menu

Filmdragers en apparatuur / Algemeen / Slechte dvd's

zoeken in:
Popeye Doyle
Via bol.com heb ik een tijd geleden 2 DVD's gekocht met Charles Bronson. Het gaat om Raid on Entebbe (1977) en Telefon (1977). Beiden zijn gemaakt door A-Film en betreffen een slechte VHS-rip. Absoluut geen aanrader!

Bart Simpson
Ik zou zeggen:

Mail de klantenservice en zeg dat je ontevreden bent over de ontvangen producten. Je zult ze dan terug moeten sturen en je geld terug krijgen of
iets anders mogen uitzoeken

Ach, wat heb ik daar een hekel aan, die goedkoop geproduceerde dvd's. Ik was zeer teleurgesteld door Schindler's List. Wat een ongelooflijke prutsstagair heeft daarbij de ondertiteling geschreven. Typfouten en enkele malen een interpretatie van de tekst in plaats van de vertaling. Daar bovenop is alleen het engels vertaald, duits, pools en hebreeuws worden voor het gemak overgeslagen. Ik wil best weten wat een moeder tegen haar kind zegt terwijl die doodsangsten uitstaat.
Ik heb daarvoor Universal gebeld en gemaild, maar word van het kastje naar de muur gestuurd. "Nee, daarvoor moet u bij Universal Europe zijn, wij zijn van de bioscoopuitgaven". "Please refer to your own country's publisher". Et cetera. Zucht.
De hoes daarentegen is wel mooi.

Popeye Doyle
Fouten in subs klinkt mij ook zeer bekend in de oren..

Tsja, nam dat Raid on Entebbe toch maar voorlief, volgens mij anders best lastig te krijgen.Uberhaupt geloof ik dat die hele serie een beetje snel is uitgebracht.

Popeye Doyle schreef:
Fouten in subs klinkt mij ook zeer bekend in de oren..

De special edition van Reservoir Dogs bv.

IcU
Poltergeist 3 heeft een dvd menu wat standaard in zo'n huis, tuin en keuken programma zit. Erg slecht. Ook Citizen Kane heeft een lelijke uitgaven. De distributeur heeft een standaard design die ze voor elke release gebruiken (weet even niet meer welke)

RCV heeft ook vaak lelijjke releases. De optie om zonder subs te kijken is er vaak niet en de extra's zijn veelal slecht vermeld.

Lui (crew)
De film Sleepaway Camp op het label van 'Legacy Entertainment' is bedroevend slecht. Kwaliteit van de film is diep triest. De kwaliteit van deel 3 daarentegen (op hetzelfde label), is redelijk goed.

Ramon K
Dvd's van het Belgische label LimeLight Pictures. Echt waanzinnig slechte releases van Franse films. En pure misleiding op de dvdhoezen. 1 film met Louis de Funes en 3 films met Fernandel die ik nog moet retourneren. Rabbi Jacob betreft een release in de verkeerde aspect ratio (4:3, terwijl de hoes 16:9 aangeeft) en met 3 films van Fernandel (Le Grand Chef, La Vache et le Prisonnier en La Cuisine au Beurre) maken ze het nog bonter; slechts 1 film is gerestaureerd en in de juiste aspect ratio, maar de film is ingekleurd (!!). De andere twee films zijn niet gerestaureerd, in 4:3 (afgesneden zijkanten dus je ziet de helft van het beeld niet) en wederom INGEKLEURD! Gewoon schandalig.

De hoezen geven weer verkeerde info; de films zouden er in 16:9 op moeten staan en de stills uit de films die erop afgebeeld staan zijn in ZWART/WIT. Pure misleiding!

Bovendien staat op elke dvd het logo van StudioCanal afgebeeld, wat normaliter toch voor kwaliteit staat! Zou StudioCanal er mee ingestemd hebben of is het gewoonweg illegaal!?

Ik koop vrijwel nooit dvd's in Nederland en nu weet ik weer waarom. Ik houd 't voortaan bij import.

