menu

Overig / Televisie / Luck

zoeken in:

" Michael Mann delivered a pilot from David Milch's brilliant script that took our breath away " . Luck

Hollywood.com

Dit topic had nog niet bestaan voor een fiks aantal maanden nog als Michael Mann niet betrokken was geweest.

JA , en ? Je kan me ook gewoon bedanken dat de berichtgeving rond bepaalde cineasten en zaken hier op MM dankzij mij 'up to date' en actueel is .

Doen we niet. Is dat zo speciaal dan xgogax ? ^^

Michael Mann heeft wederom voor Massive Attack gekozen ! Massive Attack - Splitting the Atom is naar alle waarschijnlijkheid de soundtrack van Luck .
With his arms folded, and showing just the slightest of smiles, Michael Mann stood in his office on a recent afternoon and watched the opening title sequence to the first episode of "Luck," the HBO series that will air next year and give Mann his first television directing credit in 22 years. On the screen, a montage showed racehorses, gamblers, mob men and money as the Massive Attack song "Splitting the Atom" pulsed along with its languid whispers of desire.

Michael Mann back in the TV saddle

Dit bericht bevat ingevoegde media van de volgende externe locatie:

https://www.youtube.com/watch?v=oOwU-nTokFU

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MovieMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MovieMeter met je privacy omgaat.

http://img145.imageshack.us/img145/9670/56644407.jpg

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MovieMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MovieMeter met je privacy omgaat.

http://img375.imageshack.us/img375/669/davidpresleyandcanon1dm.jpg

David Presley with a Canon 1D Mark IV for use on "Luck"

" Seems Michael Mann continues to innovate in the digital realm, working with David Presley, Mann's main video technician, on the exciting forthcoming TV series "Luck". "

michael-mann.blogspot

Jared Abrams : " I got the chance to hang out with David Presley this weekend during some tests of the new Canon 1D Mark IV for an upcoming pilot for HBO called "LUCK". David is Michael Mann's main guy in the video department. He was doing some tests of the rolling shutter on the 1D. We set up some duvetyne above this white on white ceiling fan to get some strobing at fast shutter speeds. The HBO pilot is based on horse racing and David wanted to try to use DSLR's because of their size and image quality. I set him up with Birns and Sawyer who had the only 1D in town. "

Dit gaat met afstand de beste serie van de afgelopen paar jaar worden. De klasse straalt ervanaf en Mann's magnifieke dynamische camerawerk blijft oogstrelend. Mann die zich weer bemoeit met tv, alsof Michael Jordan een lokaal basketball court even een workshop komt geven. Zoveel zin in. Dit gaat zo geweldig worden dat superlatieven tekort schieten . Die cast ook maar vooral grootmeester Mann gaat het verschil maken. De setting, nitriges op een horse track, briljant schrijfwerk, magistrale muziek en betoverende dynamische cinematografie.

TV en film hebben nooit zo dicht bij elkaar gelegen, wat zeg ik, film get's his ass kicked by TV. Erg blij met Milch terug in het zadel, en hopelijk dat ie wat doet met de mogelijkheden die mann hem geeft. Maar Mann blijft gelukkig als executive producer nog veel invloed hebben. Ik hou er zelfs rekening mee dat dit mijn nieuwe favoriete serie kan gaan worden.

https://www.youtube.com/watch?v=2M67XCzfr7o

https://www.youtube.com/watch?v=YdvcQJuK6Q8

Ben er ook heel erg benieuwd naar Start op 11 december in USA geloof ik.

Klopt. Ik tel de dagen ook al af .

Deze gaan we zeker kijken!

Weet alleen nog niet echt waar het over gaat na het zien van de trailer; gokken en misdaad of paardenrennen in het algemeen.

Beiden, gaan allebei ook prima hand in hand. Ik verwacht de horse track als setting waar gokken en misdaad centraal staan maar daarnaast ook veel drama en onderlinge intriges. Ik verwacht een beetje zoals Milch's briljante Deadwood maar dan op een horse track.

kos
Zozo. Dat lijkt niet verkeerd.

AHWA
Trailer pakt me nog niet heel erg, maar ik zal het zeker wel een kans geven. Acteerwerk lijkt me wel prima, visueel ook, alleen of het verhaal zal boeien is nog de vraag.

Pfff, zoals verwacht dus een zeer indrukwekkende pilot en stiekem nog beter dan ik verwacht had.

Wat vooral opvalt is het dynamische camerawerk van Mann, alles straalt eigenlijk Mann uit en dit komt helemaal goed tot uiting in de horse race scenes. Erg 'close' gefilmd wat de intensiteit en de suspense enorm verhoogt. De mishap met dat paard alleen al en de nasleep, onderschat nooit de impact van magistrale cameravoering. Erg toffe muziek ook.

Zoals we gewend zijn van HBO nemen ze hun tijd. De pilot dient vooral om het horse track principe uit te leggen, lijntjes uit te zetten maar vooral om de personages en haar relaties te introduceren en uit te diepen. Het voelt als een shitload aan info, en dat is het ook, maar de uitwerking is ook erg duidelijk. Heerlijke cast ook met Hoffman, Farina, Ortiz, Kind, Nolte, Dunn en Payne. Laatstgenoemde durf ik nu al een toekomstige ster te noemen. Veelbelovend.

De fundering ligt er, met de potentie die zijn gelijke niet kent. Het lijkt er sterk op dat er eindelijk weer een serie van HBO lijkt te komen die het niveau van Deadwood, The Wire, Sopranos en SFU weet te halen. Een gedurfde uitspraak maar de kaarten die op tafel liggen zijn gewoon te sterk om te negeren. Dat Mann alleen de pilot regisseert is ook geen probleem want de preview van de rest van het seizoen laat duidelijk merken dat ie als executive producer nog een stevige vinger in de pap heeft m.b.t. het creatieve proces, met name cinematografisch gezien. Het script van Milch staat ook als een huis. Erg fijne subtiele dialogen weer.

