• 15.747 nieuwsartikelen
  • 178.080 films
  • 12.212 series
  • 33.983 seizoenen
  • 647.093 acteurs
  • 199.014 gebruikers
  • 9.372.354 stemmen

Twin Peaks

zoeken in:

jasha

• 1540 berichten
  • 1087 stemmen

Waarom mag Twin Peaks niet officieel op de site, maar de Matroeska's en dergelijke wel???

pascal83

• 2736 berichten
  • 2480 stemmen

GerwinF schreef:

150 euro!? seizoen 1 kan je gewoon voor 50 euri kopen.

Probeer je nu mijn deal te verpesten?

Van Nunen

• 791 berichten
  • 0 stemmen

Dit moet ik geloof ik ook maar eens gaan zien. 484 reacties op een serie uit 1990 en een 9,5 op IMDB is niet niks.

Klassiekertje dus, mag ik vanuit gaan. Heb er wel vaker van gehoord, maar nooit de moeite genomen om het ook echt eens te gaan bekijken.

Sowieso bevalt het genre 'mystery' me wel (IMDB heeft het over 9 genres, maar goed ).

Ben benieuwd!

LEIDENAAR

• 152 berichten
  • 0 stemmen

Van nunen,ik ook..maarre ik weet niet waar je het ken kopen..

Van Nunen

• 791 berichten
  • 0 stemmen

Kopen? Ken je de notenpastaversie niet?

JJ_D

• 3815 berichten
  • 1344 stemmen

jasha schreef:

Waarom mag Twin Peaks niet officieel op de site, maar de Matroeska's en dergelijke wel???

Omdat 'Twin Peaks' in 2 seizoenen is verschenen, en dus onmogelijk als miniserie kan beschouwd worden.

SelmaDuim

• 4907 berichten
  • 732 stemmen

Van Nunen schreef:

Kopen? Ken je de notenpastaversie niet?

Weet je wel hoe slecht die videorips zijn?

GerwinF

• 1643 berichten
  • 0 stemmen

Bovendien wie gebruikt er nu notenpasta? Beter gebruik je "nieuws bloedzuiger".

pascal83

• 2736 berichten
  • 2480 stemmen

JJ_D schreef:

Omdat 'Twin Peaks' in 2 seizoenen is verschenen, en dus onmogelijk als miniserie kan beschouwd worden.

En Riget (The Kingdom) dan?

KrisV

• 8061 berichten
  • 1173 stemmen

Van La Piovra staan er ook meerdere seizoenen op.

Zal afhangen van het aantal minuten per seizoen of het mini is of niet zeker ?

kos

• 46688 berichten
  • 8846 stemmen

La Piovra zijn afgesloten seizoenen.

Freud

• 10772 berichten
  • 1153 stemmen

The Kingdom is ook afgesloten aan het einde van deel één, de twee seizoenen zijn trouwens behoorlijk verschillend, ook al blijven de personages en de locatie hetzelfde.

jasha

• 1540 berichten
  • 1087 stemmen

kos schreef:

La Piovra zijn afgesloten seizoenen.

Wat maakt het uit dat ze al dan niet afgesloten zijn. Maakt het uit één verhaal in een of twee seizoen is gedraaid? Laten we niet vergeten dat Twin Peaks algemeen als één van de beste mini-series wordt aanzien.

kos

• 46688 berichten
  • 8846 stemmen

Twin peaks is helemaal geen mini-serie, juist omdat het geen afgesloten verhaal is.

jasha

• 1540 berichten
  • 1087 stemmen

Wat is officieel het verschil tussen televisieserie en mini-serie?

kos

• 46688 berichten
  • 8846 stemmen

*roept Queto*.

Queto Yurlunyur

• 4775 berichten
  • 3110 stemmen

In principe is een miniserie een soort lange film, waarbij het verhaal een grote spanningsboog met een begin en een einde kent, maar dan eenvoudigweg opgesplitst in meerdere afleveringen.

In een televisieserie is ofwel elke aflevering een verhaal op zich (bv. Baantjer), ofwel er zijn allemaal doorlopende draden zonder dat er een duidelijk begin of einde is (bv. soaps).

Dit betekent dat een miniserie een bepaalde vastliggende totale speelduur heeft, die vervolgens opgesplitst wordt. Verschillende tv-zenders kunnen een verschillende opdeling gebruiken, maar de totale lengte ligt vast (al kan een miniserie altijd een sequel krijgen, zoals films dat ook kunnen). Tv-series daarentegen hebben enkel een lengte per aflevering, terwijl de totale lengte onbekend is: er kunnen steeds afleveringen bij gemaakt worden.

Helaas is dit slechts een theoretisch onderscheid, en is de werkelijkheid niet zo zwart-wit; er zijn altijd twijfelgevallen, en bovendien wisselen sommige series halverwege tussen beide formaten. Voor het toelatingsbeleid op MovieMeter houden we daarom maar IMDb aan, maar waar die het onderscheid precies op baseren is mij nooit duidelijk geworden. Ik geloof niet dat die een harde richtlijn hebben.

kos

• 46688 berichten
  • 8846 stemmen

Twin Peaks bijvoorbeeld heeft aan het einde van het eerste seizoen geen afsluiting.

En je kunt niet aan serie 2 beginnen zonder 1 gezien te hebben.

starbright boy (moderator films)

• 22407 berichten
  • 5071 stemmen

Paramount heeft nu ècht officieel met een persbericht de release van seizoen 2 aangekondigd. 6 discs met daarop het hele seizoen. Dus alle overgebleven afleveringen. Datum: 5 april.

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

SB, you make my day!

Godzijdank eindelijk kan ik aan seizoen 2 beginnen. Alleen jammer dat de serie net na zo'n dure carnaval uit komt...

SelmaDuim

• 4907 berichten
  • 732 stemmen

Ah, daar hebben we wat aan, thanks broertje!

Zavo

• 6392 berichten
  • 1616 stemmen

Goed nieuws. Ik ga binnenkort seizoen 1 maar alvast herkijken om me voor te bereiden.

Art

• 13507 berichten
  • 3660 stemmen

Heerlijk nieuws! Ik heb nu al zin in een heel weekend Twin Peaks!

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Hij is al in Duitsland te koop (met NL subs). Ligt nu te huur bij Godzilla in Utrecht.

gondwana

• 1212 berichten
  • 1464 stemmen

kos schreef:

Twin peaks is helemaal geen mini-serie, juist omdat het geen afgesloten verhaal is.

inland empire is ook geen afgesloten verhaal...

kos

• 46688 berichten
  • 8846 stemmen

Noem je Inland Empire een serie?

gondwana

• 1212 berichten
  • 1464 stemmen

kos schreef:

Noem je Inland Empire een serie?

Neen, maar jij gebruikt het gebrek aan afsluiting als een kenmerk van een serie.

kos

• 46688 berichten
  • 8846 stemmen

Dat klopt.

gondwana

• 1212 berichten
  • 1464 stemmen

gondwana schreef:

(quote)

inland empire is ook geen afgesloten verhaal...

en het is geen serie, dus is het niet omdat een werk niet afgesloten dat het een serie is.

maar ik ga uiteraard met je akkoord, ik ben maar aan het muggenziften.

kos

• 46688 berichten
  • 8846 stemmen

gondwana schreef:

en het is geen serie, dus is het niet omdat een werk niet afgesloten dat het een serie is.

Nee, het kan ook een koekoeksklok zijn .

Beetje zoiets als 'een motor is een voertuig, maar een voertuig hoeft geen motor te zijn.'

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.