• 13.666 nieuwsartikelen
  • 171.347 films
  • 11.354 series
  • 32.285 seizoenen
  • 633.651 acteurs
  • 197.032 gebruikers
  • 9.217.268 stemmen

The Wonder Years

zoeken in:

kos

• 46488 berichten
  • 8685 stemmen

Als ze dit op dvd uitbrengen is ie meteen overal uitverkocht.

Wouter

• 18698 berichten
  • 3049 stemmen

Dan was ie er wel geweest...

Thomas83

• 3927 berichten
  • 3539 stemmen

Ik krijg er maar geen genoeg van!
Elke week kijk ik wel een paar afleveringen, zit inmiddels in seizoen 4.
Er wordt soms wat houterig geacteerd en de serie is wat moralistisch en sentimenteel soms, maar nooit op een storende manier.
En sommige afleveringen of scenes zijn echt prachtig.
Mijn absolute favoriete scenes tot nu toe zijn de volgende:

-De scene uit "Goodbye" (seizoen 3) wannneer Kevin onverwachts te horen krijgt dat zijn wiskundeleraar Mr. Collins is overleden

-De scene uit "The Accident" (seizoen 4) wanneer Winnie in bed ligt en Kevin omhoog is geklommen tot voor het raam, en ze door het raam heen "I love you" tegen elkaar zeggen

kos

• 46488 berichten
  • 8685 stemmen

Hoe kijk je dat? gedownload of is er inmiddels iets te koop?

Thomas83

• 3927 berichten
  • 3539 stemmen

Online gekeken en gedownload. Helaas is er nog geen DVD uit voor zover ik weet, dus dan kan het ook niet anders.

Ik weet niet of het toegestaan is om links te plaatsen, maar anders moet een mod die maar even uit dit bericht verwijderen.

De site schijnt in elk geval legaal te zijn, omdat ze alleen maar links geven. De kwaliteit van het beeldmateriaal op de site is wisselend. Soms vrij slecht, soms met dode links etc, maar er zit ook verassend goede beeldkwaliteit tussen voor online filmpjes.

Hier de link naar de afleveringen van The Wonder Years:

http://www.tv-links.co.uk/show.do/1/2072

arkadi

• 1029 berichten
  • 0 stemmen

Even voor mijn duidelijkheid: Marilyn Manson(Brian Warner) speelde toch ook in deze serie?

SelmaDuim

• 4907 berichten
  • 730 stemmen

arkadi schreef:

Even voor mijn duidelijkheid: Marilyn Manson(Brian Warner) speelde toch ook in deze serie?

Nee, dat is een broodje aap verhaal.

starbright boy (moderator films)

• 22001 berichten
  • 4815 stemmen

Thomas83

• 3927 berichten
  • 3539 stemmen

Is inderdaad een broodje aap-verhaal.
In het artikel op de Engelse Wikipedia en op imdb.com staat ook al vermeld dat het een onzinverhaal is:

http://en.wikipedia.org/wiki/The_Wonder_Years

http://www.imdb.com/title/tt0094582/

Het valt me trouwens best op hoe jong de kinderen in The Wonder Years er uitzien. Meestal zien in producties uit Amerika (junior) highschool kinderen er eerder ouder uit voor hun leeftijd dan jonger, omdat er dan ook oudere kinderen voor de rollen worden gecast. Maar in The Wonder Years ziet iedereen er eigenlijk jong uit. Waar ik ben gebleven in de serie is Kevin Arnold een jaar of 14 of 15, maar ik vind hem er eerder uitzien als een jongen van 12. Paul Pfeiffer ziet er dan wel weer wat ouder uit. Die heeft de baard in de keel in elk geval al gehad en is al wat langer.

Winnie Coopers verhuizing is trouwens in de serie geschreven omdat zij er al wel wat ouder begon uit te zien en begon te groeien, en naast Kevin leek Kevin dan al helemaal klein

Jurado

• 203 berichten
  • 552 stemmen

The Wonder Years is altijd mijn favo serie geweest en is het nog steeds.

