menu

Overig / Televisie / Kaiba

zoeken in:
Kent iemand Kaiba? Een animatieserie van 12 afleveringen geregisseerd door Masaaki Yuasa, die wellicht bekend is van Mind Game.

Een korte inleiding (van AniDB):
A sci-fi love story set in a world where digitization of memory made physical death obsolete. A world where memories can be stolen and altered, and replaced in a new human body.
Kaiba wakes up in a room without knowing who he is. He has a pendant with the photograph of a woman he does not remember. After being attacked all of a sudden, he has to flee to space, meet various people, and rediscover the world.

Behoorlijk abstract en surrealistisch. De tekenstijl is ongewoon en kan onwennig zijn, maar de animatie is in mijn ogen behoorlijk spectaculair, een lust voor het oog. De eerste afleveringen deden me erg denken aan Ginga Tetsudou 999, hetgeen ook de belangrijkste inspiratiebron voor Kino no Tabi was. Het einde heeft juist weer wat van Evangelion weg.
Niet geheel origineel dus, desondanks één van mijn favoriete series.

Bedankt voor de tip. Met Mind Game en het segment uit Genius Party is Masaaki Yuasa niet direct mijn favoriete anime director, maar het zien van aflevering één van Kaiba belooft wel veel goeds.

En? Heb je al meer gezien en beviel het? Leuk dat je in ieder geval de eerste aflevering bent gaan kijken.

Gast
geplaatst: vandaag om 15:13 uur

geplaatst: vandaag om 15:13 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.