- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Utopia (Channel 4)
Utopia (Channel 4)
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen

Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Zeer opmerkelijke en originele serie uit Engeland. Wat mij vooral trok was de visuele flair van de serie en blijft toch wel aangenaam opmerkelijk. Colorscheme is echt grandioos maar ook de plot en de ontwikkeling daarvan staat prima in dienst van het onwerkelijke kleurenpalet.
Surreëel, gewelddadig, wat controversiële thema's maar nog niets wat de ophef in Engeland rechtvaardigd. Hopelijk komt dat nog. Erg spannend, martelscene in de eerste episode was in ieder geval erg goed, sterke spanningsopbouw en leuke cast en characters. Voelt bijna Lynchiaans aan, vooral de scenes met Higgins (Michael). Interactie met de lui die 'm proberen onder controle te houden zijn zo onsamenhangend dat je er eng van wordt. Deed me erg denken aan de scenes in Mulholland Dr. waar Justin Theroux the Girl in zijn maag gesplitst krijgt. Compliment van formaat.
Goed begin, en thirsty for more.
Arkadi.
-
- 797 berichten
- 870 stemmen
Er gebeurt erg veel in de eerste aflevering. Kleurenpalet in combinatie met het pure Engels en de surreële score is geweldig. Ik hoop dat er wel gedoseerd wordt. Heb me uitermate vermaakt.
Hallo Jessica Hyde.
Raffael77
-
- 1891 berichten
- 0 stemmen
Heerlijke serie dit. Heb heel seizoen 1 nu gezien.
davidov
-
- 3466 berichten
- 2164 stemmen
ok....2 dingen zijn awesome:
1. De serie, ik kijk nogal wat af maar deze serie is echt fijn scherp hedendaags.... als in: leent dingen die ik al ken, maar doet het beter, en hier en daar echt veel beter dan ik ooit gezien heb. Gedurfd...experimenteel...brits....heerlijk 
2. Ik zoek op "utopia channel 4" bij google image search, hoge resolutie voor plaatjes....#1 image: dit topic
vandaar dat ik hier maaaaaanden na de laatste post zelf reageer 
enige "nadeel" van de serie: next up episode 5 vd 6!!...net de smaak te pakken en al bijna afgelopen!....altijd hetzelfde met die britten... niks anders dan parels, maar altijd zo schaars!
Donkerwoud
-
- 8662 berichten
- 3941 stemmen
enige "nadeel" van de serie: next up episode 5 vd 6!!...net de smaak te pakken en al bijna afgelopen!....altijd hetzelfde met die britten... niks anders dan parels, maar altijd zo schaars!
On the plus side, je pakt hem wel zo op en kijkt het in een ruk uit. Aanrader mensen, gaat het zien!
Macmanus
-
- 13726 berichten
- 3701 stemmen
Even lekker mee gepakt deze serie. Zeker niet onaardig. Ziet er fris uit, boeiend verhaal, lekker sfeertje, die gast uit The Kill List is geniaal. Ja ga toch de Britse series ook wat serieuzer nemen. Hopelijk zien ze er vaker zo verzorgt uit.
O ja, fantastische soundtrack!
Donkerwoud
-
- 8662 berichten
- 3941 stemmen
Voor een televisieserie is het allemaal zo goed verzorgd.
schram101
-
- 16683 berichten
- 2293 stemmen
Neem aan dat dit iets anders is, Naomi Watts ? 
Inwoners nemen bezit van Utopia - AD.nl
De Mol niet bang voor flop: 'Buikgevoel is goed bij Utopia' - AD.nl
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Gelukkig wel, schrok ook toen ik hoorde dat we een Nederlands Utopia kregen
.
Ataloona
-
- 734 berichten
- 4259 stemmen
''What have you got a gun for?''
- ''It's for shooting people'' 
Seizoen 1 ga ik maar eens snel kijken.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
''What have you got a gun for?''
- ''It's for shooting people'' 
Seizoen 1 ga ik maar eens snel kijken.
Moet je echt doen, visueel ook erg tof.
Donkerwoud
-
- 8662 berichten
- 3941 stemmen
Alleen jammer dat het mysterie in seizoen 1 al opgehelderd is en dat seizoen 2 een beetje gebrek heeft aan suspense. Wel leuk dat de inmiddels bekende karakters steeds op de meest vreemde momenten bij elkaar komen of juist tegen elkaar ingaan. Hoop dat er een derde seizoen komt waarin er weer ruimte vrij wordt gemaakt voor nieuwe ideeen waar wij mee kunnen puzzelen als kijker.
D-pulse
-
- 147 berichten
- 344 stemmen
Supergoede serie, ben pas bij aflevering 3 maar de eerste twee afleveringen hebben mijn aandacht. Soms even te hard/grof naar mijn smaak maar de plot en de acteurs maken het erg interessant om naar te kijken. Britse series kennen sowieso een enorm hoog niveau de laatste tijd. Black Mirror is ook zo'n mooi voorbeeld.
Animosh
-
- 4665 berichten
- 538 stemmen
Alleen jammer dat het mysterie in seizoen 1 al opgehelderd is en dat seizoen 2 een beetje gebrek heeft aan suspense.
Het tweede seizoen is inderdaad een stuk minder: het heeft minder focus, minder mysterie, het komt zeer langzaam op gang en de plotontwikkelingen en karakterinteracties konden me veel minder boeien.
Maar het blijft wel een vermakelijke serie, met een kleurrijke cast en visuele stijl, een interessant thema en een aantal memorabele momenten (zoals de preek tegen de milieugezinde moeder ... ouch).
SergioMalick
-
- 1230 berichten
- 1833 stemmen
Wauw! Dit is echt een hele toffe serie. Lekker kleurgebruik, ontzettend scherpe humor en een heerlijke soundtrack! Verhaaltechnisch gezien trekt het me na 5 afleveringen niet altijd, maar dat is ook niet zozeer nodig wanneer het zo'n fijne sfeer bevat. Ik ken maar weinig series die zoveel aandacht besteden aan kleur- en muziekgebruik. Rectify misschien.