• 15.747 nieuwsartikelen
  • 177.983 films
  • 12.204 series
  • 33.973 seizoenen
  • 646.999 acteurs
  • 198.992 gebruikers
  • 9.371.086 stemmen

House of Cards (Netflix)

zoeken in:

(Willie)

• 425 berichten
  • 85 stemmen

Fortune schreef:
Welke films of series lijken hierop? Het gaat me niet zo zeer om de politiek maar meer het karakter dat Spacey hier neerzet.

Originele house of cards lijkt hier wel enigszins op.

Ik hoop wel dat seizoen 2 de serie naar het echte topniveau tilt en dat ze de overbodige uitleg van Spacey gewoon niet meer doen, als Spacey in de camera kijkt en zegt, hier ben ik, ik ga deze persoon ontmoeten, om dit te gaan doen werkt het fantastisch, maar als hij na een gesprek gaat uitleggen dat hij nu leverage heeft gekregen voel ik me behandeld als een mongooltje, want dat heb ik net zelf ook wel gezien.

Tevens zit er 1 ding in wat ze m.i. anders op hadden moeten lossen en waarmee ze de serie meteen op losse schroeven hebben gezet en dat is Peter Russo, ik geloof niet dat Underwood zelf de moord uit zou voeren, maar dat hij het zou laten doen, goed hij heeft nu de controle, maar laat overal zijn vingerafdrukken achter (op de twee na die hij afveegt) en de positie van de stoel komt niet overeen met het voorkomen van Russo die een stuk langer is dan Underwood. En ik vind het vergezocht dat een verdachte dood van een congressman zo maar voor zelfmoord wordt aangenomen, er zou toch op zijn minst onderzoek naar gedaan worden lijkt mij, ik vond dat moment een enorme deuk slaan in de kwaliteit, kijken of het tweede seizoen hier van vrij blijft.

Zin in.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

(Willie) schreef:

Originele house of cards lijkt hier wel enigszins op.

Joh.

Koen87

• 437 berichten
  • 1244 stemmen

@Willie: ik gok dat de details in je spoiler later in het verhaal aan het licht zal komen. Zou mij in ieder geval niet vreemd lijken.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Naomi Watts schreef:

Zet het maar in de agenda. 14 Februari. Uw partner zoekt het maar uit op Valentijnsdag. Er zijn prioriteiten!

Classic

(Willie)

• 425 berichten
  • 85 stemmen

Naomi Watts schreef:

(quote)

Joh.

Klein beetje maar toch?

(Willie)

• 425 berichten
  • 85 stemmen

Koen87 schreef:
@Willie: ik gok dat de details in je spoiler later in het verhaal aan het licht zal komen. Zou mij in ieder geval niet vreemd lijken.

Dat zou zeker kunnen, maar ik ben ontzettend nieuwsgierig hoe de lijn in seizoen 2 wordt doorgetrokken, hopelijk veel politiek en niet alleen maar actie en of er na de machtsovername in het witte huis nog voldoende aanknopingspunten zijn voor een derde seizoen of dat het derde seizoen het volledig over een andere boeg gaat gooien.

En natuurlijk of Zoe “As long as we're clear about what this is, I can play the whore, now pay me" Barnes niet alleen maar als "vijand" opgevoerd gaat worden.

Koen87

• 437 berichten
  • 1244 stemmen

S02E01 is in ieder geval bizar.

Fortune

• 4312 berichten
  • 2769 stemmen

Hele sterke opener van het nieuwe seizoen. Het wordt nog killer.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3861 stemmen

Vond tweede seizoen al met al toch net iets minder. Vooral meer van hetzelfde. Wel paar grote aanwinsten. Grotere rollen van Meechum, Tusk en Walker en komst van Sharp geven serie wat nieuw elan. Gemis van Zoe doet zich dan wel weer voelen en vind het ook niet verstandig om zo makkelijk en snel van een van de smaakmakers uit seizoen 1 te nemen. Zoe had meer verdiend.

Wat wel blijft is die heerlijke Spacey. Rol lijkt voor hem geschreven en eigenlijk kan alleen Wright zich met hem meten. Zoals gezegd over het algemeen net iets minder, maar eigenlijk was ik al verkocht toen Underwood me opnieuw welkom heette. Wat mij betreft nog steeds een van de beste series van het moment. Op naar seizoen drie. 4 februari 2015!

