menu

Overig / Televisie / Rurouni Kenshin

zoeken in:
Ik vroeg me af of iemand hier deze serie helemaal heeft gezien. Ik vind de eerste 10 aflevering namelijk erg goed en vraag me af of dat niveau de rest van de serie gehandhaafd blijft.

ik heb er wel eens van gehoord

Ik heb alle afleveringen tot en met het einde van het Shishio verhaal gezien, en daar ben ik compleet gek van ! Dit is echt een van mijn lievelingstekenfilmserie allertijden.

Maar ik heb wel nog niet alle episodes met The Six Mates gezien, maar die schijnen ook niet zo goed te zijn.

Melkor schreef:
Ik heb alle afleveringen tot en met het einde van het Shishio verhaal gezien, en daar ben ik compleet gek van ! Dit is echt een van mijn lievelingstekenfilmserie allertijden..

Heb je de OAV's al gezien? Vooral de eerste is fenomenaal, totaal anders dan de serie. En na het verhaal van Shishio komen nog wel wat leuke afleveringen

Melkor schreef:
Maar ik heb wel nog niet alle episodes met The Six Mates gezien, maar die schijnen ook niet zo goed te zijn.

Wat is dat? Kijk je die afleveringen in het engels ofzo?

Nu ik alle aflevering alweer een tijdje heb gezien kan ik duidelijk stellen dat dit de beste samurai-anime is. Helaas zakt het niveau na de 2e arc dusdanig in dat het derde seizoen niet echt interresant is. Alleen de arc over de christenen was wel leuk.
Oh en over die six mates heb ik ook nog nooit gehoord, vraag me af wat dat is?

Hmm...het feit dat de serie tegen de 100 afleveringen aanloopt maakt het voor mij moeilijk om zoiets te kijken; ik wil iets compleet hebben voor ik 't kijk als 't kan.

Die OVA's. zijn dat op zich staande verhalen? Is dat een mooi jumping-on point?

Ik mag graag anime kijken, maar heb er verdomd weinig verstand van. Dus tips zijn welkom

Ik ben nu bij aflevering 8 van Hellsing en dat vind ik uitermate gaaf (die Arucard is finaal de bikkel ). Of roep ik nu iets heel fout?

Kenshin schreef:
(quote)

Wat is dat? Kijk je die afleveringen in het engels ofzo?

Ja, want ze toonden ze namelijk niet in het Japans op VT4. Waarom blijft een raadsel ...

Padd0 schreef:

Oh en over die six mates heb ik ook nog nooit gehoord, vraag me af wat dat is?
The Six Mates gaat over Zes kerels die allemaal een reden hebben om Kenshin te haten ... Maar veel weet ik er niet meer echt over.

Hobbes schreef:
Die OVA's. zijn dat op zich staande verhalen? Is dat een mooi jumping-on point?

De eerste ova Tsuikio Hen (hoop dat ik het goed schrijf) kan je op zichzelf kijken (speelt zich namelijk af voor de serie). Ik raad het je ook zeker aan die te kijken want dat is 1 van de beste anime die ik ooit gezien heb. De andere zou ik links laten liggen aangezien die voortborduren op de serie.

Ik mag graag anime kijken, maar heb er verdomd weinig verstand van. Dus tips zijn welkom

Zeg maar wat voor een soort anime je graag ziet kan ik je wat tips geven.

Ik ben nu bij aflevering 8 van Hellsing en dat vind ik uitermate gaaf (die Arucard is finaal de bikkel ). Of roep ik nu iets heel fout?

Yep Arucard is de bom

Melkor schreef:

The Six Mates gaat over Zes kerels die allemaal een reden hebben om Kenshin te haten ... Maar veel weet ik er niet meer echt over.

Na wat onderzoek ben ik erachter gekomen dat ze enkel in de manga voorkomen, niet in de anime dus.

Weet je als iemand de serie wilt volgen he dan moet je na www.youtube.com en daar rurouni kenshin episode ... ( op ... moet je het episodenr intyppen) en dan krijg je daar de afleveringen

en ze zijn met ondertitels en in het japanees .... maar je kan ze ook gewoon in het engels bekijken

Kan iemand me nu eigenlijk is uitleggen wat er allemaal van Kenshin te vinden is want ben wat in de war aan het geraken. Vroeger zond VT4 Rurouni Kenshin uit onder de naam Samurai X. Die reeks van 95 afleveringen heb ik nu bijna volledig maar wat komt er dan nog juist achter? Ik weet dat je de manga hebt maar dan ook nog verschillende OVA's (hoeveel zijn het er?) en dan ook nog een film? En dan na wat zoeken op het net heb je ook nog de echte Samurai X maar dit is dan niet hetzelfde als Rurouni Kenshin .

Pastichio Rocker
Samurai X = Rurouni Kenshin, maar ADV (uitgever) vond dat Samurai X beter bekte dan de Japanse naam.

Ik heb alleen de film gezien (Samurai X: The Motion Picture) die duidelijk afstamt van de TV-serie, en de 2 OVA's (Samurai X: Trust/Betrayal en Samurai X: Reflection), die ik persoonlijk een stuk beter vind, aangezien deze meer realisme Kenshin gaat bv dood aan het eind van Reflection en minder humor hebben.

Maar om antwoord te geven op je vraag:

http://en.wikipedia.org/wiki/Rurouni_Kenshin

Ik zou graag de dvd boxen van Kenshin willen kopen en ik heb ze gevonden in een winkeltje in Antwerpen. Het zouden 3 boxen moete zijn maar in het winkeltje vind ik er maar 2 en ik vind ook geen info over de derde (of ie nu nog gaat uitkomen...)

Deel 1

Deel 2

Anime Fan
Zijn die op Bol japans gesproken versies? staat namelijk geen info bij.

Gast
geplaatst: vandaag om 02:28 uur

geplaatst: vandaag om 02:28 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.