- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Better Call Saul
Better Call Saul
Bélon
-
- 1795 berichten
- 0 stemmen
Mooi einde van een top seizoen. Fijn dat er een vervolg komt. 
Die sterfscene van moeder McGill: kippenvel (meer algemeen voor het hele seizoen: de broedertwist tussen Saul & Chuck nam epische proporties aan in klein persoonlijk drama, Kaïn en Abel lijken er niets bij)
Roel-
-
- 1978 berichten
- 584 stemmen
Mehh, matige aflevering. Na twee seizoenen is het nog steeds vrij onduidelijk waar het met Saul Goodman (of Jimmy McGill) heen moet. En de als cliffhanger bedoelde laatste scene zag je al van zo ver aankomen dat het zijn uitwerking volledig miste.
Moeilijk te duiden wat ik er als geheel van vind. Blijf het wel intrigerend vinden, maar na twee seizoenen is er eigenlijk nog niets gebeurd behalve een beetje getrouwtrek tussen twee broers en Mike die Hector Salamanca niet mag. Enerzijds erg knap hoe het met zo weinig wel weet te boeien, anderzijds mag er van mij wel iets meer tempo in (broedertwist kennen we nu wel). Ik ben er dus nog niet uit of ik wil dat ze in de afleveringen die ze per seizoen hebben meer moeten laten gebeuren of dat het derde seizoen van mij nu al mag beginnen..
AC1
-
- 5775 berichten
- 909 stemmen
Ben ik de enige die was teleurgesteld door de finale van S2? Hoogtepunt van S2 voor mij waren de scènes met Kim Wexler oftewel de prestatie van Rhea Seehorn.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Low key finale, die teleurstelt maar wel weer een zeer vermakelijk seizoen. Ook al steelt Banks nog steeds de show, ik zie in Odenkirk wel een bedreiging voor Spacey tijdens de Emmy's. Al mag de flauwe humor wel achterwege laten en het vooral houden op de zwarte humor en de humor die van Saul geen karikatuur maken.
AC1
-
- 5775 berichten
- 909 stemmen
Moeten de Emmy prijzen nog worden uitgereikt? Dan wordt het Rhea Seehorn voor best supporting role. Als we het over de mannen in een supporting role hebben dan maakt Alumiumfolie Chuck ook wel een heel grote kans.
Jellesteeg
-
- 517 berichten
- 208 stemmen
Kijk op het moment erg veel series waardoor ik later ben begonnen aan seizoen twee. Ondertussen op de helft en het kijkt heerlijk weg. Seizoen één was aardig, seizoen twee is (tot nu toe) vele malen beter. En dat terwijl er niet heel veel gebeurt. De verhaallijn(en) rondom Mike komen voor mij het beste uit de verf. Geweldige rol.
linxde1
-
- 394 berichten
- 346 stemmen
Kijk op het moment erg veel series waardoor ik later ben begonnen aan seizoen twee. Ondertussen op de helft en het kijkt heerlijk weg. Seizoen één was aardig, seizoen twee is (tot nu toe) vele malen beter. En dat terwijl er niet heel veel gebeurt. De verhaallijn(en) rondom Mike komen voor mij het beste uit de verf. Geweldige rol.
Erg leuke serie. Verhaallijn Mike is inderdaad zeer interessant. Maar toch ook het Saul verhaal en dat deze verhaallijnen zo nu en dan elkaar raken. Tuco's "lie detector" al gezien?
Dat vond ik toch wel erg geinig.
Jellesteeg
-
- 517 berichten
- 208 stemmen
Haha ja linxde1, die 'lie detector' was erg geinig. Seizoen twee overigens gisteravond afgerond en jezus, wat ongelooflijk knap hoe deze serie wordt neergezet. Je moet het maar durven na Breaking Bad, maar ze slagen er tot nu toe fantastisch in.
Saul en Kim hebben een leuke verhaallijn, Mike een nog betere. Heb een enorm zwak voor het personage gekregen naarmate seizoen twee. Iets wat ik totaal niet had met Mike tijdens Breaking Bad. Seizoen vier en vijf van Breaking Bad gaan ze zelf niet meer overtreffen, maar met dit tweede seizoen hebben ze zichzelf in vergelijking met seizoen één tot en met drie van Breaking Bad echt wel weten te overtreffen. Nooit verwacht dat ik dat zou zeggen, maar het is toch echt zo in mijn ogen.
milannn
-
- 119 berichten
- 1841 stemmen
En dat terwijl er niet heel veel gebeurt.