Hier een uitgebreide recensie: Filmmad.nl | Recensie: House of Cards (seizoen 2)

Fortune

• 4312 berichten
  • 2769 stemmen

Die trio zag ik totaal niet aankomen, niet perse een meerwaarde en een beetje uit de toon maar goed.

Het nummer Fake Empire van The National zou wel goed passen bij deze serie.

W.M.J.M

• 4041 berichten
  • 2902 stemmen

Was dat wel echt en niet een fantasy van Wright?

(Willie)

• 425 berichten
  • 85 stemmen

2 afleveringen onderweg en waar ik al voor vreesde gebeurt dan ook, het is omdat de serie verder een ontzettend hoog niveau heeft, maar Underwood is een totaal ongeloofwaardige karikatuur geworden.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Tweede seizoen slaat wel erg door maar blijft toch een serie met een uitzonderlijke klasse. Weinig series die zo dichtbij cinema komen. Gewoon weer een uitermate boeiend schouwspel waar Spacey's acteerwerk de boel toch naar ongekende hoogtes tilt. Ongeloofwaardig is het wel, maar gelukkig gaat de serie heel goed om met de politieke inhoud. Leuk extraatje was natuurlijk persoonlijk favorietje Kate Lyn Sheil, zelfs in een nietszeggend rolletje heel bijzonder.

Brooklyn

• 1144 berichten
  • 1402 stemmen

Oh, boy... wordt het nog ongeloofwaardiger in seizoen 2?

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

En nog niet zo'n klein beetje ook.

Fortune

• 4312 berichten
  • 2769 stemmen

W.M.J.M schreef:

Was dat wel echt en niet een fantasy van Wright?

Normaal heb ik daar wel een goed oog voor maar als dat zo was op welke manier laten ze dat dan merken?

Fortune

• 4312 berichten
  • 2769 stemmen

(Willie) schreef:

2 Underwood is een totaal ongeloofwaardige karikatuur geworden.

Dat wil niet zeggen dat dat negatief is of niet de bedoeling is om een punt duidelijk te maken. Karikaturen zijn niet altijd negatief, ligt eraan hoe het wordt uitgewerkt en in deze serie heb ik daar helemaal geen last van, vind dat juist positief. Dat Frank Underwood een groteske figuur is was in het 1e seizoen al duidelijk.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Vandaar dat Willie waarschijnlijk het een ongeloofwaardig karikatuur noemt. Ik heb er overigens ook niet echt problemen mee in deze serie. Al kan ik begrijpen dat veel het kijken voor de geloofwaardigheid.

(Willie)

• 425 berichten
  • 85 stemmen

Fortune schreef:
(quote)

Dat wil niet zeggen dat dat negatief is of niet de bedoeling is om een punt duidelijk te maken. Karikaturen zijn niet altijd negatief, ligt eraan hoe het wordt uitgewerkt en in deze serie heb ik daar helemaal geen last van, vind dat juist positief. Dat Frank Underwood een groteske figuur is was in het 1e seizoen al duidelijk.

Dat groteske vind ik wel mooi, eindoordeel kan nog alle kanten op maar zoals ik het in seizoen 1 niet geloofde dat Frank zelf die moord zou plegen, was die scene op dat perron nogal genant voor een serie van dit niveau

Waarbij aangetekend dat geloofwaardheid bij mij niet gelijk staat aan realime.

Fortune

• 4312 berichten
  • 2769 stemmen

(Willie) schreef:
(quote)

Dat groteske vind ik wel mooi, eindoordeel kan nog alle kanten op maar zoals ik het in seizoen 1 niet geloofde dat Frank zelf die moord zou plegen, was die scene op dat perron nogal genant voor een serie van dit niveau

Waarbij aangetekend dat geloofwaardheid bij mij niet gelijk staat aan realime.

Bij die scene had ik ook omhooggetrokken wenkbrauwen. Dat leek wel alsof ze dat deden om de eerste aflevering aantrekkelijk te maken voor de kijkers maar nodig was het niet echt. Alhoewel werd er na die moord wel van alles in werking gesteld wat bijna de hele serie aanhield. Die reporter en zijn zoektocht die gaat samenwerken met die cyberdude of hoe je hem kan noemen.

Fortune

• 4312 berichten
  • 2769 stemmen

Gisteren de laatste aflevering gekeken. De allerlaatste scene was kei en keihard met die signature kloppen van Underwood op het bureau. Geweldig!

