- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Skins
Skins

niethie
-
- 7304 berichten
- 6303 stemmen
Iemand hier bekend mee?
Britse veriant op zo'n beetje de hele waslijst aan bekende Amerikaanse highschool series (quote: ''it's like a fucking episode of The OC over here!'' ) Stond al langer op het programma hier maar het leek me maar niets, nouja bleek achteraf dus wat voorbarig om dat te denken want ik ben gister begonnen met kijken en diezelfde dag nog het hele eerste seizoen, dat helaas maar uit 9 afleveringen bestaat, er doorheen gejast. Het draait allemaal om een groep losgeslagen party animals die door het feesten, zuipen en neuken heen te maken krijgen met verschillende leeftijd gerelateerde perikelen als de weg naar volwassenheid. Het bekende concept dus zou je denken maar Skins is veel extremer als de meeste van zijn genregenoten. De eerste twee afleveringen had ik hier een beetje moeite mee, het deed allemaal nogal ongeloofwaardig aan en de personages lijken enorm oppervlakkig, maar gelukkig went dat al snel. De onderwerpen die langskomen zijn dan misschien niet nieuw maar de aanpak is mede door het goede schrijfwerk en de grote dosis humor heel fris, al gaat het soms wel iets te ver over het randje. Wel een Cool idee ook om aan ieder centraal personages een hele aflevering te wijden, zodat je met iedereen op zijn minst wel een klein beetje betrokken raakt. Al was het voor mij vooral ''Effy'' waar alle gebeurtenissen een beetje samenlopen, die het echt voor me deed, verder wisselt het wat in kwaliteit en gaat het voor mij nu nog niet echt veel verder dan wel leuk vermaak. Kijken of het in de overige seizoenen, die ik over de komende weken zal verdelen wat meer overtuigt allemaal, heb alvast goede hoop want ik zag genoeg potentie!
Oh en trouwens Cassie (Hannah Murrey) is ZO lief! Haar whacky voorkomen, dreamy uitstraling en sunshine smile maken haar tot het ultieme girl next door meisje.
"I didn't eat for three days, so I could be luvely."

Djoo
-
- 13 berichten
- 54 stemmen
Jaaaaaaa vet een Skins topic:D
ben zelf echt super addict aan de serie. Nog niet zo lang geleden ontdekt maar alle 4 de seizoenen in ruk gekeken, ben heel erg benieuwd naar de nieuwe cast!

matthijs_013
-
- 3624 berichten
- 4938 stemmen
Ik vond het nogal over the top, maar volgens mij is het voor de Britse jongeren redelijk realistisch allemaal. De sfeer sprak me wel aan, op een aantal stereotypen en cliché verhaallijnen (de scholier-neemt-een-affaire-met-de-lerares was anno 2007 echt niet acceptabel meer..) na die helaas niet doorbroken worden. Een groot pluspunt is dat het niet een serie is met 25-jarige volgroeide mannen en vrouwen die 15-jarige pubers moeten voorstellen, maar dat het daadwerkelijk tieners zijn die tieners vertolken. Het zijn mensen die je ook dagelijks ziet lopen door de gangen op school, waardoor het af en toe erg herkenbaar is. April Pearson was fenomenaal.
Opvallend was dat er geeneen personage was aan wie ik me ergerde, wat natuurlijk wel zo fijn is als elke aflevering zich richt op een ander personage. Ik heb overigens alleen de eerste generatie (seizoen 1+2) gezien.

Djoo
-
- 13 berichten
- 54 stemmen
Ben het ermee eens dat Skins vaak over de top is, maar ondanks dat weet ik me echt goed te binden met de personages, de een meer dan de ander natuurlijk, maar elk personage heeft 'iets'. Ik denk dat ik die overdreven drama en karakterontwikkeling gewoon echt leuk vind:P
Los van storyline vind ik de muziekkeuze in de serie echt superrr.
En ook een erg gave trailer, de making off is ook zeker de moeite waard om eens te bekijken =>

Eazy
-
- 569 berichten
- 298 stemmen
27ste nieuw seizoen! (5)
Mensen die dit kijken?

Inland Rabbit
-
- 3286 berichten
- 2159 stemmen
Na fucking anderhalve aflevering Skins Us versie weet ik genoeg. Fucking veel te glad, te braaf, niet rauw genoeg.. Waarom vloek ik nu al 2 keer? Als statement. 2 scriptschrijvers die al 4 seizoenen bij Skins Uk betrokken waren zijn nu naar US verhuisd.
Houdt in dat de serie niet veel veranderd. Nog steeds is er oor voor goede muziek (aflevering 1 begint met Animal collective - My girls) en de serie is aardig grappig en zeker niet netjes, alleen totaal niet rauw. De eerste aflevering is praktisch hetzelfde als Aflevering 1 van Seizoen 1 (UK) en heet ook Tony. Leuk en aardig, maar het mist gewoon wat. Komt er nog eens bij dat de makers niet altijd rekening hebben gehouden met censuur. Een vloekwoord wil er nog wel eens doorfloepen en aangezien het MTV is, kan dat natuurlijk rekenen op een harde PEEEEEEEP. Niet om aan te horen.
Het kon erger, wat MTV betref is het momenteel het beste wat de zender kon overkomen waarschijnlijk, maar kijk alsjeblieft gewoon de UK versie. Die gaat gelukkig weer van start inderdaad en ben benieuwd. Al vond ik seizoen 3 en 4 beduidend minder dan 1 en 2.

Musicer
-
- 614 berichten
- 652 stemmen
^^Ik denk dat MTV niet zo tevreden is. De kijkcijfers van de eerste aflevering zijn voor de tweede aflevering gehalveerd en adverteerders trekken zich voortdurend weg van het programma omdat het te uitdagend is.
Volgens insiders is de kans groot dat de US versie weldra afgevoerd zal worden.

origineelhe
-
- 48 berichten
- 1073 stemmen
Wow. Ik ben nu net begonnen aan seizoen drie, en dat valt wel even tegen na de fantastische eerste twee seizoenen. Hoop dat het snel weer wat beter wordt...

JustMike
-
- 3218 berichten
- 751 stemmen
Ik kwam er ook niet doorheen, vooral omdat de nieuwe cast mij niet echt lag.. misschien ga ik het ooit nog een keer kijken.

Inland Rabbit
-
- 3286 berichten
- 2159 stemmen
mijn mening; seizoen 3 en 4 overslaan en bij 5 en 6 weer oppakken, veel betere cast. Al heb ik zelf ook best genoten van seizoen 3, 4 iets minder. Seizoen 7 is een where are they now serietje, met veel bekende karakters die terugkomen in de situatie waarin ze nu leven, zeg maar. Nog niet gezien.