Voor degene met een creditcard:
Joan of Arcadia Seizoen 2 is vanaf 28 November verkrijgbaar via amazon.com
Dan kun je hem beter hier bestellen:
http://www.cduniverse.com/default.asp?style=movie&cart=387677876
Daar kan je met paypal betalen
Piovan
-
- 24 berichten
- 75 stemmen
In Overigen > Televisie > Joan of arcadia:
Ik heb het nu over twee a drie jaren terug. Het was zondagavond, en ik verveelde me.
Toen kreeg ik een preview van een serie genaamd, Joan of Arcadia. Van 22.00 - 23.00
Dat leek me wel iets, ik gekeken dus.
Totaal verslaafd na de eerste aflevering, en daarna elke zondag zat ik weer op de bank
RTL4 zond de serie volgens mij wat langer dan een jaar uit, zelfs op vakantie keek ik.
Tot ineens de slotaflevering kwam, ik begreep het einde totaal niet, Joan stond tussen gebouwen met haar handen omhoog.
Tot ik een aantal maanden geleden informatie aan het zoeken was over de serie, zag ik dat er ook een tweede seizoen was! Waarom heeft RTL4 deze toendertijds niet uitgezonden, te weinig kijkers, te weinig animo?
Helaas alleen op Amerikaanse sites is de serie te koop, uiteraard zonder ondertiteling.
Wat vonden jullie van deze serie?
Angrod_Pallanén
-
- 6687 berichten
- 1042 stemmen
Geniaal, maar RTL 4 heeft alle afleveringen uitgezonden tot op de allerlaatste schokkende seizoensfinale van seizoen 2 (waarin Joan het op moet nemen tegen de Duivel in de vorm van Wenworth Miller).
Ik vond laatst een aflevering van Joan of Arcadia op videoband nog wel de top aflevering waar Judith dood gaat. Een van mijn favoriete scenes, niet omdat het leuk is, maar omdat hij zo steengoed is. Amber Tamblyn sleurde je helemaal mee. Wat een verdriet was er toen. Amen.
matthijs_013
-
- 3628 berichten
- 5422 stemmen
Ik vind het wel een leuke wending. Het legt het niveau van de serie weer hoger en het is dan ook een steen goede serie.
Ik vind het heel goed dat Adam er niet gewoon mee leeft, er zijn al genoeg series waarbij de jongen zich neerlegt dat hij geen sex krijgt met zijn vriendin. Nu heeft én Adam een originele zet gemaakt en konden we genieten van een knap staaltje acteerwerk
Valt dit eigenlijk nog onder spoiler? Het is al op tv geweest en is het dus gewoon pech voor diegene die de aflevering gemist hebben...
Ja, het is en blijft een spoiler.
Ik vond het ook een briljante serie. Ik volgde het elke zondag. Ik heb seizoen 1 dan ook op DVD aangeschaft. Het was inderdaad goed geacteerd en verveelde nooit. Toch goed dat de serie gestopt is. Anders was het wellicht achteruit gegaan. Beter kortdurende glorie dan een langdradige en saaie televisieserie.
Angrod_Pallanén
-
- 6687 berichten
- 1042 stemmen
Ja, het is en blijft een spoiler.
Dude, kijk naar de postdatum sindsdien heb ik wel wat geleerd hoor...denk ik...misschien...ach wie hou ik voor de gek.
Ja, maar dan hoeft het toch niet zo'n open einde te zijn? Ik betwijfel of JoA slechter was geworden, het leek een van de weinige series waar de schrijver gepland hadden wat ze gingen doen en wat ze lieten gebeuren, natuurlijk is dit een wilde gok en kan alleen jij dit bevestigen met de extra's op je DVD (smul).
Piovan
-
- 24 berichten
- 75 stemmen
Waar heb jij seizoen 1 gekocht? Ik zoek hier al langer dan een jaar naar.
Is het met NL Ondertitel?
Ik hoop snel van je te horen.
matthijs_013
-
- 3628 berichten
- 5422 stemmen
Het wonder van eBay. Japanse DVD btw
Angrod_Pallanén
-
- 6687 berichten
- 1042 stemmen
In Overigen > Televisie > Joan of arcadia:
Ik heb het nu over twee a drie jaren terug. Het was zondagavond, en ik verveelde me.
Toen kreeg ik een preview van een serie genaamd, Joan of Arcadia. Van 22.00 - 23.00
Dat leek me wel iets, ik gekeken dus.
Totaal verslaafd na de eerste aflevering, en daarna elke zondag zat ik weer op de bank
RTL4 zond de serie volgens mij wat langer dan een jaar uit, zelfs op vakantie keek ik.
