- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- A Touch of Frost
A Touch of Frost

Vamperia
-
- 141 berichten
- 107 stemmen
Is het iemand wel eens opgevallen hoe ontzettend goed David Jason kan acteren ? Echt Briljant ! Hij zet zo'n ongelofelijk goed personage neer en ik lach me werkelijk half dood om hem. Hij is zo grappig.
Ik heb niets meer dan lof voor deze acteur. En apart van zijn acteerprestaties is de serie ook meer dan de moeite waard.
Het lijken wel complete speelfilms.
Toppertje

empirekees
-
- 1597 berichten
- 2401 stemmen
Als je om David Jason moet lachen. Dan moet je hier eens kijken http://www.ofah.net Deze serie, Only Fools and Horses is verkozen tot beste britcom ooit.

jumpstylemovie
-
- 6225 berichten
- 1221 stemmen
David Jason acteert inderdaad erg goed.
Only fools and horses ken ik niet

BlueJudaskiss (moderator films)
-
- 11681 berichten
- 5071 stemmen
Ontzettend lekkere zaterdagavondserie, ik zal het echt missen nu Belgie is gestopt met uitzenden. Het goede van Frost is dat het een goed gedoseerde mix van lekkere spanning en humor is. Heb soms tegelijk dubbel gelegen en op het puntje van m'n stoel gezeten. Heel erg goed.

Don_Mat
-
- 295 berichten
- 0 stemmen
Gewoon mijn favoriete tv serie. Niet te vergelijken met amerikanen. Engelsen hebben gewoon echt de koppen voor dit soort series. De serie heeft ook iets verschrikkelijks treurigs. Het laat ook heel goed de kleurloze kanten van engeland zien. Echt waar. Kheb nu net mijn laatste seizoen gekocht.

djelle
-
- 6070 berichten
- 0 stemmen
Jeugdsentiment een beetje. Mijn moeder ziet dit soort Engelse detectivereeksen erg graag (A touch of Frost is haar favoriet) en ik keek dan maar mee. Als 16-jarige was het me te traag natuurlijk, maar ik kon ook wel dat boeiende eigenwijze karakter van Frost waarderen. Met zijn cynische opmerkingetjes naar zijn chef toe altijd . Geweldig om die gelaatsuitdrukkingen daarbij dan te zien (zowel van Frost als zijn baas).
Ik denk eraan om maar eens opnieuw kijken naar de reeks (zeker nu ik dat mooie berichtje hierboven lees), misschien dat ik het nu nog meer waardeer dan in mijn tienerjaren.

Dk2008
-
- 10892 berichten
- 768 stemmen
Ik ben vrij laat begonnen met er naar te kijken, dus ik heb er maar een stuk of tien gezien. Knap vervelend was ook dat ze zo laat op tv begonnen. Realistisch spel hoor, treurig en komisch tegelijk, neem alleen maar dat Frost steeds aan het eten is. Verhalen zitten knap in elkaar.

T.Bos
-
- 246 berichten
- 324 stemmen
Topdetectiveserie, met alles er op en eraan. Typisch Engelse streekhumor is geniaal. In langzaam tempo, maar perfect om een rustige ontspannen kijkavondje van te maken. Helaas is de hoofdrolspeler overleden en dus zal Frost nooit meer Frost zijn

BlueJudaskiss (moderator films)
-
- 11681 berichten
- 5071 stemmen
Hoe kom je daarbij? Staat niets over op imdb.com

stinissen (crew films & series)
-
- 22683 berichten
- 74404 stemmen
Hij bedoeld John Thaw uit Inspector Morse .

T.Bos
-
- 246 berichten
- 324 stemmen
Ik bedoelde Sir David Jason alias Sir David John White, maar gelukkig heb ik me vergist ja. Een Frost-fan had me overtuigd van het droevige nieuws, zonder dat ik het gecheckt heb. Nooit doen uiteraard. Wie weet dan komen er nog een paar leuke afleveringen erbij Van mij mag het!

eppo349
-
- 865 berichten
- 3967 stemmen
geniale serie, ik heb alle afleveringen van 6 seizoenen en ik kijk er regelmatig weer met veel plezier naar.
de relatie van frost en z'n baas doet me veel denken aan mijn relatie met m'n baas.

