- Home
- Filmforum
- Filmdragers en apparatuur - Algemeen
- Masters of Cinema
Masters of Cinema
Sander2
-
- 2816 berichten
- 0 stemmen
Vreemd dat er nog geen topic was over dit geweldige Britse label. Het is onderhand een soort regio 2 tegenhanger geworden van Criterion, hoewel de films van MoC in de regel wat obscuurderzijn, en Criterion al veel meer DVD's gereleased heeft. Ik heb nu deze DVD's van ze:
#1 Sunrise: A Song of Two Humans
#2 The Holy Mountain
#3 Michael
#6 The Face of Another
#8 Metropolis
#9 Spione
#10 Francesco, giullare di Dio
#11 Humanity and Paper Balloons
#12 The Naked Island
#13 Onibaba
#14 Kuroneko
#16 The Idiot
#18 Twenty-four Eyes
#26 The Savage Innocents
#35 Repast
#36 Sound of the Mountain
#37 Flowing
en Kwaidan (#29) is onderweg.
Verder wil ik deze ook zeker nog aanschaffen:
#17 Vengeance is Mine
#19 Nightmare Alley
#21 Punishment Park
#22 The Prisoner of Shark Island
#27 Abhijan
#32 Funeral Parade of Roses
#33 Shoeshine
#38 Shoah
Het zijn allemaal erg mooie DVD's, de beeld- en geluidskwaliteit zijn bijna altijd optimaal, er zitten meestal erg interessante extra's bij zoals audiocommentaar en een boekje van gemiddeld 25 pagina's. En het belangrijkste is natuurlijk dat het meestal geweldige films zijn. Hier kun je trouwens de hele catalogus bekijken. Ik ben benieuwd naar jullie mening over dit label.
niethie
-
- 7308 berichten
- 6524 stemmen
IK heb metropolis en wat een geweldige uitgave zeg, zelfs nog beter als een criterion. twee discs een 37 pagina telend boekje, ik weet niet hoeveel extra's.
Ramon K
-
- 13575 berichten
- 0 stemmen
Ik heb de volgende MoC's in bezit:
#6 The Face of Another
#8 Metropolis
#10 Francesco, giullare di Dio
#11 Humanity and Paper Balloons
#12 The Naked Island
#14 Kuroneko
#15 Scandal
#16 The Idiot
#17 Vengeance is Mine
#18 Twenty-four Eyes
#20 Assassination
#26 The Savage Innocents
#29 Kwaidan
#33 Shoeshine
#35 Repast
#36 Sound of the Mountain
#37 Flowing
#55 Sansho Dayu/ Gion Bayashi
Waarom heeft Gion Bayashi geen collectienummer?
Ik ben heel blij met het label. Mooie extras voor de mensen die geintereseerd zijn in deze klassieke cinema en dikwijls goede (of zo goed mogelijke) beeldkwaliteit en degelijke subs.
Maar ik waardeer 't label vooral omdat ze klassieke titels releasen die vaak nog niet beschikbaar zijn (of inmiddels 'waren'). En ze geven die films the royal treatment.
Waarschijnlijk zal ik de collectie nimmer completeren; ik ben niet zo geinteresseerd in de docu's en de oude Duitse cinema. Bovendien heb ik al andere dvdreleases in bezit van 7 titels uit de collectie.
Vooral MoC's assortiment aan Japanse klassieke cinema is nu al indrukwekkend en die wil ik wel allemaal aanschaffen.
Toekomstige aankopen van me zullen zijn...
La Notte
The Crucified Woman/ The Crucified Lovers
Celluloid Dreams
-
- 510 berichten
- 510 stemmen
Ik vind het een erg mooie collectie. Vaak titels die erg onbekend zijn, en die ik op een andere manier niet zou zien. Er wordt ook altijd veel aandacht besteed aan goede extras in de vorm van een boek(je), een goed audiocommentaar en of een (aantal (korte)documentaire(s). Vaak kan je op de computer ook nog veel extra informatie nalezen. Ik vind het dan ook niet zo erg om eens iets dubbel te hebben, vaak omdat de films dus unieke extras hebben. Of omdat de beeldkwaliteit aanzienlijk beter is dan wat ik al heb. Ik probeer dit jaar de collectie compleet te krijgen. De titels spreken me (bijna) altijd aan, en als ik ze helemaal nog niet ken dan gooi ik me graag in het diepe, zeker omdat het label over het algemeen dingen uitgeeft waar ik in geinteresseerd ben. En het is stiekem ook best leuk om een collectie bij te houden.
