menu

Filmdragers en apparatuur / Algemeen / Ongewenste trailers op dvd

zoeken in:
Yak
Bij de DVD van Kill Bill die ik had gekeken moest ik eerst, zonder dat ik het kon stoppen door bijvoorbeeld meteen naar het titelmenu te springen, eerst trailers incasseren van Kill Bill 2, Jackie Brown en Pulp Fiction. Voor dit soort kloterij was ik eerlijk gezegd al een beetje bang: ongevraagde reclame die je moet uitzitten voordat je de eigenlijke film kunt gaan kijken. Hoe lang gaat het duren voordat ik midden in een film ruw word onderbroken door een reclame die ik niet weg kan skippen? Twee minuten lang 'Drink Coca-Cola' in beeld waarbij plotseling geen enkele knop op mijn afstandsbediening nog lijkt te werken?

Vreemd. Ik heb dit ook wel eens gehad. Ik kan gewoon verder zappen.

Ik heb het één keer gehad bij een huurfilm, dat ik de reclames niet kon doorzappen.
Verder kan ik altijd "volgende" hoofdstuk gebruiken om naar de volgende reclame/trailer te gaan, of in één keer naar het hoofdmenu

Ik heb ook zo'n dvd of vijf, zes liggen en het is werkelijk op op je zenuwen van te krijgen.

speedy23 schreef:

Ik heb ook zo'n dvd of vijf, zes liggen en het is werkelijk op op je zenuwen van te krijgen.

Van de drie-en een half duizend dvd's die je hebt, valt 5 á 6 dvd's nog wel mee, dacht ik

Het zijn niet allemaal dvd's jong, het grootste gedeelte is nog vhs. De grote kost is om nu geleidelijk over te schakelen naar dvd...

Wat een naar idee moet het dan zijn om te weten dat je VHS collectie een beperkte houdbaarheid heeft.

Die trailers zijn echt heel irritant inderdaad, zelfs als je ze wel door kunt skippen. Voor een huur-dvd kan ik me er nog iets bij voorstellen dat ze dat doen, maar bij een koop-dvd vind ik dat echt niet kunnen. Wat ik ook heel erg vind is dat stukje van Brein van ruim 20 seconden! Copyrightmelding (niet kopieren bla bla) vind ik prima voor een paar seconden, maar deze duurt echt veel te lang, zeker voor een koop-dvd die je meerdere keren wilt kijken. Begrijpen ze bij Brein niet dat dit eerder uitlokt tot illegaal kopieren dan dat het mensen afschrikt?

Bij een aantal DVD's heb ik de optie "Fast play" gezien. Dat is ideaal, je kunt kiezen tussen direct de film afspelen of eerste de trailers bekijken.
Je kunt dus twee seconden nadat je de DVD in de speler hebt gelegd de film al laten beginnen.
Ik hoop dat deze optie standaard wordt.
(alleen ben ik bang dat dit een Disney-optie is, omdat ik het alleen bij Disney-films ben tegengekomen)

Yak schreef:
Bij de DVD van Kill Bill die ik had gekeken moest ik eerst, zonder dat ik het kon stoppen door bijvoorbeeld meteen naar het titelmenu te springen, eerst trailers incasseren van Kill Bill 2.
Dat is wel de grootste onzin die ik ooit heb gehoord! Wie laat er nou een trailer van deel twee van een bepaalde film spelen als ie staat op de DVD van deel één van diezelfde reeks?! Ik bedoel, ik geloof je wel hoor, Yak, maar dat is toch van de gekken? Bij bepaalde films kan ik me voorstellen dat het kijken van een eerste dele van een film niet leuk meer is als je ook al een impressie hebt gekregen van deel twee! Wat een ge-eikel verzinnen ze tegenwoordig toch, zeg! ONgelooflijk!

Dat heb ik ook bij mijn Kill bill dvd. Een trailer van deel 1 en 2. En ze spoilden ook nog eens wat in de trailers.

Naomi Watts schreef:

Dat heb ik ook bij mijn Kill bill dvd. Een trailer van deel 1 en 2. En ze spoilden ook nog eens wat in de trailers.

Zie je, dat bedoel ik nou! 'k Heb met jullie te doen!

tovenaar
Harry Potter 3 heeft de niet skip-bare trailer van... The Polar Expres .

tovenaar schreef:

Harry Potter 3 heeft de niet skip-bare trailer van... The Polar Expres .

Oh? Ik heb de 2-Disc versie voor de verjaardag van mijn moeder gekocht, maar daar zaten geen trailers voor!

Als je GEWENST trailers wil bekijken, bezoek dan http://www.film-trailers.nl (meer dan 400 trailers van oude en nieuwe films).