DFW weet er ook vaak een zootje van te maken, zoals de Heroic Bloodshed DVD box. Deze bevat:
A Better Tomorrow I
A Better Tomorrow II
A Better Tomorrow III
Once a Thief
The Killer

Alleen is A Better Tomorrow III en Once a Thief om een bizarre reden enkel gebrand met een slechte Engelse dub.. Dit terwijl de drie andere films in de boxset wel netjes dual-audio hebben. Ik heb toen een klacht verstuurd, maar nooit meer iets van terug gehoord.

Dat menu van Poltergeist III is inderdaad lachwekkend, gelukkig is de kwaliteit van de film an sich wel goed.

Ik heb ooit een Cary Grant box gekocht met drie films erin, louter voor de film Charade. De andere twee films heb ik nooit bekeken, omdat 1x ergeren en afzien wel genoeg was.

De kwaliteit was ZO SLECHT dat ze het volgens mij van youtube ofzo hadden gehaald. Heel wazig en met ontelbare kabels en korrels etc in beeld. Video beeld zou nog tien keer beter zijn geweest als dit.

Die film schijnt rechten vrij te zijn, omdat ze vergeten zijn dit voor die film destijds te regelen, dus iedereen kan die film uitbrengen.

Gelukkig heb ik inmiddels de Criterion blu ray versie aangeschaft.

Ik begreep dat de Blu-ray van Cabin in the Woods (DFW) ook bedroevend is? Ligt voor 5 euro in de bak bij Media Markt, maar heb 'm nog altijd niet gekocht. Klopt dit of valt het wel mee?

Vandaag Broken (2012) op blu-ray geleend van bieb.
Verreweg de slechtste blu-ray qua beeldkwaliteit die ik ben tegen gekomen.

Ajax&Filmfreak

Weet je ook welke uitgever?

Het is jammer dat de Nederlandse uitgevers er een potje van maken, gezien de reacties. Ik heb precies dezelfde ervaring. Het is altijd maar afwachten met wat voor kwaliteit je te maken hebt. Buitenlandse uitgevers zijn m.i. een heel stuk beter. Zelden ben ik er teleurgesteld.

Taxi driver op de dvd uitgave van Tristar home video die ik tot vandaag in bezit had vond ik ook erg slecht qua beeld kwaliteit.
Die heb ik daarom vervangen voor de Limited Edition Steelbook Blu-ray en die is echt fantastisch!!!
En ik vraag me daarom af...
Is er ook een tegenhaner van dit draadje met zeer goede uitgaves?

Zwolle84
Die blu-raybox met 4 Mission: Impossibles, wat een erbarmelijke kwaliteit... Dvd-beeldkwaliteit en het geluid dat er al is komt frontaal van voren, ondanks m'n 5.1-opstelling. Totaal geen beleving op deze manier.

Met de nieuwe box (die met 5 films) schijnt het al niet veel beter te zijn.

Dick2008
Voor de 2e hands kopers:

Ik praat nu eigenlijk over jaren geleden (toen ik de dvd nog had ). Maar staat hier ook bol.com | The Great Escape, Steve McQueen, James Garner & Richard Attenborough |...

(Meestal zijn die van MGM/ Fox juist (erg) goed. Maar deze was erg matig. (De hele tijd ging het beeld op en neer.). Heb die na afloop meteen weggedaan.

Malick
geplaatst:
Dit jaar gewoon al twee DVD-uitgaves van DFW te pakken die ze verneukt hebben. ¡Dispara! van Carlos Saura en Junior Bonner van Sam Peckinpah. Hebben die gasten een hekel aan het aspect ratio van 2.35:1 of weten ze gewoon niet wat ze doen? Iedere keer moet dat teruggebracht worden naar 4:3. Yi Yi van Edward Yang hebben ze op die manier ook verneukt.

Gast
geplaatst: vandaag om 03:36 uur

geplaatst: vandaag om 03:36 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.