• 155.381 films
  • 9.292 series
  • 27.638 seizoenen
  • 604.195 acteurs
  • 346.011 gebruikers
  • 8.758.570 stemmen

Horrorklassiekers

zoeken in:

niethie

• 7304 berichten
  • 6303 stemmen

Ik zag alleen Un Chien Andalou en die heb ik niet eens in bezit.

Friday the 13 th

• 2535 berichten
  • 1907 stemmen

Halcyon schreef:

(quote)

Ik vrees het wel. Op chainsawvideo.nl hebben ze een aardige collectie, maar je betaalt wel veel. Je kan ze best in de States kopen. Dollar staat laag en DVD's zijn op de terugweg + massaal aanbod van genrefilms, zelfs bij de grotere, mainstream dvd-shops. Ik hanteer altijd een combinatie van DVD Pacific en Amazon, en vind bijna altijd wat ik zoek.

Ik sta dus op het punt om enkele dvd's op amazon.com te bestellen. Maar nu zie ik daar regio 1 en regio 2 staan. Wat bedoelen ze hiermee? Welke moet ik kopen en gaan die dan ook op mijn dvd speler. Ik denk niet dat ik een multidvd-speler heb.

Ik heb ook de website play.com gezien. Dat is in Groot-Britanië. Een aanrader?

Lui (crew films)

• 3353 berichten
  • 9249 stemmen

ik zou ook nog wat dvd's op amazon willen bestellen. regio 1 is de VS en canada, en regio 2 o.a Europa. Verder zou ik het echt niet weten

overigens is play.com ook een goede site

Halcyon

• 9933 berichten
  • 0 stemmen

Tenzij je een regiovrije dvd-speler hebt zul je normaalgesproken enkel regio 2 dvd's kunnen afspelen.

Check deze site voor meer info betreffende de regiocodes.

Heb zowel bij Amazon als bij Play al bestellingen gedaan. Geen enkele problemen gehad + snelle levering. Aanraders dus.

Friday the 13 th

• 2535 berichten
  • 1907 stemmen

Dankuwel allebei.

Scarecrow

• 563 berichten
  • 170 stemmen

Heb nog even n vraagje over horrorfilms, dus plaats 'm hier even (Jason Voorhees behoort tenslotte wel bij de klassiekers..). Hoop dat iemand kan helpen.

Ik zou graag willen weten welke Friday the 13th film in de serie min of meer de bekende 'Jason' als moordenaar heeft (lees: groot, dreigend, verweerd pak, verweerd hockeymasker, groot mes). Heb er geloof ik 2 uit de reeks gezien, maar die hadden geen van beiden deze Jason erin.

Hoop dat iemand kan helpen? Alvast bedankt!

Scarecrow

• 563 berichten
  • 170 stemmen

Niemand?

Die Hard,Willis

• 4005 berichten
  • 1360 stemmen

In deel 3 draagt Jason voor het eerst zijn hockeymasker. Vanaf ongeveerd de helft van de film. In deel 4 (The Final Chapter) draagt Jason de gehele film een hockeymasker. Deel 4 is echt geweldig en samen met deel 1 mijn favorieten uit de serie.

Scarecrow

• 563 berichten
  • 170 stemmen

Die Hard,Willis schreef:

In deel 3 draagt Jason voor het eerst zijn hockeymasker. Vanaf ongeveerd de helft van de film. In deel 4 (The Final Chapter) draagt Jason de gehele film een hockeymasker. Deel 4 is echt geweldig en samen met deel 1 mijn favorieten uit de serie.

Dan ga ik binnenkort eens deel 4 aanschaffen. Bedankt!

Friday the 13 th

• 2535 berichten
  • 1907 stemmen

Inderdaad, in deel 2 draagt hij die zak over zijn hoofd, wat ik persoonlijk ook niet mis vond.

Die Hard,Willis

• 4005 berichten
  • 1360 stemmen

Nee, maar het masker is toch veel mooier en komt bruter over.

damianodebeste

• 838 berichten
  • 0 stemmen

Ik kan je de film Eraserhead (1977) ook aanraden beetje een vage en moeilijk te begrijpen film (je moet hem dan ook wat vaker gezien hebben) maar zeker wwel een hele goede film.

Friday the 13 th

• 2535 berichten
  • 1907 stemmen

Inderdaad mooie, maar eigenaardige film. Ik denk wel niet voor iedereen weggelegd eigenlijk. Voelt niet echt manistream aan.

