- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- The Dave Chapelle Show
The Dave Chapelle Show

soboer
-
- 359 berichten
- 293 stemmen
Iemand gezien toevallig. Hij is niet in Nederland op de buis te zien, maar via internet kan je wel afleveringen downloaden.
Wie is Dave Chapelle. Hij is de stand up comedian,Reggie uit de Nutty Proffesor. Hij speelde ook in Blue Streak en Half Baked.
Zijn eigen show bestaat uit korte sketches waarin hijzelf vaak de hoofdrol inspeelt. De sketches zijn soms erg hard en er wordt ook volop in gevloekt. Volgens mij wordt het via een betaalzender uitgezonden.
Dave Chapelle is voor mij de coming man wat komedie betreft. Ik hoop dat hij zo blijft en niet een softie wordt zoals dat bij Chris Tucker gebeurde.

Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Toch zie ik dan liever Crank Yankers. Geweldig Entertain Television.

streeter
-
- 1436 berichten
- 6799 stemmen
Chapelle's Show is hier in de VS een enorme rage. De broer van Eddie Murphy speelt ook wel eens mee.
Crank Yankers was leuk in het begin, maar werd snel oud.

aryan
-
- 986 berichten
- 1723 stemmen
Ik heb echt veel episodes van de Chapelle shows. Echt een van de weinige shows waar de sketches grappig zijn.
Lil Jon, P Diddy making the band, R Kelly, Trading Spouses enz. dat is gewoon echt topcomedy. Ook charley murphy werkt mee aan de show, de broer van eddy

streeter
-
- 1436 berichten
- 6799 stemmen
er is een DVD van Chapelle's Show seizoen 1 in R1

Jordy
-
- 22563 berichten
- 2952 stemmen
Zag hem jaren geleden regelmatig in Conan, toen vond ik hem ge-wel-dig. Gisteren voor het eerst een aflevering van de show gezien, één hele lange Rick James skit en een optreden van Ludacris. Best vermakelijk, maar is de rest van de shows net zo?

aryan
-
- 986 berichten
- 1723 stemmen
het is verschillend. Sommige episodes zijn bijna geniaal, andere wat minder. Aan het einde van elke episode heb je een rapper (dmx, snoop dogg, kanye west enz.)

doedt
-
- 12 berichten
- 3 stemmen
hij is echt fa2 hij speelt toch ook in half baked en blue streak?

soboer
-
- 359 berichten
- 293 stemmen
Enkele must see sketches:
Gran Theft Auto sketch. Iedereen die het spel kent moet deze sketch zien. Chappelle speelt de hoofdrol in zijn eigen spel.
Pee on you, Dave Chappelle as R Kelly
een referentie naar R Kelly's sextapes.
Making the band, Dave Chappelle as P Diddy and Dylan
Een parodie op een reality programma met als slachtoffer P Diddy. Hoe die P Diddy neerzet. Schitterend gewoon.
Prince (Dave Chappelle) versus Charlie Murphy
Charlie Murphy die man die altijd in de schaduw van zijn broer heeft gestaan en dit komt in alle sketches ook naar voren.

aryan
-
- 986 berichten
- 1723 stemmen
Die aflevering van making the band, daarna komt er nog een sketch en daarna is er nog een met al die poppen en dan gaan ze over drugs en soa's praten/zingen die is echt grappig
chapelle en qtip

brymj
-
- 758 berichten
- 791 stemmen
erg leuke show idd.
vooral die sketch dat ie Prince nadoet is leuk
of die ene van die blinde neger die bij de KKK zit

niethie
-
- 7304 berichten
- 6311 stemmen
Inderdaad een hilarische show vele geniale sketches bv,
-Met die blinde neger bij de kkk (niggers with their wide noses breathin all the white mans air
-Dat nieuwe r kelly nummer i wanna piss on you .
-Die ene met de nigger family inplaats van the addams family.
-Of die met die blanke in een studentenhuis vol negers.
Lollig mannetje die chappelle en een van de weinige die vaak origineel blijft met zijn grappen (al moet ik wel toegeven dat ik zijn show als een tijdje niet meer gezien heb)

The Last
-
- 7169 berichten
- 0 stemmen
MEES-TER-LIJK
Ik lachte me altijd helemaal KAPOTTT
Jammer dat het niet meer hier in NL op tv komt.

tukkerstein
-
- 2094 berichten
- 2901 stemmen
Aai,
ik vond het altijd een pijnlijk slechte comedyserie. Dave Chapelle die zichzelf altijd heel leuk vindt, en dan het publiek in zijn studio dat moet lachen om helemaal niets.
Het komt misschien omdat ik een apart gevoel voor humor heb Ik meende trouwens dat de serie vorig jaar al is gestopt omdat Chapelle was weggelopen...

Macmanus
-
- 13723 berichten
- 3581 stemmen
De nieuwe Netflix special zijn best wel geniaal. Geweldig hoe hij kwetsbaar maar zo on point is over hedendaags Amerika. Gaat dat zien.

kos
-
- 45746 berichten
- 8274 stemmen
oh ja, goed dat je het zegt. Helemaal vergeten.

Tonypulp
-
- 21231 berichten
- 4608 stemmen
Z'n laatste, Sticks & Stones, is ook weer geniaal. Zó treffend.

kos
-
- 45746 berichten
- 8274 stemmen
Haha, zaaalig idd.
Die Michael Jackson humor. hahahaha.. Heerlijk hard.

Onderhond
-
- 86953 berichten
- 11556 stemmen
Heerlijk hard.
Had ik ook gehoord, maar vond het eerlijk gezegd nogal flauw en voorspelbaar. Na dat stukje ook maar gestopt met kijken.

Macmanus
-
- 13723 berichten
- 3581 stemmen
Zag hem dit jaar in Amsterdam live. Hij is een genie. Het is niet eens dat het een perfecte show was. Hij probeerde zo leek het ook wat dingen uit, deeltje zat ook in deze Netflix special. Maar zijn delivery is eentje waarmee je geboren moet zijn.

danuz
-
- 12935 berichten
- 0 stemmen
Maar zijn delivery is eentje waarmee je geboren moet zijn.
Door dit zinnetje al zijn Netflix shows gaan kijken, want na zijn Sticks & Stones voelde ik dat niet helemaal. Maar inderdaad, de nonchalance waarmee hij het podium opkomt, een sigaretje opsteekt en de een na de andere grap ogenschijnlijk uit zijn mouw schut is toch wel erg goed ja