Geen idee waarom jullie dat irritant vinden; als één van die trailers je dan aanstaat en je dat aanzet om een goeie film te zien, dan is dit toch positief?

neo (crew)
Zie het als pindakaas kopen en een laagje appelstroop bovenop vinden in de pot Je wilt de pindakaas maar moet eerst de appelstroop eruit halen. Doe het dan voor mijn part bij de het menu met een extra knopje voor een paar trailers. Oftewel, geef die appelstroop er dan apart bij.

En als ik een trailer wil zien, dan wil ik zelf wel de mogelijkheid hebben om daarvoor te kiezen als ik een dvd koop.

Ja kijk dat heb ik ook met mijn Kill Bill dvd maar volgens mij kan ik die reclames gewoon doorspoelen

neo (crew)
Maar dat kan helaas bij sommige ook niet.

kiriyama
Idd. vrij irritant maar echt storen doet het niet. Meestal start ik toch een film op en ga dan nog snel wat te eten of drinken halen.

*Nientjah* schreef:
Ja kijk dat heb ik ook met mijn Kill Bill dvd maar volgens mij kan ik die reclames gewoon doorspoelen

Niet goed genoeg. Moet kunnen skippen. Alles. Waarschuwen. Company idents. Alles. Direct naar menu, waarvan ik het ook nog eens vervelend vind als het te lang doet over de opbouw.

Zavo schreef:
. Wat ik ook heel erg vind is dat stukje van Brein van ruim 20 seconden! Copyrightmelding (niet kopieren bla bla) vind ik prima voor een paar seconden, maar deze duurt echt veel te lang,

haha, vroeger zater op een aantal van mijn cnr video's altijd een stukje van Baf Brein maar daarzat zo'n prachtig piano muziekje onder dus vond het nooit erg om te kijken

Die Brein onzin is inderdaad gruwelijk irritant. Omdat ik een legale DVD koop moet ik elke keer weer die kutspotjes bekijken. De volgende keer download ik wel.

Eentje is wel dom dan laten ze mensen zien die tasjes stelen etc en zeggen ze uiteindelijk: Piraterij is een Misdrijf.

neo (crew)
Het spotje is totaal zinnig, maar inderdaad bij vele dvd's voordat je naar het menu gaat is het irritant.

neo (crew)
kiriyama schreef:
Idd. vrij irritant maar echt storen doet het niet. Meestal start ik toch een film op en ga dan nog snel wat te eten of drinken halen.

Ik heb weleens dat ik op verschillende dvd's even iets opwilde zoeken bij een bepaalde feature. Mooi is dat dan met steeds dat voorfilmpje. Ik wil gewoon met eventueel eten of wat dan ook bij mij meteen een dvd kunnen starten en meteen het menu krijgen.

veron35
BoordAppel schreef:
Die Brein onzin is inderdaad gruwelijk irritant. Omdat ik een legale DVD koop moet ik elke keer weer die kutspotjes bekijken. De volgende keer download ik wel.

Ik ben daar aan gewent aangezien ze op al mijn disnie video's saan en ik er tot 4 jaar geleden minstens 2 video's per week zag.

kiriyama
neo schreef:
(quote)

Ik heb weleens dat ik op verschillende dvd's even iets opwilde zoeken bij een bepaalde feature. Mooi is dat dan met steeds dat voorfilmpje. Ik wil gewoon met eventueel eten of wat dan ook bij mij meteen een dvd kunnen starten en meteen het menu krijgen.

Tja dat opzoeken heb ik minder, ik kijk nooit losse scenes en extra's kijk ik ook niet zo veel.

Van ongewenste trailers heb ik zelden last, volgens mij heb ik maar 1 DVD die gelijk ermee begint en niet doorskipbaar is.

Waar ik WEL last van heb, is dat er voor sommige films zo'n "Downloaden is een misdrijf"(of iets dergelijks) spotje te zien is, die niet door te skippen valt!!

Koop ik eindelijk eens een DVD, wordt ik nog steeds lastig gevallen door hufters die me in me nek hijgen...

veron35
danuz schreef:
Van ongewenste trailers heb ik zelden last, volgens mij heb ik maar 1 DVD die gelijk ermee begint en niet doorskipbaar is.

Waar ik WEL last van heb, is dat er voor sommige films zo'n "Downloaden is een misdrijf"(of iets dergelijks) spotje te zien is, die niet door te skippen valt!!

Koop ik eindelijk eens een DVD, wordt ik nog steeds lastig gevallen door hufters die me in me nek hijgen...

En dan zijn ze ook nog onzinnig. Aan trailers heb je nog iets. Idereen weet toch dat downloaden ilegaal is. Onzin om dat te benadrukken. Mensen gaan er toch mee door.

Gast
geplaatst: vandaag om 00:28 uur

geplaatst: vandaag om 00:28 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.