menu

Overig / Televisie / Journeyman

zoeken in:
Journeyman is een science fiction reeks over een journalist die opeens tot het besef komt dat hij een time traveller is. De serie heeft voor één seizoen gelopen tot NBC besloot om er de stekker uit te trekken. Ik heb gisteren de laatste aflevering gezien (ik heb de laatste 4 episodes moeten pindakazen omdat België ook maar besloot om er ineens mee op te houden) en hoewel het geen fantastische reeks was begon ik wel een evolutie te ontdekken in de verhaallijn en is het jammer dat het zo abrupt ten einde is gekomen.

Het hoofdpersonage is Dan Vasser die van de ene op de andere dag ineens ontdekt dat hij door de tijd kan reizen. hij komt elke keer ergens in het verleden terecht waar hij dan iemand moet helpen. wanneer hij de persoon in kwestie heeft geholpen keert hij naar zijn eigen tijd terug. De eerste paar afleveringen zijn het hardste om door te bijten. De personages lijken eenzijdig en irritant (je wilt Jack, Dan zijn broer en Katie, zijn vrouw, meermaals op hun gezicht slagen) maar eens de serie wat langer bezig is voel je de groei van de personages. Dan geraakt meer en meer in de problemen doordat hij de tijdlijn begint te veranderen maar vooral het eindconcept achter de Journeyman is interessant genoeg om mee verder te gaan. Jammer genoeg zal dit nooit gebeuren...

Nog iemand die dit heeft gevolgd?

Als er maar 1 seizoen was, is dat nog aan te raden om dit te gaan toch te kijken?

Om te kopen? Neen, via de alternatieve wegen zijn de 13 afleveringen wel een leuk vermaak als je van dit genre houd.

Gast
geplaatst: vandaag om 09:47 uur

geplaatst: vandaag om 09:47 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.