menu

Overig / Televisie / Parenthood

zoeken in:
Dat was inderdaad erg pijnlijk om te zien. En Ray Romano was even wennen, maar past volgens mij perfect bij de cast. Al hoop ik niet dat hij tussen Sarah en Mark komt.

4x02 was echt ontzettend mooi en zielig. Einde zag ik niet aankomen en ben erg geschokt door deze ontwikkeling. Waarom Kristina? Ze is mijn favoriet, samen met Adam. Ik hoop dat het allemaal goed komt en dat ze haar niet uit de serie schrijven. Zal een zwaar seizoen worden voor ons kijkers. Bij alle twee de afleveringen al zakdoekjes nodig gehad. Gaat nog wat worden dus.

AHWA
404 weer een erg sterke aflevering. Leuk om weer een Friday Night Lighter te zien in Matt Lauria, als de veteraan die door Zeke onder zijn hoede wordt genomen.Ook de verhaallijn van Jabar en het n-woord is erg goed aangepakt. Dax Shepard blijft me verbazen in deze rol. Ik vond hem vroeger vreselijk in Punk'd, maar hij bewijst hier dat hij wel degelijk een goed acteur is.

Romano, Krause, Potter en Graham, allemaal weer top. Al vind ik het wel een beetje ongeloofwaardig dat Max zelf de valse handtekeningen niet gezien heeft.

AHWA
Damn, die preview van 411 ziet er heavy uit. Dat wordt een loodzware aflevering. Emmy-reel voor Krause waarschijnlijk. Parenthood zakt een beetje in dit seizoen. De vaart is er een beetje uit, het komt allemaal minder aan, dus ik hoop dat 411 daar wat aan verandert. Blijft een prima serie desondanks.

Bij de promo alleen moest ik al huilen, dat word dus wat met 4x11.

AHWA
Indrukwekkende aflevering was dat. Nu moeten ze wel wat Emmy love krijgen. Vooral Krause en Potter, maar ook Nelson.

ik denk ik een dikke week geleden ben begonnen met kijken en zit momenteel aan 304. Het bevalt mij zeer goed, maar staat voor mij nog een trapje onder Six Feet Under & FNL. Geweldig acteerwerk, maar niet iedereen ligt mij even na aan het hart. Crosby & Jasmine bv. doen mij vrij weinig. Anyway leuk om in de blok te zien en als ik aan dit tempo voortdoe ben ik bijgebeend tegen eind volgende week (maar dat zou ik gezien mijn examens beter niet doen).

Peter Krause & Michael B. Jordan

ik ben helemaal mee inclusief de episode van 1 januari. Vind S4 het sterkst tot nu toe. Dit seizoen wordt naast het hele magnifiek gebracht & gespeelde ziekteverloop van Christina, eigenlijk duidelijk hoe flawed alle characters zijn en dat maakt ze natuurlijk zo leuk. Waar dat de vorige seizoenen veel meer op de oppervlakte bleef, heb ik het gevoel dat ze nu dieper graven. Minpunten zijn natuurlijk het vertrek van Michael B. Jordan & Rosa Salazar en het bijna volledig verdwijnen van Sarah Ramos.

AHWA
Damn, alsof de serie nog niet genoeg drama had, lijkt ook Drew nu een flinke storyline te krijgen. Gelukkig blijft het een geweldige serie.

dat komt er van als je de ziekte van je tante misbruikt om van bil te kunnen gaan

AHWA
Seizoen 5 gaat gewoon weer op dezelfde voet verder. Nieuwe lijntjes worden uitgezet, acteerwerk nog steeds goed, en in de preview voor komend seizoen zat weer een FNL alum, dus dat zit wel snor dit seizoen

Dt had ik blijkbaar ook nog staan, nu ook eens aan begonnen. Afgaande op de cast snap ik wel waarom ik dit ooit heb opgezocht en het stelt tot dusver nog niet teleur.

In het begin is het even inkomen.De familie zelf is duidelijk, maar niet hoe ze los en met- elkaar werken. 3 aflevering in en ik vind het een grote cast, iets zegt me dat het er later niet kleinschaliger op wordt. Maar goed, nu zit ik er wel een beetje in. Allemaal heel menselijke karakters, die net als wij domme dingen doen, misschien ietsje meer domme- dan slimme dingen, for the sake of drama, maar dat hoort er natuurlijk bij.

