menu

Overig / Televisie / Blackadder

zoeken in:
Laatst zag in de FRS de complete blackadder serie van Rowan Atkinson op dvd. Nu vraag ik me af, is het nog een beetje de moeite waard om m te kopen?

Ik weet niet hoeveel de box kost maar de series zijn zeker de moeite waard om te kopen. Blackadder roeleert gewoon !

serei 1 vond ik niet zo geweldig, maar de overige 3 waren op sommige momenten hilarisch en/of geniaal. Ik heb ze al zeer vaak op de tv gezien en kan er eigenlijk nooit genoeg van krijgen.

Serie 2 met Queenie is toch wel mijn favouriet.

Padd0 schreef:

Ik weet niet hoeveel de box kost

ongeveer 40 euro, geloof ik.

zeeer zeker de moeite waard om te kopen!

Deze moet je hebben, ik heb de serie nu al zo'n 3 keer gezien en het blijft hilarisch !!

Bij deze een oproep aan alle mensen die van van Sarcastische humor houden: koop hem alsjebleif !!

Wel, ik heb hem gekocht en alle (24) delen verspreid over 4 dvd's gekeken. En ik heb er geen spijt van.
Leuker als de Bean serie. In de Bean serie praat Rowan Atkinson haast niet. In de Blackadder serie krijg je de ene taalgrap na de andere op je af. Inderdaad vaak erg sarcastisch, met veel leedvermaak, cynische, vaak zelfs schunnig.
Hoofdpersoon in de serie is Edmund Blackadder, gespeeld door Rowan Atkinson.
Zijn bediende is een zekere Baldrick, gespeeld door Tony Robinson. Na het zien van de serie doet alleen de naam Baldrick je al lachen.
Mijn cijfers per serie:
Blackadder 1: 2,5 sterren
Blackadder 2: 4 sterren
Blackadder 3: 4 sterren
Blackadder 4: 4 sterren
Het beste hoofdstuk vind die met Baldrik die 400.000 pond er doorheen jaagd om de grootste koolraap van Engeland te kopen.

Baldricks aanzienlijke domheid is een van de beste grappen van de serie, dat was inderdaad hilarisch toen ie die enorme koolraap kocht; "My dream turnip"

gandalf schreef:

Het beste hoofdstuk vind die met Baldrik die 400.000 pond er doorheen jaagd om de grootste koolraap van Engeland te kopen.
Vind ik wel geinig ja.
Mijn persoonlijke favoriet is Lord Flashheart; een geweldige rol van Rik Mayall.

Treat your plane like your wife: get inside five times a day and take her to heaven and back. Woof!

gandalf schreef:
Mijn persoonlijke favoriet is Lord Flashheart; een geweldige rol van Rik Mayall.

Treat your plane like your wife: get inside five times a day and take her to heaven and back. Woof!

It's not because I give the furniture multiple orgasmes just by sitting on them, etc..."

super !!

Melkor schreef:

Baldricks aanzienlijke domheid is een van de beste grappen van de serie, dat was inderdaad hilarisch toen ie die enorme koolraap kocht; "My dream turnip"

Hahahaha... klopt ja, zo zei die 't. Prachtig.

ik blijf erbij, de leukste aflevering is als Blackadde zijn tante op visite heeft en tegelijkertijd een drankfestijn organiseert.

Zelden zo moeten lachen om een serie.

Ik kan niet meteen een favoriete aflevering uitkiezen, maar die met die tante was inderdaad hilarisch. Ik vind toch vooral de tweede en de derde reeks goed, maar ik heb niet echt een favoriete aflevering.

Ik had de serie al 3x op tv gezien en heb onlangs de DVD box aangeschaft met The complete Blackadder. Enorme strakke humor, zeker als je hem in het Engels volgt zonder NL ondertiteling. De aflevering met Lord Flashheart is een topper!! Heerlijke serie. Staat bij mij in de Top 3 van comedy series, net als Falwty Towers en Police Squad.

Onmiddelijk toen ik de dvd zag liggen in de Free Record Shop heb ik hem gekocht (voor 45 euro), en ik had er nog nooit een aflevering van gezien (een paar heel korte stukjes), maar achteraf gezien vind ik het één van de beste blinde aankopen die ik heb gedaan. Als je van Britse humor houdt moet je dit zowieso kopen; alle afleveringen staan erop. De eerste serie is wil van een lager niveau dan de anderen, maar toch nog leuk.

Mug
Het was ontzettend lang wachten, maar de box is dan eindelijk flink afgeprijst! 19.95 euro bij de Mediamarkt.

Serie 1 wordt hier veelal afgedaan als 'niet zo leuk'. Misschien dat het alleen maar hilarisch is voor Shakespeare-fielen als ik?

kos
Serie 1 is wat anders dan de latere, populairdere serie, maar nog steeds erg grappig, al is Edmond hierin vooral een schlemiel in plaats van een cynische kerel.

Ook de eerste serie is zeer goed. De personages zijn nog een stuk anders ingevuld dan in de latere reeksen: Baldrick is nog niet zo dom als later en lord Blackadder zelf is hier eigenlijk de grote sukkel. Mijn favoriet is de derde reeks!

Dit vind ik het leukste wat ik gezien heb van Rowan Atkinson.

Ik lig altijd helemaal dubbel om Blackadder.
Serie 2 uit 1986 vind ik nog steeds de allerleukste.

kArIzMa_TuRk
Rowan Atkinson acteert hier uitstekend goed

kiriyama
Geinige serie, met een goede Atkinson. Vroeger vele malen bekeken en vaak moeten lachen.

lowhusky
vrij saaie serie zeg. atkinson acteert niet slecht maar het is vaak niet boeiend genoeg voor mij. mr bean is pas lol.

Echt geniale serie! Heerlijke zwartgallige humor!

Zeker een 4/4 waard!

Laatst de DVD's gezien. Moet zeggen, een leuke serie om te zien, maar om nou te zeggen dat ik ergens echt in een deuk heb gelegen, nee. Daarvoor is het me af en toe te overdreven, flauw en voorspelbaar. De 4e serie steekt er wat mij betreft boven uit, omdat deze het grappigst is en de rollen precies goed worden verdeeld (vooral om Hugh Laurie heb ik erg moeten lachen). Rowan Atkinson is zoals altijd erg geslaagd en ik moet zeggen dat ik hem hier leuker vind dan in bijv. Bean. Het echte einde van serie 4 is toch wel erg zielig hoor.

Al met al, leuke serie maar komt niet in de buurt van bijv. Fawlty Towers, want die was echt grappig!

Gister de laatste aflevering van serie 4. Beetje zielig einde

Ik vind Blackadder de Max !
Ook serie 1. Mijn favoriete deel is dat met Lord Percy.

Helemaal geweldig, blackadder! Van de eerste tot de vierde serie! helemaal geweldig!

4de mijn favoriet maar sowieso al geniaal in zijn geheel. Woof Woof!

Gast
geplaatst: vandaag om 06:17 uur

geplaatst: vandaag om 06:17 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.