• 15.747 nieuwsartikelen
  • 177.946 films
  • 12.204 series
  • 33.972 seizoenen
  • 646.938 acteurs
  • 198.980 gebruikers
  • 9.370.617 stemmen

Nashville (ABC)

zoeken in:

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

(afbeelding)

A fading Nashville superstar is forced to team up with a teen sensation or face the loss of her tour and promotion of her latest records.

ABC's antwoord op NBC's Smash. De pilot van Smash was zeer aardig en moet het eerste seizoen. Showrunner is niemand minder dan Dee Johnson, die ook de showrunner is van Boss (Starz).

Vooral erg blij met Hayden Panettiere, die haar cute imago probeert af te schudden . Met haar bust weten ze er ook nog een alleraardigst cleavage mee te geven .

O ja en trailer:

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

My oh my .

(afbeelding)

Ataloona

• 734 berichten
  • 4258 stemmen

Ik dacht even aan een serie rondom Altman's Nashville

Inland Rabbit

• 3286 berichten
  • 2159 stemmen

Meh een paar leuke opmerkingen, maar mag wat mij betreft wel wat scherper en meer satire. Nog wel aardig op eh "visueel" vlak, maar verder weet ik t nog niet. Was dan ook geen liefhebber van Smash. De serie heeft t voordeel dat t country is, wel een genre waar ik ietsje meer mee heb.

Rianneke_Dan

• 14194 berichten
  • 2563 stemmen

Trailer ziet er aardig uit, maar deze serie moet toch wel heel wat in zijn mars hebben wil het iets in de buurt komen van Smash. Ben ook niet gelijk weg van de cast. Connie en Hayden kunnen natuurlijk niet op tegen Katharine

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Niet zo best. Op de casting van Powers Boothe en de strakke jurk en cleavage van Panettiere niet enerverend. Nashville blijft een geweldige stad en de resultaten met de Arri Alexa zijn - zoals je van de Alexa mag verwachten - prachtig. Helaas is het allemaal erg dumbed down, al is het wel een produkt dat de massa juist goed drama kunnen vinden. Ik kwalificeer ze al kartonnen bord personages, vrij slecht. Ook erg standaard drama. De vlakke personages zijn de groet achilleshiel maar Britton's personage maakt het helemaal bont. De gedachtegang van een kleuter en een actrice als Britton maakt het nog moeilijker om iets goeds te vinden in het personage. Ook muzikaal was het allemaal vrij pover. Country, daar wordt een mens ook niet vrolijk van.

Nee zwak en dat de mindere goden van de Amerikaanse pers ermee wegloopt lijkt me veelzeggend. Alleen de resultaten van de Arri Alexa zou mij nog langer kunnen binden aan Nashville, en ook mijn liefde voor mijn tweede favoriete Arri cam lijkt hiervoor niet voldoende. Het moet echt van Arrow komen dit "nieuwe" serieseizoen.

Elineloves

• 24071 berichten
  • 3630 stemmen

Jammer zeg. Ik ga 't vandaag een kans geven. Met mijn grote liefde voor Hayden en de aanwezigheid van Connie hoop ik nog steeds op 't beste.

Rianneke_Dan

• 14194 berichten
  • 2563 stemmen

Wat een slechte eerste aflevering. Hele vervelende, nietszeggende personages die nu al het bloed onder je nagels vandaan halen. Storyline ging wel, maar de aanwezigheid van Britton maakt het er niet beter op. Wat een vervelende actrice is dat zeg. En daarbij heb je ook nog Panettiere die een ontzettend irritant personage speelt en haar arrogante hoofd was ik al snel zat. Nee deze serie gaat het echt niet worden voor mij, teleurstellend!

AHWA

• 16922 berichten
  • 1293 stemmen

Beetje saaie pilot, die ik gekeken heb met herrie van de kids op de achtergrond, dus heb veel lines niet meegekregen. Toch wist het mooie nummer op het eind me wel te boeien, dus ik geef dit nog wel een paar eps.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Ik heb Nashville in de herkansing gegooid en blij dat ik dat gedaan heb. Grootste winst is natuurlijk Nashville zelf die echt een hoofdrol opeist. Ik heb sowieso een zwak voor series waar een stad zo dominant aanwezig is. Prachtige stad overigens.

Personages zijn ook het probleem niet meer. Karakteruitdieping komt goed op gang, sterk sounddesign, goed geschreven drama en een uitstekende cast. Wat dan ook nog dat extra geeft is de politieke intriges waardoor je veel meer balans en diversiteit krijgt. Powers Boothe . Hayden's decollete is ook geen verkeerde diepgang . Juliette blijft qua personage (en ook qua invulling van Hayden) toch wel erg sterk.