Tot nu toe vind Ik Sarah's gezin nog het leukst en dat is niet alleen omdat het Lauren Graham is, al is het natuurlijk wel fijn. Afgezien van Peter Krause's acteerwerk, begint die verhaallijn nu eindelijk beter te lopen. Ik vond het in het begin wat overdreven, zijn reactie op Max. Het is niet alsof hij kanker heeft of zo. Zo'n wereldramp is het niet. Pff. Toen ik de eerste keer Dax Shepard zag acteren, moest ik trouwens sterk aan Martin Starr denken, vast geen rare vergelijking?

Voorlopig houdt het ene sterke balans vast tussen komedie en drama. Hopelijk blijft dat zo, want als de serie in het tweede doorslaat kan ik nog wel eens afhaken. Of ja, het is niet echt nadrukkelijk komedie, maar het komt meer voort uit ongelukkige situaties, wat fijn is. Karakters hebben nu al een zeer eigen karakter, met ieder hun eigen, menselijke emoties. Zorgt ervoor dat het meer diepte heeft. Ook fijn. Dusja leuk dit

AHWA
Serie blijft tot in seizoen 5 dit niveau vasthouden. Ik heb er nu even geen tijd meer voor, maar het is zeker een sterke serie. Cast blijft inderdaad zo groot.

Over de helft van seizoen 2 en ik sta nu wat anders tegenover personages, voor de zekerheid maar tussen spoilers, al denk ik niet dat ik doelbewust iets weggeef;

familie van Sarah: Sarah zelf is eigenlijk net een puber, dan weer verliefd, dan weer huilend om verkeerde beslissingen. Sympathiek, maar soms niet serieus te nemen, zeker niet als moeder. Blijkbaar doet ze toch iets goed, want zwel Amber als Drew zijn niet echt probleemgevallen, tot nu toe.

Familie van Adam: [Max is een lastig kind, maar zit meer zichzelf in de weg dan anderen. Ik weet wat autisme inhoud en moet toch concluderen dat zijn vorm wel heeel extreem is. Haddie is een irritant kutkind en reageert soms wat overdreven op sancties van haar ouders. Moet gezegd worden, als ik zo'n moeder als Kristina had zou ik ook gek worden. Irritant karakter zo af en toe. Adam is de relaxedheid zelve, misschien iets te relaxed, hij onderdrukt teveel van zijn stress

Familie van Julia: Het Julia karakter vind ik sowieso niet zo sterk. Arme Joel, denk ik altijd. Inmiddels heeft hij wat meer in te brengen als in het begin van de serie, maar vrouwlief wil nog wel eens een manipulatieve, haar zin doordrijvende bitch zijn. Met Sydney moet meer gedaan worden, tot nu het minst gebruikte personage in de serie.

Familie van Crosby:: Een beetje unieke situatie, maar ik kan me altijd het best in hem verplaatsen. Hij kreeg Jasmin en Jabar tenslotte zomaar op zijn dak, terwijl hij liever bezig was met feesten en vrouwen versieren. Inmiddels comitted, blijkt Jasmin over een aantal dingen nogal anders te denken en haar wil door te drijven, Crosby, terecht bang voor het huwelijk, als huij er voorheen zo'n livestyle op na hield. Jabar is iets beter uitgewerkt dan Sydney, iiets sympathieker ook.

Zeek en Camille: Enerzijds, als je Camille bent, je zal maar met zo'n simppele man als Zeek moeten leven, die ook nog eens redneck neigingen heeft. Homo, zwart, autistisch? NNo way, dat is niet normaal en het hoort niet. Anderzijds, oe hard Zeek ook probeert, hij kan niet compleet veranderen hoe hij is. Conservatief dat ie is, moet Camille dt wel accepteren, anders gaat dit niet lang goed. Ik ben benieuwd. Als ouders lijken ze me beide wel geschikt voor de familie.

Tot zover mijn inzichten.

AHWA
Ben halverwege seizoen 5 een beetje met seriekijken gestopt, maar behalve Crosby, die nog wel een goede ontwikkeling door zal maken, blijft de rest wel een beetje hangen in wat je nu beschrijft. Geen kritiek, misschien cliché, maar ik vind het eerder uit het leven gegrepen. Wellicht hier en daar wat overdramatic, maar herkenbaar is het zeker.

erg goede aflevering 5x21. Een seizoen wat ik eigenlijk erg weinig diepgang en vooruitgang vond hebben, komt nu alweer een paar afleveringen meer opgang. Eigenlijk te laat, maar beter laat dan niet. Hank vind ik een goed en geloofwaardig karakter, hopelijk blijft Ray Romano nog even.