Dat vind ik ook het knappe aan deze serie. Er gebeurt vrij weinig, maar ik vind het toch verdomd interessant en heerlijk om naar te kijken.
Ik had vorig jaar na Breaking Bad echt niet verwacht dat deze spin-off zo'n hoog niveau aan zou tikken, maar seizoen 1 vond ik persoonlijk al fantastisch. Paar dagen terug seizoen 2 afgerond en wederom 10 heerlijke afleveringen. Vind de verhaallijn rond Mike nog niet altijd even boeiend, maar de scènes met Jimmy zijn voor mij allemaal goud. De squat cobbler scène is nu al legendarisch.
Het vult het gemis van Breaking Bad voor mij echt prima op. Heel vergelijkbare algemene sfeer en feel, maar het voelt wel echt eigen. Ben wel heel benieuwd welke kant ze precies op willen. Voorlopig hebben ze nog niet echt een richting gekozen, dus onder andere wat dat betreft ben ik heel benieuwd naar seizoen 3. Ben vooral benieuwd hoe en wanneer ze bij de Saul Goodman periode aan willen belanden. Willen ze de serie daar binnenkort omheen gaan bouwen (je zou zeggen van wel gezien de titel) of blijven ze voorlopig nog focussen op de aanloop ernaar toe? Ik geloof dat BCS begon in 2002, dus het zou nu 2003-2004 moeten zijn (?). De Heisenberg era begon dacht ik in 2008. Ook benieuwd hoe ze W.W. + Fring erin gaan verwerken. Jimmy's karakterontwikkeling zal in ieder geval een belangrijk thema blijven.
Ze hebben sowieso nog genoeg tijd en ruimte om een richting te bedenken (al zullen ze dat wel allemaal al voor ogen hebben). Met de huidige pacing en 10 eps per seizoen zie ik deze serie zeker 7 seizoenen z'n niveau (op z'n minst) vast houden. Hopelijk weten ze vervolgens ook weer op het hoogtepunt te stoppen.
Ja, ik ben echt heel blij met deze serie. Meestal is een serie bij mij na een jaar wel aardig weggezakt en heb ik niet de drang om persé het nieuwste seizoen te zien, maar BCS is één van de weinige series waarbij ik echt uitkijk naar het moment dat alle afleveringen beschikbaar zijn en ik het lekker kan bingen. Heerlijke serie.
Jellesteeg
-
- 517 berichten
- 208 stemmen
Het vult het gemis van Breaking Bad voor mij echt prima op. Heel vergelijkbare algemene sfeer en feel, maar het voelt wel echt eigen.
De vergelijkbare sfeer is inderdaad weer heerlijk om terug te zien. Viel me ook op dat die typische BrBa muziek terug te horen was dit seizoen. Een soort 'klikken', weet het niet anders uit te leggen.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Ik vind BCS geen geweldige serie, kan echt nergens tippen aan BB, maar het is vermakelijk genoeg om door te blijven kijken. De aanwezigheid van Gus maakt dit komende seizoen wel echt interessant. Heerlijk. Jammer trouwens dat ze Walter en Jessie niet eens snel erin gaan brengen met gastrollen. Daar wacht iedereen op.
Montorsi
-
- 9715 berichten
- 2374 stemmen
Ik zou ook echt niet weten waarom je daar op zit te wachten.
Eraser2
-
- 387 berichten
- 922 stemmen
Dat zal Gilligan niet gaan doen. Mocht hij dat wel doen dan ben ik van mening dat hij een grote fout maakt. Ik vind BCS een hele goede serie die wat mij betreft een hele sterke ontwikkeling heeft.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Dat zal Gilligan niet gaan doen. Mocht hij dat wel doen dan ben ik van mening dat hij een grote fout maakt. Ik vind BCS een hele goede serie die wat mij betreft een hele sterke ontwikkeling heeft.
