menu

Filmdragers en apparatuur / Algemeen / DVD of VHS wat jullie

zoeken in:
cornelis schreef:

[kijkt in glazen bol] Neen. [/kijkt in glazen bol]

Dat lijkt me dan ook wel logisch, gezien de concurrentie..
Cornelis, mag ik vragen hoe 't komt dat je zoveel van het onderwerp afweet..?

U-96 schreef:
(quote)

Dat lijkt me dan ook wel logisch, gezien de concurrentie..

Nou, simpelweg te veel belangen en teveel systemen. En met de komst van Hi-Def wordt dat enkel erger.

jassonn schreef:

Waarom hebben ze die regio's eigenlijk bedacht?
Tegen de illegale handel?

Waarom regio's voor DVD's?

Bedankt Speedy23.

Graag gedaan.

In het artikel waar de link van Speedy23 naar verwijst staat:

Filmmaatschappijen brengen een film vaak als eerste uit in Amerika en Canada, zes maanden later in Japan en Australië en een jaar later pas in Europa. Om nu te voorkomen dat een Europeaan een film bestelt in Amerika zodra deze daar uitkomt is het regiosysteem ontworpen.

Mijn vraag:Waarom brengen ze films dan niet overal tegelijk op dvd uit?

kappeuter (crew)
"Om te voorkomen dat een Europeaan een film bestelt in Amerika."

Sorry Kappeuter, maar ik snap niet wat je bedoelt.
Want als dat het grootste probleem is waarom worden er dan nu ook dvd-spelers verkocht die regiovrij zijn?

kappeuter (crew)
Dat is niet de afspraak.

Hoe bedoel je,hadden die eigenlijk helemaal niet gemaakt mogen worden?

FisherKing
De "top merken" zijn dus nooit regiovrij.

O zo,nu vat ik 'm.

kos
Volgens mij gaat iedereen aan de openingspost voorbij. Ik vind de vraag of je puur voor video of voor dvd moet kiezen helemaal niet zo makkelijk. Stel dat je tussen 1 van de 2 moet kiezen, ik zou denk ik video kiezen omdat ik opnemen erg belangrijk vindt.

kappeuter (crew)
Wel eens van een dvd-recorder gehoord ..... ?

De recorders zelf beginnen goedkoper te worden, maar de schijfjes zijn nog redelijk duur in aankoop.

kos
kappeuter schreef:

Wel eens van een dvd-recorder gehoord ..... ?
Ik ken niemand die er 1 heeft.

speedy23 schreef:

De recorders zelf beginnen goedkoper te worden, maar de schijfjes zijn nog redelijk duur in aankoop.

Pardon? 3 euro ex BTW voor een herschrijfbare DVD... Lijkt me niet overdreven veel. Vergelijk het met een A-merk VHS-tape...

Ik heb 2 van die recorders. Liever geen VHS meer.

En met BTW ?

Trouwens, hoe is de kwaliteit daarvan als je er een film van tv mee opneemt?

jassonn schreef:
Om nu te voorkomen dat een Europeaan een film bestelt in Amerika zodra deze daar uitkomt is het regiosysteem ontworpen.

Is maar ten dele waar. Enkel de distributeur kan het schelen of je die film in de VS of in NL koopt.

Mijn vraag:Waarom brengen ze films dan niet overal tegelijk op dvd uit?

Omdat er een soort ideaal moment is om een DVD uit te brengen, een X periode na de bioscooprelease, dan profiteert de film nog van de word-of-mouth en het publieke geheugen.
Waarom dan niet alle films wereldwijd tegelijkertijd in de bios uitbrengen? Te duur, te groot risico.

Ik ben op dit moment nog steeds niet "anti-VHS", waarschijnlijk omdat ik een stuk of 350 VHS films heb die mij zeer dierbaar zijn. Toch heb ik de voordelen van de DVD langzamerhand wel ontdekt en koop dus tegenwoordig eigenlijk alleen maar DVD. Alleen de films, die ik wel wil hebben, maar me niet veel doen, wil ik nog wel eens op VHS kopen ...

jassonn schreef:
En met BTW ?

http://www.opussupplies.nl
Als je er genoeg koopt, krijgje +RW schijfjes zelfs voor onder de 2 euro.

Trouwens, hoe is de kwaliteit daarvan als je er een film van tv mee opneemt?

Je kan meerdere resoluties opnemen met die recorders. In de hoogste resolutie gaat er een uurtje op een schijf, in de laagste 6 uur.
In de 1-uurs en 2-uurs modus zal je nauwelijks tot geen enkel verschil met de uitzending kunnen waarnemen.

Chainsaw schreef:
Ik ben op dit moment nog steeds niet "anti-VHS"...

Ik weet zeker dat over enkele tientallen jaren men net zo over DVD's praat, als dat men nu over VHS praat..
Dan is er denk ik al zoiets als 100 films in een schijfje die nog kleiner is.. (zal wel bullshit zijn.. )

De vraag is: waar eindigt het allemaal? Met een soort toestelletje op ons hoofd en een dingetje voor één oog zodat we altijd film kunnen zien???

speedy23 schreef:

De vraag is: waar eindigt het allemaal?

Misschien eindigt het wel nooit.

Ze moeten er wel geld aan blijven verdienen... Ik bedoel: DVD is eigenlijk een zeer kwetsbaar medium (met beschadigingen van buitenaf: één krasje en je kan hem haast weggooien...) en dat heeft VHS minder, want daar zit een "hoes" omheen... Misschien dat Sony nog wel eens de mini-disc uitbreidt! Er zijn in ieder geval nog genoeg ideeën om het te vernieuwen...

Nee, het gaat maar door en door en door...

Maar zeker is dat het nu veel sneller gaat. Dus mocht er iets komen dat de DVD gaat vervangen, dan gaat dit niet zo heel lang duren en is het er hoogstwaarschijnlijk al.

Zouden ze de naam trouwens nog veranderen in DVDtheek ? Klinkt niet echt, eerlijk gezegd ...

FisherKing
De naam "Cinematheek" voldoet altijd.

Chainsaw schreef:

Zouden ze de naam trouwens nog veranderen in DVDtheek

Een DVD is toch net zo video als een VHS?

Jordy schreef:
(quote)

Een DVD is toch net zo video als een VHS?

Ze zeggen toch ook bij de reclames in een film "Nu op video en DVD" en niet "Nu op VHS en DVD" ...

Videotheek is iig niet afgeleid van videoband, maar van het latijnse 'zien, kijken', dus waarom zouden het nu opeens dvdtheek noemen?

Gast
geplaatst: vandaag om 04:22 uur

geplaatst: vandaag om 04:22 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.