Heeft iemand een idee wanneer seizoen 2 op DVD zal uitgebracht worden?
Ik heb verleden jaar maart seizoen 1 gekocht, maar het duurt wel erg lang alvorens men de serie vervolgt...

Ik zit daar ook al een hele tijd op te wachten. Ik hoop dat het überhaupt nog wel word uitgebracht op dvd, maar ik heb zo mijn twijfels.

De serie is gelukkig wel renewed voor een 6de en tevens ook laatste seizoen

En de series finale was vandaag. Geen echt goeie aflevering, aangezien de helft van de aflevering bestaat uit melodramatische montages met dito muziek eronder. Als serie zelf was dit toch wel erg sterk, niet in de laatste plaats door de geweldige cast. Nu snel een Friday Night Lights gaan zien, want dat Katims een goeie serie in elkaar kan draaien is nu wel duidelijk.

Zei ik in een ander topic nog dat ik wat twijfelde over de kwaliteit van Parenthood: nou dat neem ik snel terug! Nu twee seizoenen gezien en dit is makkelijk één van de betere series die ik ken.

Eigenlijk voelt de serie vrij snel heel vertrouwd, zonder dat ik direct goede vergelijkingen met andere series/films kan trekken (misschien een film als This is 40? of een serie als Transparent?). De cast is zoo goed op elkaar ingespeeld, de gebeurtenissen voelen soms wat soapie, maar toch voel je de kwaliteit. Nergens écht een tear jerker, maar toch dikwijls heel raak qua emotie.

Benieuwd naar de ontwikkelingen de komende seizoenen (heb er nog 4 te gaan ). Echt een serie die mijn vrouw en ik maar kunnen blijven aanslingeren!

danuz schreef:
mijn vrouw en ik

Ja, dat kun jij nu zeggen, ja
Ik heb het voor het gemak ook vaak over mijn vrouw, maar ik ben niet getrouwd.

Wat een serie. Heerlijk!
Is dit echt zo extreem under the radar gegaan zoals ik denk?
Tot voor kort had ik hier nog nooit van gehoord - puur door Lauren "Lorelai" Graham dat ik dit op het spoor kwam..

AHWA
Kijk maar even naar pagina 1. Ik was in het begin een roepende in de woestijn

Wel elk seizoen gevolgt. Maar gek genoeg nooit echt reden gezien het hier te melden.

Voor een cable show hoogst haalbare. Cast is voortreffelijk, ze mijden net genoeg de te platte sentimentelen paden. Het blijft Six Feet Under Light in al zijn facetten met dito climax. Maar prima serie zondermeer.

Wij beginnen nu aan seizoen 6, voorlopig het laatste seizoen.. Makes me sad, want dit is echt een heerlijke serie. Vond dat seizoen 5 wat matig begon (maar we hebben dit echt gebinched watched, dus soms raak je een beetje in een sleur), maar dat einde was weer erg mooi met een cover van Dylan's The Times They Are a Changin'.

Kan me maar moeilijk een leven zonder de Bravermans voorstellen hoor.

Van Jason Katims heb ik onbewust al veel series gezien, met als laatst 'Friday Night Lights' afgelopen zomer. Dan past deze serie er ook nog wel bij. Ik ben er begin december mee begonnen en vorige week eindelijk afgerond.

De familiedynamiek in 'Parenthood' komt sterk naar voren en het mooie is dat je na één aflevering gezien te hebben er gelijk in zit. Dit komt met name door de cast en de chemie die ze onderling delen; het spat ervan af. Lief en leed wisselt zich makkelijk af, maar de feel-good sfeer blijft knap behouden.

De verscheidene gezinnen hebben zo elk hun eigen sores, wat geregeld voor interessante situaties zorgt. Wel kun je op een gegeven moment je klok erop gelijk zetten dat er in elk seizoen iemand zwanger wordt. Daarbij is het jammer te noemen dat de geloofwaardigheid tegen de laatste paar seizoenen zowat volledig overboord wordt gegooid. Vooral de perikelen rondom Adam & Kristina, maar ook Joel & Julia worden vermoeiend.

Al met al best een prima serie, maar voor mij had het bij vier seizoenen kunnen blijven. Overigens is het leuk om Ray Romano in een andere rol te zien.

Gast
geplaatst: vandaag om 22:24 uur

geplaatst: vandaag om 22:24 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.