• 155.513 films
  • 9.310 series
  • 27.683 seizoenen
  • 604.452 acteurs
  • 347.064 gebruikers
  • 8.766.218 stemmen

Deadly Earnest horror show

zoeken in:

RobbyT

• 213 berichten
  • 44 stemmen

Liefhebbers van horrorfilms kwamen in de jaren 80 behoorlijk aan hun trekken bij de Deadly Earnest horror show. In deze show die in de periode 1984-1988 op Sky channel en Super channel te zien was, werden horrorfilms vertoond uit de jaren 60 en 70, soms ook de jaren 50 en in enkele gevallen de jaren 80.

Over het algemeen werden er goede tot redelijke horrorfilms vertoond, maar soms werden er expres hele slechte gedraaid en werd er door de gastheer en vampier Deadly Ernest een komische noot aan gegeven. Deze slechte kregen de naam "The Earnies" en er werden zelfs voor de grap prijzen aan toegekend.

Bekende figuren uit deze show waren: Deadly Earnest, de bevallige Scarlet, zijn vampier-achtige assistente die eerst niet kon praten en later wel. Scarlet werd gespeeld door Jilly Johnson. Andere figuren: Norman de schedel, Griefs de rondwarende geest, en Spoiler de bokser met het beulsmasker.

Deadly Ernest stond gewoontegetrouw in het begin van zijn show altijd op uit zijn doodskist, en als hij de naam van zijn show noemde waren er bliksemschichten te zien en was er gedonder te horen. Een bekende quote van hem was: "Let's go back to the mooooooovieieieie!!!!"

Ik ben wel benieuwd wie er nog meer naar deze show keken, wat jullie ervaringen waren en welke films jullie het leukst vonden. Misschien is het ook leuk om een lijst te maken van films die toen werden uitgezonden. Ik ben benieuwd naar jullie reacties

RobbyT

• 213 berichten
  • 44 stemmen

Onder andere deze was te zien:

RobbyT

• 213 berichten
  • 44 stemmen

makzz

• 3 berichten
  • 0 stemmen

Beste RobbyT,

Zo te zien hebben weinig mensen gekeken naar deadly Ernest, nou, ik wel! Het was een van mijn favoriete programma's.

Ik heb toen nog een film opgenomen van een ouder echtpaar, die via een apparaat een jongeman op afstand konden besturen en hem levensgevaarlijke dingen lieten doen. Zelf liepen ze geen gevaar, maar beleefden wel de sensaties die bij de gevaarlijke situaties hoorden.

Er was nog een andere film, die ik helaas niet heb opgenomen, van een oudere vrouw die jaloers was op knappe jonge meisjes, Ze verhuurde een kamer aan die meisjes, vermoordde ze vervolgens en stopte ze in een vat met zwavelzuur. Zelf had ze een schandknaapje (tegen veel geld!!!)

Ik zou die film zo graag nog eens willen zien......

Beste Robby,

Ik zie nu, al zoekend via google naar DEHS, dat jij fan was. Ik keek iedere vrijdagavond... nog niet eens voor de film maar voor deadly earnest en Scarlet.

Helemaal top vond ik hun presentatie en encounters... Super fan als ik was, heb ik zelfs mee gedaan aan het ontwerpen van Scarlets trouwjurk.

Regelmatig bedenk ik me dat ik dat wel herhaald zou willen zien....

Flat Eric

• 6365 berichten
  • 1025 stemmen

Ooh ik was daar vroeger als kind ook fan van!

Mijn liefde voor horror met name vampiers en spookhuizen is mede tot stand gekomen door dat programma.

Vond de introducties altijd leuk, met Deadly Ernest en Scarlett. Soms waren het goede films maar vaker ook niet.

Ik wad toch wel echt jong toen dus titels van films kan ik me niet meer herinneren.

Weet iemand waar ik een lijst van vertoonde films kan vinden?

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.