Blijft ook erg mooi geschoten. Verwacht geen onconventionele angles maar toch wel erg scherp en mooie aankleding. Toch een totaal andere beleving nu. Gelukkig maar. Durf het zelfs een waardig opvolger van Treme te noemen.

Glacius

• 4297 berichten
  • 3030 stemmen

Wat een lekkere milf is Connie toch

Verder geen interesse in de serie, though

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Geez, wat blijft dat onconventionele stemgeluid van Clare Bowen toch heerlijk. Vintage wordt niet beter dan dit .

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Bowen weer top in 104 op het eind, wat een stem en wat een heerlijke uitdieping wat betreft Panettiere. Erg sterk geacteerd, ook een mimiek om voor te smelten.

Wat een heerlijke impressie van Nashville is deze serie toch. Ik zei het al eens, en zeg het weer. Mag zo in het rijtje Treme en The Wire.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Blijft toch alleraardigst hoor. Vooral de keuze voor een karakteristieke stad werkt gewoon goed en het politieke aspect (te danken aan Powers Boothe natuurlijk) blijft boeiend, strubbelingen van de vrouwen blijft onderhoudend maar gaat nooit de diepte in en natuurlijk Mushroom Hayd. Graag wel meer Bowen.

Apollinisch

• 21297 berichten
  • 0 stemmen

Vorige maand heb ik de voorlopig laatste afleverig van Treme gezien, en in afwachting van het nieuwe seizoen leek Nashville me een mooie opvolger: ook een serie met een stad van muziek in de hoofdrol. Nu ik ook die serie heb gezien durf ik wel te concluderen dat ik waarschijnlijk meer op m'n plek zou zijn in Nashville dan in New Orleans. Een mooi groene stad waar je op iedere straathoek onderuitgezakt naar talentvolle singer-songwriters kan luisteren, ja, dat is toch meer mijn ding dan op straat uit je dak gaan op trompetmuziek, daar ben ik wat teveel een blanke Nederlandse stijve hark voor. Mardi Gras en al die andere rare gebruiken die er aan bijdragen dat ik me als buitenstaander niet gauw in New Orleans thuis zou voelen, lenen zich echter wel pefect voor een korte vakantie of, jawel, een serie. Je kijkt je ogen uit en verveelt je geen moment. Nashville, de serie, delft dan ook het onderspit tegen Treme. Veel optredens zijn gewoon niet zo boeiend om te zien en het drama is wat mij betreft te prominent aanwezig. Vooral het gedoe tussen Gunnar en Scarlett had ik al gauw gezien. Die Gunnar is echt een slaapverwekkend figuur en het uiterlijk en stemgeluid van Scarlett staan mij bijzonder tegen. Verder is het allemaal wel aardig, maar geen moment heb ik het idee gehad naar iets echt goeds of bijzonders te kijken. De positieve kritieken (8,6/10 op Rotten Tomatoes: "Nashville promotes catchy pop-western tunes and plays to non-fans of the genre with its sharp atmosphere and its stellar narratives.") vind ik dan ook overtrokken.

Michiel Huisman timmert trouwens behoorlijk aan de weg daar in Amerika. Had al een behoorlijk grote rol in Treme, en hier ook weer.

Apollinisch

• 21297 berichten
  • 0 stemmen

"I know you're sleeping with my husband. But what I don't understand... is why you're not sleeping with me."

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Renewed.

Blij mee, moet wel weer wat gaan inhalen maar toch erg verheugd met nog een seizoen.

AHWA

• 16922 berichten
  • 1293 stemmen

Gekozen om Nashville weer te gaan volgen, vooral voor powerhouse Britton, maar ook voor Clare Bowen. Hayden is perfect gecast als misselijk mens, want ik ben haar sinds Heroes eigenlijk allang weer beu. Kijkt zo verwend.

Apollinisch

• 21297 berichten
  • 0 stemmen

Apollinisch schreef:

geen moment heb ik het idee gehad naar iets echt goeds of bijzonders te kijken

En toch heb ik het einde gehaald. Country, zij het veelal de popvariant, Nashville (ik ben er vorig jaar nog geweest, leuke stad), veel meer heeft een serie ook niet nodig om mij te vermaken. Bijzondere laatste scène trouwens, zoiets heb ik nog niet eerder gezien.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.