- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Rookie Blue
Rookie Blue

606
-
- 23731 berichten
- 11636 stemmen
Ik heb zelf al paar afleveringen gezien, maar het is zeker een leuke serie.
Rookie Blue bij 13thSTREET
Eerder op onze site stond al dat NET5 de serie Rookie Blue had binnen gehaald, maar voor de mensen die digitale tv hebben kunnen al eerder genieten van de politieserie. Namelijk over 2 dagen al, Rookie Blue zal elke zondag avond te zien zijn bij 13thSTREET.
Rookie Blue gaat over het leven van 5 politie agenten die net klaar zijn met de opleidingen. De vijf jonge politie-agenten staan aan het begin van hun carrière en beginnen hier vol overgave aan. De agenten die langer in het vak zitten, hebben niet altijd even veel geduld met de beginnelingen. Rechercheur Luke Callaghan is hierop de positieve uitzondering. Maar dit komt omdat hij een oogje heeft op één van de groentjes

jacobine_rodijk
-
- 2520 berichten
- 8968 stemmen
't Is dat de serie tijdens de zomer hiatus was uitgezonden, anders had ik het waarschijnlijk geen schijn van kans gegeven. Beetje de Grey's Anatomy routine alleen dan rondom een politiekorps, niet slecht maar ook niets nieuws onder de zon.

606
-
- 23731 berichten
- 11636 stemmen
't Is dat de serie tijdens de zomer hiatus was uitgezonden, anders had ik het waarschijnlijk geen schijn van kans gegeven. Beetje de Grey's Anatomy routine alleen dan rondom een politiekorps, niet slecht maar ook niets nieuws onder de zon.
Niks nieuws maar toch leuk om te volgen, en soms goede grappen.

606
-
- 23731 berichten
- 11636 stemmen
Vandaag weer 2 leuke afleveringen gezien.
Ook nog eens spannend.

Dstalker8
-
- 211 berichten
- 689 stemmen
2de seizoen is weer begonnen en een heerlijke opener.

Uzza_Sparta
-
- 1195 berichten
- 2138 stemmen
sorry hoor maar deze serie is echt bagger. Is slecht geacteerd en totaal onrealistisch.
Volgens mij wordt dit sort series gemaakt voor tieners? Want Rookie Blue komt niet in de buurt van politie series zoals The Shield, The Wire, NYPD Blue, en Hill Street Blues.

Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Als dat een referentiekader moet zijn dan is al snel een politieserie bagger. Ook al wat van gezien en tuurlijk komt het niet in de buurt van een The Shield en The Wire, maar zal dan ook wel een belachelijke verwachting zijn. Gewoon een zeer degelijke politieserie.

Uzza_Sparta
-
- 1195 berichten
- 2138 stemmen
Als dat een referentiekader moet zijn dan is al snel een politieserie bagger. Ook al wat van gezien en tuurlijk komt het niet in de buurt van een The Shield en The Wire, maar zal dan ook wel een belachelijke verwachting zijn. Gewoon een zeer degelijke politieserie.
ben ik niet mee eens.
Series zoals Rookie Blue worden verlengd omdat ze blijkbaar veel kijkers krijgen
Er zijn dan veel top politie series over de laatste tien jaar, zoals Southland, Terriers, en Brooklyn South, die niet verder komen dan een seizoen omdat er blijkbaar niet genoeg kijkers zijn.
Maar dat heeft veel te maken met reclame en hoe laat de amerikaanse netwerken deze series uitzenden. Rookie Blue krijgt een tijdstip vroeg in de avond, terwijl The Shield, en Southland rond 11uur of middernacht werden uitgezonden.
De laatste goede politie series dat 4 of 5 seizoenen kreeg was Third Watch ongeveer tien jaar geleden, terwijl The Wire en The Shield meer een cult status hadden en later op DVD waren uitgebracht. The Wire is ook intussen oud maar komt nu pas op een obscure NL digi-tv.

horrorfreak23
-
- 455 berichten
- 597 stemmen
Ik vind het nochtans geen slechte serie. Heeft me nog geen enkele keer teleurgesteld! Vooral Dov is super! Eigenlijk mijn favoriet in de serie!

dulcinea
-
- 923 berichten
- 818 stemmen
Rookie blue is toch ook helemaal niet te vergelijken met een serie als The Wire ofzo?
Ik noem het de Grey's anatomy onder de politieseries, eerder focus op de liefdesrelaties enzo en vooral voor een vrouwelijk publiek. En als je het vanuit die verwachting bekijkt dan doet de serie alles wat ze moet doen, ik geniet er nog altijd van en misschien net omdat er qua politieseries niet zoiets is dat deze toch genoeg kijkers blijft halen?

mart2004
-
- 3 berichten
- 3 stemmen
leuke serie, met vrouwelijk schoon vooral Andy McNally is een heel erg mooie vrouw.

wernerjvb
-
- 10 berichten
- 10 stemmen
Heerlijke serie, OK niet de diehard serie als bv The Shield maar hij kijkt prima weg. Ik had deze serie iig niet willen missen.