Jesse Pinkman terug in 'Better Call Saul'? - Serietotaal.nl

Eraser2
-
- 387 berichten
- 922 stemmen
Hmmm interessant. Dan ben ik benieuwd hou ze hem in zouden passen binnen de huidige verhaallijn. Hij maakt natuurlijk verhaaltechnisch gezien pas jaren later kennis met Saul.
(Willie)
-
- 425 berichten
- 85 stemmen
Mwah hij refereert in Breaking bad aan Saul als de gast die zijn maatje Emilio een paar keer vrij heeft gekregen, hij weet ook dat hij het niet zo nauw neemt met de wet, hij kan dus al jaren op de hoogte zijn van Saul. Hij zou dus ook in beeld kunnen komen als Emilio bij Saul binnenstapt en we Saul dit jaar zien afglijden.
linxde1
-
- 394 berichten
- 346 stemmen
Seizoen drie zal starten op 10 april.
Voor de mensen die het gemist hebben. Een oude bekende komt terug! Op te maken uit de volgende trailer:
(embed)
Los Pollos Hermanos!!! ?
Shinobi
-
- 4305 berichten
- 2550 stemmen
"You're now a criminal. Good one, bad one? That's up to you."
De afgelopen paar weken heb ik met veel plezier naar de eerste twee seizoenen gekeken.
Het knappe is dat ondanks de komische insteek men de sfeer van 'Breaking Bad' treffend kan vangen. Daardoor wordt het leuk om te zien hoe 'Slippin' Jimmy McGill zich langzaamaan ontpopt tot de advocaat die we heden ten dage kennen. Maar stiekem steelt Mike Ehrmantraut soms de show. Het zijn beide geweldige personages met een rijke achtergrond die goed uitgediept worden.
Er zijn volop ontwikkelingen te bespeuren. Ook al lijkt er soms niets te gebeuren suddert er langzaam toch iets wat de gemoederen later volop bezig houdt. Op deze manier blijf je geboeid kijken hoe Jimmy zich weer uit een penibele toestand gaat redden. Daarbij zijn de referenties een leuke bonus.
Kom maar op met seizoen drie, met niemand minder dan Gustavo Fring.
Jellesteeg
-
- 517 berichten
- 208 stemmen
Eerste twee afleveringen van S03 zojuist gezien. Waarom heeft niemand het hier nog over die tweede? Fantastisch om zoveel van Breaking Bad te zien terugkeren in Better Call Saul. Francesca, Victor en natuurlijk Gus!
Shinobi
-
- 4305 berichten
- 2550 stemmen
Haha, dat was zeker een leuke introductie. Slim hoe ze de camera bewegen om hem net maar niet in beeld te brengen, maar ik zag al lang wie het was. Ik ben echt benieuwd wat zijn rol zal zijn in dit seizoen.
Jellesteeg
-
- 517 berichten
- 208 stemmen
Derde aflevering is wederom sterk. Oftewel: seizoen drie had niet beter kunnen beginnen.
Bélon
-
- 1795 berichten
- 0 stemmen
Martin's Handyman & Repairs 
Aflevering 4 was top! 
Joy4ever
-
- 4609 berichten
- 1832 stemmen
Aflevering 4 was zeker top. BCS ademt meer en meer BB uit. Heerlijk.
Jellesteeg
-
- 517 berichten
- 208 stemmen
HOLY SHIT. Ja, dat moest in caps-lock. Vijfde aflevering van S03 is briljant en meer dan dat.
Soms zijn er van die afleveringen dat je steeds dichter naar je beeldscherm kruipt: The Rains of Castamere aka The Red Wedding, Who Goes There (True Detective), Ozymandias en ik zal nog wel wat memorabele afleveringen vergeten. S03E05 komt bij mij in dat rijtje.
Eraser2
-
- 387 berichten
- 922 stemmen
Mee eens, aflevering 5 was echt fenomenaal!
Shinobi
-
- 4305 berichten
- 2550 stemmen
'Better Call Saul' op zijn best inderdaad, wat een niveau.
Montorsi
-
- 9715 berichten
- 2374 stemmen
dijk van een aflevering inderdaad. Ik vond het gedoe met Chuck lang slepen, maar het komt nu echt wel to the point.