- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Perry Mason
Perry Mason
Arnie
-
- 1082 berichten
- 1881 stemmen
Iemand dit al gezien? Perry Mason (2020) - MovieMeter.nl/series Remake van deze oude serie uit de jaren '50 en '60
Zojuist het eerste seizoen uitgekeken, en dit schreef ik erbij:
Wat een serie. De eerste aflevering lijkt nog een wat standaard, duistere jaren-30 crime-serie maar het wordt steeds beter en intrigerender. Deed me erg denken aan Carnivale qua sfeer, setting, en zelfs de muziek (die lijkt zelfs een beetje gejat...). Heel veel boeiende thematiek, soms wat al te erg geprojecteerd vanuit hedendaagse thema's, maar tegelijk is dat precies wat ze moeten doen met zo'n remake. Rhys is bovendien perfect gecast als Mason, Maslany kan grandioos freestylen zoals we haar kennen van Orphan Black, en ja er zitten voor de rest veel jaren-30 karikaturen in maar dat is juist zo heerlijk.
Overigens, kijk voor de grap eens naar de rollen die dezelfde karakters in de oude serie uit de jaren '50 en '60 nu krijgen, en je ziet direct het statement dat de remake van zichzelf al is.
Ik hoop heel erg dat ze hiermee doorgaan (inclusief met Maslany), wat een potentie heeft dit!
Arnie
-
- 1082 berichten
- 1881 stemmen
Beetje maar, nog altijd minder dan jij
Maslany is trouwens Pools voor 'boterig', waarmee ik verder niets wil zeggen.
eRCee
-
- 13441 berichten
- 1978 stemmen
Beetje maar, nog altijd minder dan jij
Bij mij heet dat de gave der bewondering. 
Lijkt me wel een toffe serie, nu nog een manier vinden om eraan te komen. Bestellen bij m'n bibliotheek is één optie. Maar als een zeker persoon zou kunnen pindakazen, dan houd ik me ook aanbevolen.
Arnie
-
- 1082 berichten
- 1881 stemmen
Lijkt me wel een toffe serie, nu nog een manier vinden om eraan te komen. Bestellen bij m'n bibliotheek is één optie. Maar als een zeker persoon zou kunnen pindakazen, dan houd ik me ook aanbevolen.
Tsja, dan ben je aangewezen op de goodwill van zekere personen. Ik zou mijn hart niet vasthouden en snel naar de bibliotheek togen... (overigens valt het ook vrij goed te streamen).
eRCee
-
- 13441 berichten
- 1978 stemmen
Je bedoelt waarschijnlijk tijgen. Togen is verleden tijd.
Arnie
-
- 1082 berichten
- 1881 stemmen
Ik dacht eerder dat je over mijn dubieuze gebruik van de uitdrukking 'je hart vasthouden' zou vallen. Maar dit mag ook