menu

Overig / Televisie / Duivelse Dilemma's (HUMAN)

zoeken in:
Momenteel te zien op TV: Een reeks korte films onder de noemer Duivelse Dilemma's (HUMAN).

Vier films over beslissingen die je niet wil nemen. De Nederlandse filmregisseurs Mijke de Jong, Hanro Smitsman, Martijn Maria Smits en Jaap van Heusden zetten in vier korte films van 40 minuten hun personages voor een keuze tussen kwaden.

Elke week is één van de films op televisie te zien, op Nederland 2 om 22.55 uur. Tegelijkertijd worden in de Balie in Amsterdam programma's georganiseerd waarin makers, experts en filosofen debatteren over het dilemma van de desbetreffende film. Als afsluiting van de avond wordt de film ook daar vertoond. De films uit de serie zijn:

1. Drone (regie: Jaap van Heusden)
2. Geloven (regie: Mijke de Jong)
3. Getuige (regie: Hanro Smitsman)
4. De Hoer en het Meisje (regie: Martijn Maria Smits)

Heb zelf de twee avonden bij De Balie meegemaakt en zowel Drone als Geloven nu gezien. Waarbij Geloven wel een stuk beter was dan Drone. Wel viel bij beide het sterke acteerwerk op, vooral Elsie de Brauw in Geloven was fantastisch. Iemand anders die hier al iets van gezien heeft?

Vond "De hoer en het meisje" duidelijk de beste film, goed verhaal, spanning, perfect acteerwerk en emotie die je tot het bot raakt. Als tweede kies ik "Geloven" mooi gemaakt, mooi acteerwerk, maar vond het scenario iets minder. Drone komt bij mij het minste uit de verf, vond het te braaf, te overduidelijk verteld en Raymond Thiry acteerde voor de eerste keer nog slecht ook. Getuige was duidelijk beter, maar stond voor mij nog steeds ver onderaan ten opzichte van de andere twee.

bovenal erg leuk concept.

Gast
geplaatst: vandaag om 21:59 uur

geplaatst: vandaag om 21:59 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.