Laat het maar snel eind januari zijn en tot die tijd zal ik de pilot nog wel een paar keer gaan herzien. Intriges op de horse track, nu al een enorm sfeervol concept. Briljant. Ik ben al verkocht.

Kai

Je hebt me nieuwsgierig gemaakt, NW.

Ik ben benieuwd wat jij ervan vindt Kai. Magistrale introductie en dan moeten de storylines nog op gang komen. Beste serie van dit moment, en heb sterk het gevoel dat het samen met Mad Men en Breaking Bad bij de sterkste lopende series gaat horen.

Set invite:

https://www.youtube.com/watch?v=lz9bUaxcxBI

Ik ben nog niet overtuigd. Serie doet te gewichtig waar het dat (nog) niet is, Mann blijft inhoudelijk niet mijn favoriete regisseur, duidelijk. Visueel ziet het er prachtig uit ja.

Kai
Mijn interesse is gewekt de serie kent prachtige beelden (heeft Mann aandelen in Mercedes? ) en de muziek met o.a. Massive Attack en Sigur Rós maakt het helemaal af. Het enige waar ik bang voor ben is dat de personages niet interessant genoeg zijn, maar dat is nog even afwachten.

Mooie pilot . Meesterlijke en zeer overzichtelijke registratie van feiten dankzij Mann & Milch. Misschien wel een leuke show over gokken en corruptie, maar Ik kijk nooit series en ik ben bang dat het zo blijft . Een van de belangrijkste redenen is dat ik echt een hekel heb aan paarden !

Ik heb ook een hekel aan paarden maar vond die shots op de renbaan wel het beste wat de pilot te bieden had.

Schitterende pilot zoals een pilot hoort te zijn. En idd, de klasse van Mann straalt er van af. Ik kan in ieder geval niet wachten wachten totdat we echt gaan beginnen! Heeft alles in zich om een regelrechte topper te worden.

Renewed voor een tweede seizoen, gewoon omdat Luck enorm cool is.

Sterke tweede episode, de kundigheid van Mann is wat getemperd maar toch duidelijk dat hij als exec producer nog een flinke vinger in de pap heeft. Al is de tweede episode ook niet door de minste geregisseerd; Terry George van Hotel Rwanda. De setting blijft gewoon erg goed, de link tussen gokken en horse track, de personages, hun beweegredenen, de dialogen en audiovisueel is Luck gewoon erg vernuftig.

Zoals we van Milch gewend zijn wordt er beetje bij beetje steeds meer duidelijk. Verwacht in een episode niet veel wijzer te worden. Na een episodes heb je meer vragen dan antwoorden maar Milch geeft de antwoorden zeer kundig. Over Ace (wat een baas is Hoffman toch ) wordt steeds meer duidelijk, erg interessant hoe hij Cohen wil gebruiken voor zijn eigen 'scheme', en met Cohen's relatie met Mike wordt het allemaal nog intrigerender. Bespreking met DiRossi is dan ook erg goed. Ook wat betreft Escalante veel interessante inzages, vooral de claims race zorgt hier voor veel interessante perspectieven.

Ook erg fijne uitdieping wat betreft Walter (en ook Nolte blijft weer geweldig acteren) en de kwestie wat betreft Kentucky Quality. Sterke scene en maakt Walter toch wel het meest lovable personage. Rathburn die als agent de zaken moeten behartigen is zeer boeiend, ook Marcus en co weten de aandacht vast te houden en Leon blijft dan ook zo'n personage die gewoon meer screentime MOET krijgen. Ook net als Walter enorm lovable. Wel spijtig wat betreft Rosie maar dat betekent wel meer Jenkins. Al hoop ik dat Rosie wel Walter's vaste jockey wordt, lijkt me ook onvermijdelijk. Het gok segment rond Jerry was magnifiek en wat een kerel die Lester ). Lonnie's avontuur was dan ook hilarisch en tragisch tegelijkertijd, maar er zijn ergere manier om in problemen te komen . Einde is dan weer veelzeggend rond de scheme van Ace en Gus. De beweegredenen van de personages zijn duidelijk. Muziek is ook werkelijk subliem.

Ik ben nu nog meer verkocht dan de pilot. Audiovisueel zo uitmuntend, een zeer trage en interessante plot vol intriges op de horsetrack. het kost even om de personages en hun beweegredenen op een rijtje te krijgen maar als je dat hebt is Luck goud waard. Briljante serie, en kan zich samen bij de rest van de top HBO series gaan voegen.

Ik ga nu pas E02 kijken, heb er zin in.

Nice! Een medestander. Vanavond aan episode 3 beginnen. Ongelofelijk dat dit zo onderbekeken is hier.

Gister de pilot gekeken, die vond ik erg goed. Dus maar snel even de volgende episode kijken

Het is niet onbekend denk ik. De serie komt zelfs voor in een nederlandse reclame van HBO. Maar de pindakaaspotten pakken deze serie nog niet echt op.

Wie zegt dan dat Luck onbekend is?

Ben hier wel benieuwd naar, alleen ik ga toch nog wel even wachten. Ik vind het bij series vaak prettiger om een beetje door te kijken ipv iedere keer een week te moeten wachten op een nieuwe aflevering.

Gast
geplaatst: vandaag om 18:52 uur

geplaatst: vandaag om 18:52 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.