Titels die ik reeds in mijn bezit heb:
#1 Sunrise: A Song of Two Humans
#2 Der Heilige Berg
#3 Michael
#4 Tartuffe
#5 Pitfall
#6 The Face of Another
#7 Asphalt
#8 Metropolis
#9 Spione
#10 Francesco, giullare di Dio
#11 Humanity and Paper Balloons
#12 The Naked Island
#13 Onibaba
#14 Kuroneko
#15 Scandal
#16 The idiot
#17 Vengeance is Mine
#18 Twenty-Four Eyes
#19 Nightmare Alley
#20 Assassination
#21 Punishment Park
#22 The Prisoner of Shark Island
#23 The Last Laugh
#24 Faust
#26 The Savage Innocents
#27 Abhijan
#28 Toni
#29 Kwaidan
#30 Buster Keaton: The Complete Shots 1917-1923
#31 F for Fake
#32 Funeral Parade of Roses
#33 Shoeshine
#34 Fantastic Planet
#35 Repast
#36 Sound the Mountain
#37 Flowing
#39 Diary of a Lost Girl
#41 Frau im Mond
#44 Silence
#47 Bellissima
#48 Rocco and his Brothers
#51 Edvard Munch
#63 Nosferatu
#66 Tabu
Tot nu toe eigenlijk niets dat ik niet goed vond. Alhoewel ik wat lastig in de Shinoda titels kon komen. De Mizoguchi's moeten héél snel komen. Want Ugetsu vond ik fantastisch. Daarna Le Silence de la Mer en Shoah.
dragje
-
- 5098 berichten
- 0 stemmen
Dragje heeft de volgende MoC's in zijn bezit, een totaal van 18 films waarvan ik er nog 8 moet zien.
De links verwijzen direct door naar de officiële Masters of Cinema voor de betreffende film.
#01 - 5.0* - Sunrise: A Song of Two Humans (1927)
#03 - 4.0* - Mikaël (1924)
#04 - ?.?* - Herr Tartüff (1926) a.k.a. Tartüff, Tartuffe
#07 - ?.?* - Asphalt (1929) a.k.a. Der Polizeiwachtmeister und die Diamantenelse
#08 - 5.0* - Metropolis (1927)
#09 - ?.?* - Spione (1928)
#10 - 4.0* - Francesco, Giullare di Dio (1950)
#11 - ?.?* - Ninjo Kami Fusen (1937) a.k.a. Humanity and Paper Balloons
#12 - 4.5* - Hadaka no Shima (1960) a.k.a. The Naked Island
#13 - 4.5* - Onibaba (1964) a.k.a. The Hole
#16 - 4.5* - Hakuchi (1951) a.k.a. The Idiot
#18 - ?.?* - Nijushi no Hitomi (1954) a.k.a. Twenty-four Eyes
#28 - ?.?* - Toni (1935)
#31 - ?.?* - Vérités et Mensonges (1974) a.k.a. F for Fake
#33 - 4.5* - Sciuscià (1946) a.k.a. Shoeshine
#45 - 4.0* - Général Idi Amin Dada: Autoportrait (1974)
#51 - ?.?* - Edvard Munch (1974) **
#66 - 3.5* - Tabu, a Story of the South Seas (1931)
?.? = moet ik nog zien
** = over deze film ga ik nog een recensie schrijven en een cijfer geven, als eerste op MM
dragje
-
- 5098 berichten
- 0 stemmen
Vreemd, ik heb hier ook nog een DVD teruggekregen van een vriend die ik al heel lang geleden aan hem had uitgeleend, M van Fritz Lang, op de achterkant staat gewoon dat het een Euroka! label betreft maar ik kan "M" van Fritz Lang niet terugvinden op de Eureka! website
Mochizuki Rokuro
-
- 18917 berichten
- 14712 stemmen
#55 Sansho Dayu/ Gion Bayashi
Waarom heeft Gion Bayashi geen collectienummer?
Heeft-ie wel toch? Op de rug staat #54/55
Ik heb alle Japanners van het label (kom tot 27 stuks), zover ik deze niet al in het Nederlands had. Ik mis nog Humanity and Paper Balloons en Silence. En nog op het gewone Eureka!-label zes films van Fukasaku Kinji. The Geisha House moet ik daar nog van.
Ik laat het ook bij de Japanners op MoC, want ik koop eigenlijk alleen maar DVD's van Japanse films, giallo én Tarkovskiy, Bergman, Tarr, Sokurov en Denis (die laatsten voornamelijk op AE).
Wil nog wel graag de twee films van Laloux zien trouwens.
Drs. DAJA
-
- 4344 berichten
- 4442 stemmen
Vreemd, ik heb hier ook nog een DVD teruggekregen van een vriend die ik al heel lang geleden aan hem had uitgeleend, M van Fritz Lang, op de achterkant staat gewoon dat het een Euroka! label betreft maar ik kan "M" van Fritz Lang niet terugvinden op de Eureka! website
http://www.eurekavideo.co.uk/classics/m/
Overigens de beste release van die film ooit uitgebracht,
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Ik heb maar één titel en dat is:
#11 - Humanity and Paper Balloons
Hanzo the Razor trilogie heb ik gisteren ook gekocht. Maar die films horen blijkbaar niet in deze reeks thuis?
stephan73
-
- 6202 berichten
- 13912 stemmen
Ik heb alle DVDs van het Masters of Cinema label in bezit. Omdat ik al een groot gedeelte had en bereid was om (voor mij) onbekende films te proberen, had ik toen besloten om alles te kopen.
