menu

Filmdragers en apparatuur / Titels / Gezocht: Italiaanse cult klassiekers

zoeken in:
Welke zijn waar goedkoop te krijgen?

Denk aan horrorklassieker van Argento, Bava of Fulci. Of bijv. de spaghetti western ala Keoma of Django.

Als je een creditcard hebt, kan je dvdpacific.com eens proberen. Ik vind dat ze daar een aardig assortiment van Europese horror hebben, tegen een schappelijke prijs.

mister blonde schreef:
Of bijv. de spaghetti western ala Keoma of Django.

Vergeet dit bericht je als je alleen 'a la' bedoelde, maar Keoma en Django staan in de 6 voor 10 Euro actie van MediaMarkt...

Ramon K
Baggerman schreef:
(quote)

Vergeet dit bericht je als je alleen 'a la' bedoelde, maar Keoma en Django staan in de 6 voor 10 Euro actie van MediaMarkt...

Die releases zijn toch niet goed? Django heeft alleen een Engelse dub en Keoma heeft verkeerde cover art. En ik meen ook nog dat er iets met de beeldverhoudingen was. Als je Django wilt zien moet je gewoon voor de Amerikaanse Blue Underground release gaan.

Ramon K
Blue Underground is wat dat betreft een hemels label. Enige minpunt is dat niet alle releases een origineel (Italiaans) audiospoor hebben (dan zou je naar Italie zelf uit moeten wijken). Nadat ik Django aangeschaft had, heb ik de rest van hun spaghettiwesterns allemaal aangeschaft. Schitterende releases. Verder hebben ze ook nog Giallo, horror en andere Europese cultklassiekers.

Maar de absolute topper op het gebied van Italiaanse westerns blijft het Duitse label Koch.

95% van hun releases hebben een Italiaans audiospoor, beeldkwaliteit is uitstekend (en vrijwel altijd widescreen, zoals het hoort bij die spaghettiwesterns) en immer wel een docu en wat interviews als bonus. En vrijwel allemaal Engelse ondertiteling, ook al wordt dat bijna nergens vermeld (ook niet op Amazon.de). En de paar uitzonderingen op de regel hebben dan wel een Engels audiospoor. Elke release is dus Engels vriendelijk.

Prijzen zijn ook erg acceptabel (geldt voor beide labels).

Sowieso is het aanbod in Duitsland erg interessant, heel veel obscure films die hier nooit het daglicht zullen zien.

Gast
geplaatst: vandaag om 05:57 uur

geplaatst: vandaag om 05:57 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.