- Home
- Filmforum
- Filmdragers en apparatuur - Titels
- La bande du drugstore, 2002
La bande du drugstore, 2002
august
-
- 7 berichten
- 201 stemmen
Deze film heb ik ongeveer een jaar geleden gezien op tv, ned1,2 of 3 ofzo. Gister zag ik "The Dreamers", en deze film heeft veel raakvlakken met "La bande du drugstore", aka Dandy.
Van Cinema.nl:
"Monday I have friday on my mind' zingen de Easybeats bij het openen van La bande du Drugstore. Een toon van losbandigheid in een tijd waarin alles mogelijk was is gezet. De (Franse) jaren zestig als pure nostalgie zijn al veel vaker op het doek verschenen. François Armanet, chef-redactie van dagblad Libération, heeft met de verfilming van zijn eigen boek ook niet veel nieuws te vertellen. Maar de beelden ademen authenticiteit; je zou willen dat je bij de cinegenieke hoofdpersonen geweest was. In de nachtclub Drugstore, als Phillippe valt voor Charlotte, en tijdens de avonturen van hun vrienden Marc en Nathalie."
Ik vond het echt een geweldige film, waar ik nog lang van aan het nagenieten was. Ik zou hem graag herzien, maar ik kan hem echt nergens in een versie vinden met Engels, of Nederlandse subtitels.
Heeft iemand hem, of enig idee waar ik hem kan vinden?
starbright boy (moderator films)
-
- 21600 berichten
- 4581 stemmen
Ik vermoed dat er geen DVD van bestaat met ondertiteling. Maar verrassend genoeg kun je in elk geval de ordertiteling downloaden van de officiele homepage van de film. Daar staat voor wie zin heeft 'm aan de site toe te voegen ook de poster en zelfs het script.