Alleen de aankomende releases van For All Mankind en Soul Power zijn normaal geen titels die ik snel zou kopen, maar ik wordt graag (hopelijk aangenaam) verrast!
Walkure
-
- 1690 berichten
- 0 stemmen
Ik bezit de volgende titels van MoC:
#2 - The Holy Mountain
#3 - Michael
#4 - Tartuffe
#7 - Asphalt
#9 - Spione
#13 - Onibaba
#23 - Der Letze Mann
#24 - Faust
#25 - Vampyr
#29 - Kwaidan
#39 - Diary Of A Lost Girl
#40 - L'Argent
#41 - Frau Im Mond
Prachtig merk.
dimi303
-
- 3172 berichten
- 3247 stemmen
Faust, Hadaka No Shima, Tôkyô Sonata
Inderdaad schitterende reeks.
Pastichio Rocker
-
- 6344 berichten
- 0 stemmen
Mooi label, maar zo weinig titels die me aanspreken. Ik hou het wel bij Criterion.
stephan73
-
- 6202 berichten
- 13912 stemmen
Criterion is juist de laatste tijd zeer slap bezig. Er is geen titel die me op dit moment aanspreekt, in tegenstelling tot MoC. Daar komt volgende maand een prachtige box van Fritz Lang's Mabuse films uit. Mooie uitgave en veel extra's!
dimi303
-
- 3172 berichten
- 3247 stemmen
Yep, die box kan je al pre-orderen op play.com.
Walkure
-
- 1690 berichten
- 0 stemmen
Daar komt volgende maand een prachtige box van Fritz Lang's Mabuse films uit. Mooie uitgave en veel extra's!
En vergeet niet Phantom van Murnau, waar ik al lang naar uit zit te kijken! Prachtige cover heeft de Mabuse box trouwens.
stephan73
-
- 6202 berichten
- 13912 stemmen
Op hun Twitter account hebben de heren van Masters of Cinema een PDF van hun catalogus geplaatst. Daar staan genoeg verrassingen tussen. Wat te denken van City Girl van Murnau!
Mochizuki Rokuro
-
- 18917 berichten
- 14712 stemmen
Prachtige cover heeft de Mabuse box trouwens.
Ik vind zelf de cover van a nos amours. erg mooi
dimi303
-
- 3172 berichten
- 3247 stemmen
Yep deze reeks mag toch beschouwd worden als één van de mooiste. Telkens mooie specials en een boekje bij de dvd's. Ik ga proberen de gehele collectie aan te schaffen. Ik heb nog werk.
stephan73
-
- 6202 berichten
- 13912 stemmen
De box van Ernst Lubitsch is bekend gemaakt.
Plaatje van hun Twitter acount!
dimi303
-
- 3172 berichten
- 3247 stemmen
ze blijven maar prachtige dingen uitgeven. Mijn verzameling ook al wat uitgebreid.
Sunrise ( #1)
Spione (#9)
The naked island (#12)
Faust (#24)
Tokyo Sonata (#81)
Besteld:
Phantom (#84)
Mabuse boxset (#89,90,91)
stephan73
-
- 6202 berichten
- 13912 stemmen
Ze blijven bezig.
Nu hebben ze weer M aangekondigd. Voorlopig alleen nog de Blu-Ray, maar waarschijnlijk zal dit op DVD nummer 92 krijgen!
Drs. DAJA
-
- 4344 berichten
- 4442 stemmen
Verdomme ze gaan deze maand nog Phantom en Die Finanzen des Großherzogs van Murnau uitbrengen
stephan73
-
- 6202 berichten
- 13912 stemmen
Nu bekend is dat M alleen op Blu-Ray komt (zal ik er dan toch aan moeten geloven?), nu het nieuws dat ze in Februari ook Douglas Sirk's There's Always Tomorrow gaan uitbrengen! Nog geen hoes, maar dat zal binnenkort wel bekend worden!
dimi303
-
- 3172 berichten
- 3247 stemmen
De mabusebox besteld in pre order op play maar er staat awaiting stock bij. Ik ga wat geduld moeten hebben.
Ik denk ook wel dat M op dvd zal uitkomen in de reeks, hoop ik toch. Want voor blu-ray geef ik nog geen geld uit.
stephan73
-
- 6202 berichten
- 13912 stemmen
Bij mij was de status van de Mabuse set packing, dus ik zal binnekort wel een email krijgen dat hij verstuurd is!
Edit: Blijkbaar niet dus, ook bij mij is de status veranderd in Awaiting Stock!