(Willie)

• 425 berichten
  • 85 stemmen

Fortune schreef:
Alhoewel werd er na die moord wel van alles in werking gesteld wat bijna de hele serie aanhield. Die reporter en zijn zoektocht die gaat samenwerken met die cyberdude of hoe je hem kan noemen.

Ik vond het eigenlijk jammer dat die verhaallijn snel verlaten werd en helemaal niet doorgezet werd, terwijl dat wel interessant was, hadden ze van mij wel iets verder mogen doortrekken door het seizoen heen

Maar verder was het wel een mooi seizoen waar het bouwen aan het kaartenhuis wel consequent doorgezet werd, nog wel een fronsmomentje in aflevering 11 en waarom Barrett Brown er met de haren bijgesleept werd ontging mij ook eerlijk gezegd, maar ach, ik heb er van genoten, vooral van de spanning in de laatste aflevering.

BoordAppel

• 14274 berichten
  • 3279 stemmen

Wel een erg ongeloofwaardige dood van Zoe en zeker het onderzoek daarna. Op de beelden moet duidelijk te zien zijn dat ze vermoord is maar ze kijken niet twee seconden eerder terug.

Jammer, want voor de rest is het een meesterlijke serie met een geweldige Spacey en heerlijke politieke spelletjes.

linxde1

• 394 berichten
  • 346 stemmen

Erg goede serie. Ik ben wel van mening dat het naïef is om dit ongeloofwaardig te noemen. Zo erg als deze serie weet ik niet, maar de huidige politici hebben zeker hun geheimen. Vooral in Amerika. Zoek maar eens op skulls & bones op google. Niet alles zal waar zijn, maar waar rook is daar is ook vuur.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Buuh, ik kom er maar niet. Als leek zijnde betreffende het Amerikaanse politieke stelsel word je dood gesmeten met termen, die zonder fatsoenlijke ondertiteling net zo goed in Sanskriet hadden kunnen zijn. De hoofdlijnen weet ik nog wel in kaart te brengen, maar dit is een serie waar ik maar moeilijk me aan vast kan klampen.

(Willie)

• 425 berichten
  • 85 stemmen

linxde1 schreef:
Erg goede serie. Ik ben wel van mening dat het naïef is om dit ongeloofwaardig te noemen. Zo erg als deze serie weet ik niet, maar de huidige politici hebben zeker hun geheimen. Vooral in Amerika. Zoek maar eens op skulls & bones op google. Niet alles zal waar zijn, maar waar rook is daar is ook vuur.

Maar geloofwaardigheid en realisme zijn 2 verschillende dingen.

Bijvoorbeeld: Ik geloof absoluut dat Frank letterlijk over lijken gaat, maar wat ik niet geloof is dat hij Peter zelf om zou leggen om van dat amateuristische gedoe op het perron nog maar te zwijgen. Het is dat ze Doug in het tweede seizoen menselijker maken, maar als hij Peter had omgelegd voor Frank was het voor mij geloofwaardiger geworden.

Shinobi

• 4305 berichten
  • 2550 stemmen

Afgelopen maand beide seizoenen met veel plezier gezien. Kevin Spacey zet een ontzettende baas neer als Frank Underwood en draagt de serie met gemak.

Alleen jammer dat seizoen twee wat rare wendingen kent, desondanks doet het weinig af aan het kijkplezier.

Het derde seizoen zal ongetwijfeld veel moois brengen.

Reijersen

• 520 berichten
  • 4226 stemmen

Net begonnen aan seizoen 2. Het eerste seizoen overtuigde me volledig. Spacey is goed gecast en speelt zijn rol met verve. Heerlijke serie ook qua setting en sfeer.

Respekked

• 6286 berichten
  • 1228 stemmen

Qua 'page turner' gehalte heb ik nog weinig beter dan House of Cards gezien. Heerlijke no-brainer die beide seizoenen sterk blijft door de constante rise van Underwood. Geen gezeik en obstakels worden binnen 1 á 2 afleveringen opgelost. Heerlijk. . Kan me daarom bijna niet voorstellen dat S3 ook zo leuk wordt.

Verder jammer dat Doug dood is . Smaakmaker van de serie.

Reijersen

• 520 berichten
  • 4226 stemmen

Geweldig seizoen 2 ook weer. De spanning zit er goed in.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.