- Home
- Filmforum
- Filmdragers en apparatuur - Algemeen
- Welke film(s) heb je als laatst aangeschaft
Welke film(s) heb je als laatst aangeschaft
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Kijk dit filmpje: YouTube - Horror video collection
Beelden zeggen soms maar dan 100 worden. Ik snap 'm. 
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
En vhs hebben geen geweldige hoezen ? VHS zijn gewoon ontzettend leuk om te verzamelen. Ik zal niet ontkennen dat het vooral om nostalgische redenen is. Maar een slasher op vhs kijken is alleen maar sfeerbevorderend vind ik zelf.
Ik vind trouwens wel dat mensen met hun houding tegenover vhs tegenwoordig net doen alsof we 20 jaar naar zwart-wit hebben zitten kijken..
Dat het sfeer bevorderend is kan ik me wel iets bij voorstellen. Maar ik was zelf dolblij toen ik begin jaren 90 de laserdisc ontdekte, waarop films tenminste in het juiste aspect ratio vertoond werden. VHS heb ik mede door de verkeerde beeldverhouding vanaf toen afgezworen. Enkel film op een commerciële zender kijken (met reclame breaks en logo's in beeld) vind ik nog erger. Ben wat dat betreft altijd een beetje een (film)beeldpurist geweest. Zo heb ik laatst Black Christmas gezien op een dvd die absoluut van VHS kwaliteit was en dat beviel me daarom slecht.
Maar zoals gezegd ik kan me er ook wel wat bij voorstellen. En VHS hoezen zijn inderdaad wel leuker dan DVD's, maar ze nemen wel veel plaats in....
stephan73
-
- 6269 berichten
- 14464 stemmen
Maar zoals gezegd ik kan me er ook wel wat bij voorstellen. En VHS hoezen zijn inderdaad wel leuker dan DVD's, maar ze nemen wel veel plaats in....
Dat ze veel plaats in nemen is een ding wat zeker is.. Ik heb er nu bijna 300 en ik kan ze al bijna niet meer kwijt! 
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Dat ze veel plaats in nemen is een ding wat zeker is.. Ik heb er nu bijna 300 en ik kan ze al bijna niet meer kwijt!
Tapen naar een harddisc recorder? 
stephan73
-
- 6269 berichten
- 14464 stemmen
En de hoezen dan? 
Nee, wordt denk ik plaats maken ergens anders.. Misschien wel al mijn DVDs wegdoen? 
Wannes84
-
- 643 berichten
- 680 stemmen
Op de website hokshop.com volgend juweeltje besteld:
Een nieuw maffia-epos in de traditie van The Godfather en The Octopus, gebaseerd op de bestseller De criminele carrière van Toto Riina van Guiseppe D'Avanzo en Attilio Bolzoni. Het maffia-epos dat elke liefhebber aan de buis gekluisterd houdt! Corleone vertelt het waargebeurde verhaal van maffiabaas Salvatore "Totò" Riina, die bij zijn vijanden bekend stond als "het Beest". De serie volgt Riina vanaf zijn jeugd en tijdens zijn lange en bloedige loopbaan binnen de maffia.
Falcone Is het waargebeurde verhaal van onderzoeksrechter Giovanni Falcone die een verwoede strijd leverde tegen de maffia en dit uiteindelijk met zijn leven moest bekopen.
Beide series zijn nu exclusief verkrijgbaar als Special Collector's Edition, met daarin:
- Zes DVD's met alle delen van Corleone Totale speelduur: circa 10 uur
- Twee DVD's met de twee delen van Falcone Totale speelduur circa: 3,5 uur
- Een exclusieve aansteker met gravure

Wannes84
-
- 643 berichten
- 680 stemmen
En op de site van FRS:
- Cry freedom
- Synecdoche, New York (pre-order)
- Valkyrie
Anime Fan
-
- 78 berichten
- 0 stemmen
Tekkonkinkreet
Jin-Roh
X The Movie
Hellsing complete box
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Vorige week bij Boudisque, samen met die samoeraifilms die ik hier toen heb gepost. Vreemd dat ik deze toen niet geplaatst heb.

Lui (crew films)
-
- 3493 berichten
- 11985 stemmen
Mooie aankoop dutchtuga! Die film heb ik zelf ook besteld 
brucecampbell
-
- 3316 berichten
- 7418 stemmen
Prima aankoop dutchtuga
, ik moet hem zelf ook eens dringend bestellen.
Walkure
-
- 1690 berichten
- 0 stemmen
Storm over Azie - Poedovkin

R.W. Paul The collected films 1895-1908
dutchtuga
-
- 16970 berichten
- 4101 stemmen
Prima aankoop dutchtuga
, ik moet hem zelf ook eens dringend bestellen.
Dan moeten jullie dat snel doen. 3,99 bij Play!
dragje
-
- 5098 berichten
- 0 stemmen
-update-
In het kader van het Alain Delon retrospectief
(dat ik in het Amsterdamse Filmmuseum volg)

-criterion collection-

Daar kan Romy Schneider natuurlijk niet bij ontbreken...

Dan...

en wat humor...

Wannes84
-
- 643 berichten
- 680 stemmen
Via de site van FRS:
- Alien: 2 disc special edition
- Aliens: 2 disc special edition
- The boy in the striped pyjamas
- Defiance (pre-order)
Via marktplaats:
- Scarface: 2 disc special edition
Walkure
-
- 1690 berichten
- 0 stemmen
Mooie aankopen. 
dragje
-
- 5098 berichten
- 0 stemmen
Mooie aankopen.
Dank 
En ik was deze serie nog vergeten.... schaamteloze soap maar dan 'met' niveau.

stephan73
-
- 6269 berichten
- 14464 stemmen
Het kopen van oude videobanden gaat maar door.. Weer een paar gevonden..

En nee, die Glitter is niet met Mariah Carey! 
Die Hard,Willis
-
- 4005 berichten
- 1360 stemmen
Bij de Kringloop wat vhs meegenomen. Niet veel speciaals, alhoewel ik die April Fool's Day tape wel tof vind!

Ook nog 2 Duitse Video 2000 tapes gevonden. Wel interessant voor de collectie vond ik zo.

stephan73
-
- 6269 berichten
- 14464 stemmen
April's Fool Day en Slipstream zijn erg tof! Ook leuk om die originele Total Recall te zien!
Matchostomos
-
- 4171 berichten
- 535 stemmen
Ik zie dat Die Hard,Willis 'Kringloop' vermeld. Waar kan je dergelijke tapes nog terugvinden? En dan voornamelijk in het centrum van Antwerpen, als het kan. 
Die Hard,Willis
-
- 4005 berichten
- 1360 stemmen
April's Fool Day en Slipstream zijn erg tof! Ook leuk om die originele Total Recall te zien!
stephan73
-
- 6269 berichten
- 14464 stemmen
Ik zie dat Die Hard,Willis 'Kringloop' vermeld. Waar kan je dergelijke tapes nog terugvinden? En dan voornamelijk in het centrum van Antwerpen, als het kan.
Geen idee waar je in Antwerpen VHS banden kan vinden, maar het is inderdaad goed om daar de kringloop te bezoeken of af en toe een rommelmarkt te bezoeken!
brucecampbell
-
- 3316 berichten
- 7418 stemmen
Die heb ik al allemaal gekocht 
brucecampbell
-
- 3316 berichten
- 7418 stemmen
Ik heb trouwens weer een partij gevonden:

clockwork72
-
- 2784 berichten
- 1749 stemmen
Geld Teveel?
Je hebt elke week wel weer 20 nieuwe banden
Hoe komen jullie aan al die oude VHS Banden?
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.