- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- The Terror (2018)
The Terror (2018)
zoeken in:
Noud
-
- 544 berichten
- 1156 stemmen
Vraag over S1ep10
Op het laatst als Lady Silence Francis Crozier bevrijdt en zij naar verschillende kampen teruggaan. Dan zijn zij dat het kamp is overvallen. Door wie? Niet door de eskimo's.
Een ander gedeelte wat ik niet snap. Is wanneer een bemanningslid tegen Francis zegt, dat zij hem mogen opeten, omdat hij niet meer lang te leven heeft. Uiteindelijk gaat Francis hierin mee. Maar tegen het einde van de laatste aflevering. als Francis overal lichaamsonderdelen ziet, lijkt wel of hij dit afkeurt.
Waarom ziet Hickey Francis als gelijken?
Waarom worden er tongen doorgesneden?
Waarom weigert Tuunbaq het offer van Hickey?
En waarom geeft Lady Silence de Tuunbaq water
Man, heb ik zitten slapen bij deze serie?
Ramon K
-
- 13575 berichten
- 0 stemmen
Noud schreef:
Vraag over S1ep10
Op het laatst als Lady Silence Francis Crozier bevrijdt en zij naar verschillende kampen teruggaan. Dan zijn zij dat het kamp is overvallen. Door wie? Niet door de eskimo's.
Een ander gedeelte wat ik niet snap. Is wanneer een bemanningslid tegen Francis zegt, dat zij hem mogen opeten, omdat hij niet meer lang te leven heeft. Uiteindelijk gaat Francis hierin mee. Maar tegen het einde van de laatste aflevering. als Francis overal lichaamsonderdelen ziet, lijkt wel of hij dit afkeurt.
Vraag over S1ep10
Beetje wel. Ik ga ff kort alles af.
Overvallen door het beest, de kou, de honger, de ziekte, de gekte, de elementen, Antartica zelf?
Francis at enkel van de voetzool (op aanraden van de dokter zelf). De dokter heeft zichzelf ingezeept met gif en zelfs gif gedronken voor ie zichzelf van het leven beroofde. Hij wilde de mensen die hem wilden consumeren vergiftigen. In de voetzool zit weinig tot geen gif.
Hickey heeft duidelijk een godcomplex; daarom ziet ie zichzelf als gelijke van een kapitein.
Ik denk de de eskimo's geloofden (de sjamaan in het begin van de serie had ook geen tong) dat je kon communiceren met de demon/natuurgod als je je van je tong ontdeed.
Hickey's offer wordt niet geaccepteerd omdat ie een Westerse indringer is. De inheemse bevolking is één met de elementen van Antartica (ze worden ook nooit lastig gevallen door de tuunbaq). De westerlingen zijn indringers die de balans verstoren. Persoonlijk denk ik dan ook dat je de Tuunbaq niet letterlijk moet nemen. Het beest is eerder een symbool, die de gestalte van een beest krijgt in de ogen van de westerlingen, die lijden onder honger, kou, loodvergiftiging, uitputting, verwarring (hallucinaties) etc. Ik denk dat je het verhaal zelfs zo zou kunnen interpreteren dat niet het beest al die zeemannen heeft afgeslacht, maar de mannen zelf dat bloedvergieten hebben veroorzaakt (haat, paranoia, survival, waanzin, hallucinaties).
Zoiets.
* denotes required fields.