- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Loeki de Leeuw van pleiteghem
Loeki de Leeuw van pleiteghem

Yak
-
- 4950 berichten
- 829 stemmen
"Reclameheld Loeki de Leeuw zal vrijwel alleen nog te zien zijn rond de kinderprogramma’s van Z@ppelin. Dit zei marketingmanager P. Boots van de STER in Antenne 2. De STER vindt de avonturen van Loeki niet meer passen bij de intellectueel uitdagende programma’s van de Publieke Omroep.
Ook kampt de STER met ruimtegebrek in haar blokken, waardoor er in totaal minder plaats is voor de lobbige leeuw. De Loeki-grapjes werden vertoond in onverkochte ‘restzendtijd’, die volgens Boots momenteel erg schaars is. Ook voor spotjes van non-profit-organisaties en programma-promo’s is vrijwel geen ruimte meer in de publieke reclameblokken.
Volgens L. Geesink, bedenkster van de Loeki-filmpjes, zijn er al twee jaar geen nieuwe Loeki-filmpjes gemaakt. In de hoogtijdagen bestelde de STER driehonderd Loeki-spotjes per jaar. "
Zie hier.
Jammer, of blij toe? Ik stem voor het eerste.
En dat alle Loeki-stukjes ook maar eens op DVD worden uitgebracht!

Zavo
-
- 6392 berichten
- 1616 stemmen
Eindelijk! Loekie moet dood! (Zoals Herman Koch ooit in een interview zei.)
Ik heb Loeki nooit grappig gevonden, alleen maar irritant.
Wel veelzeggend dat hij er uit wordt gehaald om nog meer reclame uit te kunnen zenden, alsof het nog niet genoeg is. Reclameblokken van 6/7 minuten zijn tegenwoordig al meer regel dan uitzondering.

Quido
-
- 14644 berichten
- 6084 stemmen
Loekie of niet, reclame blijft erg en wordt ook steeds langer.

T.O.
-
- 2361 berichten
- 2685 stemmen
Loeki is ok, maar die drie mannetjes op de Duitse tv zijn nog cooler

empirekees
-
- 1597 berichten
- 2401 stemmen
Volgens mij keken veel mensen nog wel de reclame bij de publieke omroepen om loeki, die mensen die zijn ze dus kwijt. Beetje dom.