Maar toch goede tip. Zeker die vrouw in de radiator brrr.

niethie

• 7304 berichten
  • 6303 stemmen

Die hele film is gewoon creepy, voelt letterlijk aan als het eind van de wereld zonder dat daar sprake van is zeg maar. Zo'n sfeer kan alleen iemand als Lynch creëren.

damianodebeste

• 838 berichten
  • 0 stemmen

Ook zombi 2 kan ik je aanraden.

totalreject

• 408 berichten
  • 1089 stemmen

Scarecrow schreef:

Heb nog even n vraagje over horrorfilms, dus plaats 'm hier even (Jason Voorhees behoort tenslotte wel bij de klassiekers..). Hoop dat iemand kan helpen.

Ik zou graag willen weten welke Friday the 13th film in de serie min of meer de bekende 'Jason' als moordenaar heeft (lees: groot, dreigend, verweerd pak, verweerd hockeymasker, groot mes). Heb er geloof ik 2 uit de reeks gezien, maar die hadden geen van beiden deze Jason erin.

Hoop dat iemand kan helpen? Alvast bedankt!

Als je de zombieversie van Jason bedoeld zat die erin vanaf deeltje 6.

Scarecrow

• 563 berichten
  • 170 stemmen

totalreject schreef:

Als je de zombieversie van Jason bedoeld zat die erin vanaf deeltje 6.

Heb ze allemaal al aangeschaft Toch bedankt

totalreject

• 408 berichten
  • 1089 stemmen

Scarecrow schreef:

(quote)

Heb ze allemaal al aangeschaft Toch bedankt

Heb je Jason Goes To Hell ook? Veel mensen zien deze over het hoofd omdat hij nooit in NL is uitgebracht op DVD.

Scarecrow

• 563 berichten
  • 170 stemmen

Ja Jason Goes To Hell heb ik ook. Wel een grotendeels verschrikkelijke film, ik vind hem totaal niet passen in de serie.

totalreject

• 408 berichten
  • 1089 stemmen

Scarecrow schreef:

Ja Jason Goes To Hell heb ik ook. Wel een grotendeels verschrikkelijke film, ik vind hem totaal niet passen in de serie.

Nee klopt, mja hij hoort erbij eh

megaman

• 1484 berichten
  • 229 stemmen

Klopt, net als Halloween 5: The Curse of Michael Myers. Ook een drol van een film

Any way, ik heb misschien een leuk idee voor een horrormarathon: van elk decennium 2 of 3 favoriete horrorfilms. Nou moeten we deze films niet gelijk allemaal gaan bekijken ofzo Ik vroeg me alleen af welke titels jullie in de lijst zouden zetten voor een eventuele marathon. De mijne gaat als volgt:

Jaren '30:

01: The Bride of Frankenstein

02: The Raven

03: Mystery of the Wax Museum

Jaren '40:

04: Son of Dracula

05: Invisible Ghost

06: The Devil Bat

Jaren '50:

07: Invasion of the Body Snatchers

08: Godzilla

09: Creauture from the Black Lagoon

Jaren '60:

10: The Innocents

11: Night of the Living Dead

12: Psycho

Jaren '70:

13: Alien

14: The Texas Chainsaw Massacre

15: Jaws

Jaren '80:

16: The Shining

17: Day of the Dead

18: The Thing

Jaren '90:

19: The Blair Witch Project

20: Jacob's Ladder

21: Tremors

Jaren '00:

22: The Descent

23: 1408

24: A Tale of Two Sisters

Van dit decennium heb ik helaas nog niet echt veel horrorfilms gezien. Misschien kan iemand hier mij wat titels aanraden . En hopelijk kunnen jullie ook een mooie marathon lijst samenstellen voor Halloween.

ibendb

• 3675 berichten
  • 2136 stemmen

megaman schreef:

Tekst

Piranha 3D

The Cabin in the Woods

I Spit On Your Grave

Die mogen zeker bij die van de '10s horen.

Tonypulp

• 21231 berichten
  • 4608 stemmen

I spit on your grave remake is niks vergeleken met de klassieker. Ook zonder de vergelijking is het een matige film.

congo

• 898 berichten
  • 0 stemmen

Tonypulp schreef:

I spit on your grave remake is niks vergeleken met de klassieker. Ook zonder de vergelijking is het een matige film.

Ik heb de remake zelf nog niet gezien, maar ja het zal wel weer bruut op z'n moderns zijn. Dat is meestal met de remakes.

EW101

• 1256 berichten
  • 2253 stemmen

Bekijk eens At midnight i'll take your soul(1964) en This Night I'll Possess Your Corpse(1967) . Zijn goede horrors met daarin een geweldige Zé do Caixão oftewel Coffin joe. Je moet er wel van houden , want Coffin Joe is nogal bruut.

congo

• 898 berichten
  • 0 stemmen

Hmmm, ik weet niet of dat wel voor mij iets is. Ik zie mezelf nou niet bepaald als sensatiezoeker. Ik ben overigens juist niet benieuwd naar die remake. Wat dat betreft ben ik op dat gebied een sceptici.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.