Ik heb enige tijd geleden een leuke biography op youtube gezet .

deel 1

deel 2

deel 3

deel 4

deel 5

veel kijkplezier!!

danuz

• 12935 berichten
  • 0 stemmen

Bedankt voor de urls. Leuk om te bekijken!

Alweer tig wat jaar geleden dat ik de serie voorbij zag komen op televisie en heb er toen altijd wel van genoten. Voor mij was dat overigens niet toen de serie net uitkwam (en al helemaal niet over de tijd die in de serie wordt belicht), daar was ik toen net te jong voor.

Recent ben ik begonnen aan een grote herkijk en ik moet zeggen dat ik er nu toch echt wel bewondering voor heb.

Niet alle gebeurtenissen die voorbij komen zijn even geloofwaardig, soms volgen de plotwendingen zich in een te hoog tempo op, maar uiteindelijk is de sfeer toch het gene wat deze serie zowat grandioos maakt.

Hier wordt een tijdsgeest weergegeven van relatief onbekommerd leven als jong jochie in een afgelegen suburb. Een op het eerste gezicht saaie buurt, waar vrouwen alleen voor het gezin zorgen en taarten bakken, vaders ’s avonds afgepeigerd thuis komen en honkbal willen kijken en kinderen op school moeten vechten voor hun moment of fame.

Maar hierbinnen is alles veel genuanceerder, bloeien er mooie liefdes, is het soms een paradijs en soms een hel. Ogenschijnlijk kleine dingen zijn door de ogen van Kevin grootste problemen.

Mooie serie, waar ik nog lang niet op ben uitgekeken, soms grappig, soms verdrietig en nog redelijk vaak poëtisch - juist omdat het de kleine dingen des levens behandeld.

Benieuwd hoe ik erover denk wanneer ik alles weer eens gezien heb.

katie morosky

• 1003 berichten
  • 804 stemmen

Als ik ook maar iets over "The Wonder Years" lees of hoor, verschijnt er meteen een nostalgische glimlach op m'n mond. Zo van "Ach ja, dat was toch enorm." Eigenlijk, is "The Wonder Years" ook een onderdeel van onze wonderjaren (of tenminste toch van een groot deel op deze site). De jongens waren gek op Winnie en de meisje stiekem verliefd op Kevin Arnold (wat was hij toch schattig in het begin!). Humo, het razend populaire Vlaamse tijdschrift, heeft dankzij die Wonder Years een leuke serie gelanceerd met verhalen uit de Wonderjaren van bekende Vlaamse mediafiguren. Loopt nog steeds, af en toe.

Thomas83

• 3927 berichten
  • 3539 stemmen

Zit inmiddels alweer in het laatste seizoen. Blijft prachtig allemaal. Al vind ik die highschool-vrienden van Kevin Arnold een beetje irritant. Op Paul na natuurlijk. Die ene die altijd zo knippert met zijn ogen is irritant.

Dan zie ik liever dat ventje die ook in Stephen King's It speelde.

Kevin begint wat vervelender te worden met zijn gedrag. Wayne juist weer wat milder.

Ik zag laatste weer een aflevering met wat flashbacks, en dan zijn de personages toch ongemerkt erg gegroeid. Al blijft Kevin er nogal jong uitzien voor zijn leeftijd.

Thomas83

• 3927 berichten
  • 3539 stemmen

Ik heb gister de serie afgekeken. Echt prachtig!

Het laatste seizoen vind ik wel wat minder, maar aan de andere kant wel menselijker, en er zitten wel wat echte topafleveringen bij. Het einde is echt prachtig. Daarin wordt ook in het kort verteld wat er is geworden van de hoofdkarakters.

Veruit de mooiste afleveringen blijven voor mij Goodbye uit seizoen 3 en The Accident uit seizoen 4. Homecoming uit seizoen 6 komt er enigszins bij in de buurt.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.