Tot ineens de slotaflevering kwam, ik begreep het einde totaal niet, Joan stond tussen gebouwen met haar handen omhoog.
Tot ik een aantal maanden geleden informatie aan het zoeken was over de serie, zag ik dat er ook een tweede seizoen was! Waarom heeft RTL4 deze toendertijds niet uitgezonden, te weinig kijkers, te weinig animo?
Helaas alleen op Amerikaanse sites is de serie te koop, uiteraard zonder ondertiteling.
Wat vonden jullie van deze serie?
Om even duidelijkheid te scheppen over RTL's uitzendschema:
In de één na laatste kolom staan de uitzenddata van Joan Of Arcadia in Nederland
niethie
-
- 7315 berichten
- 6879 stemmen
Een jaar of twee terug toen rtl begon met het uitzenden van deze serie vond ik het maar weinig aan en heb ik dan ook een groot deel van seizoen een gemist, maar toen er een keertje een avondje niets op tv was heb ik er nog een gokja aan gewaagt vond het toen echt geweldig en zat iedere week aan de buis gekluistert. Echt zo'n serie waarvan je denkt hoe kan het in godesnaam dat je er nooit iemand over hebt horen praten en het nu gewoon vergeten lijkt te zijn, hoop dat rtl de afleveringen ooit herhaald dan kan ik deze ondergewaardeerde serie eindelijk eens in zijn geheel zien.
Angrod_Pallanén
-
- 6687 berichten
- 1042 stemmen
Heb tijd geleden gevraagd of ze JoA ooit eens zouden herhalen en het antwoord was dat er voorlopig geen plannen waren om dat te doen. Ben al blij zat met de (nep) DVD's in mijn kast! Geniet er nog elke week van!
Fran
-
- 1953 berichten
- 1732 stemmen
Vandaag ontdekte ik dat Joan of Arcadia iedere dag herhaalt wordt op RTL8 om 17:40 uur !!!!!
Ik weet niet hoe ver ze al met de serie zijn maar volgens mij is het nog niet zolang. Ik heb gelijk mijn dvdrecorder ingesteld !!!!!!
Ik ben helemaal happy
sara-pezzini
-
- 447 berichten
- 8 stemmen
ze beginnen morgen met de eerste aflevering!!!!
heb ze allemaal al gezien maar ga zeker weer kijken!
niethie
-
- 7315 berichten
- 6879 stemmen
Succes, zou de serie zelf ook graag eens herzien, vooral het eerste seizoen waar ik haast de helft van gemist heb.
Angrod_Pallanén
-
- 6687 berichten
- 1042 stemmen
Het is wordt op RTL 8 uitgezonden!!
niethie
-
- 7315 berichten
- 6879 stemmen
Waar zijn ze nu ongeveer, zijn ze net begonnen of is het al haast ten einde ??
Fran
-
- 1953 berichten
- 1732 stemmen
Ze zijn deze maandag voor het eerst begonnen. En ze zijn gewoon aan het hele begin begonnen dus we hebben nog een heleboel afleveringen te zien !!!
niethie
-
- 7315 berichten
- 6879 stemmen
Enja hoor zonet maar weer eens gezien, het blijft een sterke serie, ga het proberen dit keer elke dag te volgen...
matthijs_013
-
- 3628 berichten
- 5422 stemmen
Ik vind het een serie in de categorie: voor 12 jaar of jonger, net zoals Charmed. Wat een standaard en stereotype personages, zeg.
niethie
-
- 7315 berichten
- 6879 stemmen
Dat valt anders reuze mee vind ik.
Volg het niet, kijk af en toe een aflevering en moet zeggen dat ik het nog steeds erg kan waarderen, ik vind het toch jammer dat ik het tot nu toe nog steeds niet iedere dag heb kunnen zien, wil het toch wel graag volgen want in mijn herrinering wordt het pas beter wanneer je het vaker ziet.
Angrod_Pallanén
-
- 6687 berichten
- 1042 stemmen
Ik vind het een serie in de categorie: voor 12 jaar of jonger, net zoals Charmed. Wat een standaard en stereotype personages, zeg.
Tuurlijk, het is een all-family serie, maar dat de personages stereotype zijn is echt voor het eerst, want serieus, ze hebben echt wel meer diepte dan alleen dat.
Lijkjuh
-
- 157 berichten
- 0 stemmen
Joan of arcadia vind ik echt een geweldige serie ^^
Echt jammer dat het niet verder gaat