- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Shameless US (Showtime)
Shameless US (Showtime)

jacobine_rodijk
-
- 2668 berichten
- 9184 stemmen
Ben totaal niet bekend met de Britse versie hiervan maar de sneak peek hiervan was erg leuk. Gaat zondag van start op de Amerikaanse zender Showtime (naast Californication en de 'comeback' van Matt LeBlanc, Episodes). Emmy Rossum maakt overigens een erg 'prettig' verschijning in de eerste aflevering.

Pitakaas
-
- 2962 berichten
- 246 stemmen
Extra reden om te kijken: Emma Rossum naakt!
Verder hoop ik niet dat het een soort Amerikaanse versie gaat worden van de UK versie, die overigens wel vermakelijk was. Met een cast van o.a. LeBlanc vrees ik echter dat dit wel gaat gebeuren.
Sneak peak was tof.

jacobine_rodijk
-
- 2668 berichten
- 9184 stemmen
Met een cast van o.a. LeBlanc vrees ik echter dat dit wel gaat gebeuren.
LeBlanc zit niet in deze serie, maar in de nieuwe serie Episodes die in hetzelfde tijdschema wordt uitgezonden naast deze en Californication.

jacobine_rodijk
-
- 2668 berichten
- 9184 stemmen
Niet dat iemand dit gaat lezen, maar aankomende zondag gaat dit ook weer van start naast Californication en de nieuwe serie House of Lies bij Showtime. Een vooruitblik op het aankomende seizoen.

Macmanus
-
- 13723 berichten
- 3589 stemmen
Echt een leuke serie. Waarschijnlijk is de Engelse ook al erg sterk, maar het lijkt erop dat de Amerikanen het goed hebben overgebracht. Niet preuts, lekker losbandig. Keek het eerste seizoen echt in 1 ruk weg.

Uzza_Sparta
-
- 1195 berichten
- 2138 stemmen
beter laat dan nooit, maar Shameless begon bijna tien jaar geleden op de Britse C4 kanaal met o.a James McAvoy (last King of Scotland) en Anne-Marie Duff in de hoofdrollen.
Die amerikanen moesten ook hun eigen versie van The Office, en films zoals The Wicker Man, Get Carter, en The Italian Job maken omdat ze de originele Britse versies niet konden begrijpen.
niet dom genoeg denk ik

Prudh
-
- 3124 berichten
- 1874 stemmen
Wat raar dat er hier zo weinig berichten staan. Heb het eerste seizoen er doorheen geblazen.

Outblasty
-
- 167 berichten
- 779 stemmen
Geweldige serie, net de season finale van seizoen 3 gezien, zal helaas wel weer even wachten wordenop seizoen 4.

Zhong Ming
-
- 31 berichten
- 26 stemmen
Ben nu aan seizoen 11 bezig (UK versie). Heb geprobeerd om US-editie te gaan kijken maar is iets 'te commercieel' geproduceerd (te begrijpen het is uiteindelijk Amerika). Jammer; anders had ik serie graag nog eens opnieuw bekeken vanuit een andere hoek.
Het is en blijft een geweldige serie. Heerlijk!

Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
9 berichten?
Wat een heerlijke serie, heeft nu op alles voorrang en verwacht hier zo doorheen te zijn. Wat hou ik van de Gallaghers, net als ik dat bij m'n persoonlijke favoriet Six Feet Under's The Fishers had. In zoveel vergelijkbaar met SFU? Mag ik de twee vergelijken? Ja, dat mag ik. Ook Rossum is zwaar goed, waar is dat talentloze gedrocht gebleven? En nudity (yay).
Geef me een week, en die drie seizoenen heb ik verorberd.

Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Ik ga in ieder geval helemaal stuk. Lekker raunchy, met heerlijke timing en awkward delivery. Even een kleine greep:
- Last I checked penis goes into the vagina

LostCauze
-
- 177 berichten
- 1347 stemmen
9 berichten?
Wat een heerlijke serie, heeft nu op alles voorrang en verwacht hier zo doorheen te zijn. Wat hou ik van de Gallaghers, net als ik dat bij m'n persoonlijke favoriet Six Feet Under's The Fishers had. In zoveel vergelijkbaar met SFU? Mag ik de twee vergelijken? Ja, dat mag ik. Ook Rossum is zwaar goed, waar is dat talentloze gedrocht gebleven? En nudity (yay).
Geef me een week, en die drie seizoenen heb ik verorberd.
De Engelse serie heb ik twee keer volledig gekeken, meesterlijk. Dit is dus ook gewoon de moeite waard?
Kan je een beetje de verschillen voor me duidelijk maken?

Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Ik heb de Engelse serie nog niet gezien, ik ga dus de omgekeerde weg bewandelen. Wil die nog wel eens gaan zien.
Begreep van mensen die ze wel beiden gezien hebben dat ze de series heel dicht bij elkaar vinden liggen maar de US versie het net niet haalt bij de Engelse. Kan je helaas niet helpen bij het laatste.

LostCauze
-
- 177 berichten
- 1347 stemmen
Oh oké, had ik je verkeerd begrepen. De achternaam is dus hetzelfde in deze serie.
Als het waar is dat ze dicht bij elkaar liggen, kan ik me geen buil vallen aan de US versie. Toch maar eens proberen dus.
Toch twijfel ik bij voorbaat aan de authenticiteit van deze, de UK versie komt echt onwaarschijnlijk realistisch over. Dit lijkt me meer een komedie? Maar ik kan beide versies van The Office ook wel waarderen, dus wat dat betreft...

Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Dat klopt wel, ik vind de serie toch wel behoorlijk over the top op momenten, maar qua drama ook wel weer erg realistisch, al blijft dat over the top randje wel heel de serie voelbaar.

LostCauze
-
- 177 berichten
- 1347 stemmen
Oké, weet ik een beetje wat ik kan verwachten. Moet trouwens wel zeggen dat ook de UK versie wel eens uit de bocht vliegt hoor.

Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Ja ja, wat op achterstand geraakt maar episode 110 is toch wel de beste tot nu toe. Humor blijft geweldig maar ook nu begint het dramaelement zijn draai te vinden. Momentjes met Karen zijn priceless hoor. Haar hele openbaring in die cleansing meeting waren briljant. Blijft echt een heerlijke serie.

Zhong Ming
-
- 31 berichten
- 26 stemmen
Heb meerder malen geprobeerd om ook de US versie te bekijken. Heb alle seizoenen van UK versie gezien en dit maakt voor mij een heel verschil.
Alsof je een hamburger bij een fastfoodketen koopt of zomers eentje maakt in de achtertuin tijdens de zomerbarbeque. Laatst genoemde is "echt".
Smaken verschillen natuurlijk maar het Amerikaanse sausje bij de US versie maakt het "nep".
Na UK seizoen 7 hadden ze moeten stoppen. Teveel gebeurtenissen die een mens/familie kan meemaken. Dit met wetende dat de serie gebasseerd is op het leven en omgeving van de schrijver.
En zoals hierboven al beschreven: serie is meesterlijk! En we zullen allemaal wel een weekje willen ruilen met een personage.

Outblasty
-
- 167 berichten
- 779 stemmen
Seizoen 4 is ijzersterk! Ik heb de britse versie nooit gezien, mss binnekort toch maar eens proberen.

J.M.
-
- 63 berichten
- 899 stemmen
Na breaking bad mijn favoriete serie. Ongelofelijk hoe realistisch de personages worden neergezet. Jammer dat seizoen 4 er al weer bijna opzit.

(Willie)
-
- 425 berichten
- 85 stemmen
En is het niveau al een beetje omhoog gegaan? Toch jammer, want de eerste seizoenen hadden heel veel potentie en hadden soms hartverscheurende scenes.

038Zwolle
-
- 40 berichten
- 2 stemmen
Niveau is in mijn ogen zeker omhoog gegaan. Inmiddels al weer aan het einde van het seizoen maar vind het zeker het kijken waard.
Maar, ik heb me met elk seizoen vermaakt dus ben misschien niet helemaal objectief.

(Willie)
-
- 425 berichten
- 85 stemmen
Ik heb me aan de eerste 10 afleveringen niet geërgerd, dat is wel vooruitgang
Maar de laatste twee vond ik dan wel weer sterk.

maxcomthrilla
-
- 15552 berichten
- 2701 stemmen
Wat blijft dit toch een heerlijke serie, net seizoen 5 verslonden.
Lekker verknipte karakters en toch een familie om van te houden. Uiterst urgent ook met de Hipsterisering van de buurt en het politiegeweld in Amerika.
''Don `t Kill me, i `m not Black''