JohnWilliams
-
- 7504 berichten
- 956 stemmen
Het blijft goed hoor, maar ik vind Midsomer Murders nét even wat beter.

Mescaline
-
- 7027 berichten
- 2933 stemmen
Mijn moeder kijkt erg veel detectives.. Frost tochwel de meeste denkik.. ze heeft geluk dat er nu voetbal is en dat de nederlandse zender veel detectives aan het uitzenden is daardoor.. zelf boeit het me niet echt die detectives..

Blood Duster
-
- 249 berichten
- 245 stemmen
Kijk al jaren na deze serie, al moet ik tegenwoordig de episodes van het net plukken........ geweldig!!!!!

jumpstylemovie
-
- 6225 berichten
- 1221 stemmen
Midsomer Murders kan ik niet echt waarderen.
Mijn moeder is helemaal verslaafd aan die woensdag-avond Detectives.
Zo ben ik in "touch" gekomen met "A touch of Frost"

eavymetal
-
- 397 berichten
- 529 stemmen
Is het iemand wel eens opgevallen hoe ontzettend goed David Jason kan acteren ? Echt Briljant ! Hij zet zo'n ongelofelijk goed personage neer en ik lach me werkelijk half dood om hem. Hij is zo grappig.
Ik heb niets meer dan lof voor deze acteur. En apart van zijn acteerprestaties is de serie ook meer dan de moeite waard.
Het lijken wel complete speelfilms.
Toppertje
David Jason is inderdaad zeer goed gecast als de eigenwijze detective inspector Jack Frost, die op zijn eigen manier niet alleen zeer grappig maar ook zeer ontwapenend is, en alleen daarom al vind ik het jammer dat de serie inmiddels is gestopt.

Uzza_Sparta
-
- 1195 berichten
- 2138 stemmen
Only Fools and Horses was gedurend de zomer elke middag herhaald door de BBC.
Nog steeds de beste Britse comedy/drama series ooit gemaakt.

Brix
-
- 19501 berichten
- 4877 stemmen
Momenteel mijn favoriete politieserie.
Laat ontdekt, met de herhalingen, maar volledig verslaafd geraakt aan de serie en de onnavolgbare vertolking van de hoofdrol door Jason.
De aflevering van gisternacht vandaag voor de 2e keer zitten bekijken, met evenveel plezier.
De complete serie op DVD komt er beslist

Alexander1900
-
- 1708 berichten
- 563 stemmen
Vroeger keek ik altijd deze serie. Binnenkort maar weer eens aan beginnen. Opvallend is wel dat er niet zo veel afleveringen zijn gemaakt. Slechts 42 met een speelduur van 70 uur. Dat is dan wel weer behoorlijk.

Hendrick99
-
- 153 berichten
- 96 stemmen
Ik heb alle officiële DVD-releases van ITV en tel 40 afleveringen in 14 seizoenen. Het verschil met andere tellingen wordt veroorzaakt doordat sommige episodes een vervolg kennen. Voorbeeld: aflevering "Line of Fire". Bovendien wordt episode "Endangered Species" beschouwd als seizoen-12 en hoort deze niet bij seizoen-13. Dat misverstand ontstaat snel als men het over uitzenddatums heeft in plaats van over seizoenen.
Na Columbo vind ik Frost de beste detective-serie ooit. Het grappige is dat opvallend veel acteurs/actrices later weer opdoken in afleveringen van Midsomer Murders.
Naar mijn mening is vermoedelijk de beste aflevering van Frost: "Penny for the Guy". In deze aflevering probeert een verbitterde weduwnaar om de eigenaar van een supermarkt te chanteren. Hij schroomt niet om daarbij het leven van twee kinderen op het spel te zetten. Na lang zoeken ontdekt Frost de ware reden van de frustraties van de bejaarde man.