- Home
- Filmforum
- Filmdragers en apparatuur - Titels
- Waarschuwing, een mededeling! (Fear and Desire - Kubrick)
Waarschuwing, een mededeling! (Fear and Desire - Kubrick)

dragje
-
- 5098 berichten
- 0 stemmen
Voor alle Kubrick Liefhebbers. Onlangs heb ik bij "Elusive DVD" de film "Fear and Desire" van Stanley Kubrick gekocht. Nu kan daar middels een online betalingssysteem het bedrag worden overgemaakt en dan stuurt Elusive DVD keurig de DVD naar je toe.
Maar het betreft een zeer slechte VHS kwaliteit copy van de film en eveneens een goedkoop uitgeprinte DVD hoes alsmede label.
Het is kort gezegd geen 40 euro (inclusief verzendkosten) waard om deze film aan te schaffen van extreem slechte beeld kwaliteit.
U bent gewaarschuwd! De film is officieel nooit uitgebracht, laat u dus niet misleiden door deze website wanneer zij daar stellen dat de film "digital" verwerkt is. Het enige "digitale" aan de hele film betreft dat het op een DVD'tje staat.
Met vriendelijke groet,
D.D.Dragsel.

Mochizuki Rokuro
-
- 18927 berichten
- 15577 stemmen
Ik zal het in mijn oren knopen. Elusive DVD, dat klonk al niet zo betrouwbaar. Maar goed je hebt 'iets' te zien gekregen.
Het is de enige Kubrick die ik niet ken. Maar naar verluidt wilde Kubrick ook niet dat de film naar buiten zou komen. Dus dan laat ik het maar zo.

Mochizuki Rokuro
-
- 18927 berichten
- 15577 stemmen
Moet je deze waarschuwing ook niet bij de film zelf zetten eigenlijk?
Er zijn meer nieuwsgierigen. Of is dat off-topic

Mug
-
- 13981 berichten
- 5969 stemmen
Staat er al sinds enige tijd. Ook dat het DVD-R's zijn (wat ook aangegeven staat op de site van Elusive DVD).

Wouters
-
- 2665 berichten
- 1837 stemmen
Pijnlijk duur grapje. Ben blij dat ik zulke 'missers' nog niet heb meegemaakt.

Mochizuki Rokuro
-
- 18927 berichten
- 15577 stemmen
Maar je hebt je niet laten weerhouden vijf sterren te geven...
Mensen eerst lekker maken met een meesterwerk en dan afraden m te gaan kijken

dragje
-
- 5098 berichten
- 0 stemmen
Maar je hebt je niet laten weerhouden vijf sterren te geven...
Mensen eerst lekker maken met een meesterwerk en dan afraden m te gaan kijken
Ho ho, ik had de film allang gezien maar wilde deze op DVD hebben. Vandaar!
Ik geef trouwens toe dat ik de film normaliter geen 5 zou geven, maar ik gun deze film algemeen gezien een betere waardering. Vandaar.

dragje
-
- 5098 berichten
- 0 stemmen
Staat er al sinds enige tijd. Ook dat het DVD-R's zijn (wat ook aangegeven staat op de site van Elusive DVD).
Give me a break. Alsof "men" weet dat dit een "kopie" betreft van zeer slechte kwaliteit..
Daarbij kan op een DVD-R een prima kwaliteit film komen te staan. Ik brand, beroepshalve, in de dagelijkse praktijk haarscherpe reclamefilms op DVD-R als master die voorts op Digibetacam worden gezet voor het uitzenden op de Nederlandse televisie.
Het zegt dus, kort gezegd, helemaal niets.

dragje
-
- 5098 berichten
- 0 stemmen
Moet je deze waarschuwing ook niet bij de film zelf zetten eigenlijk?
Er zijn meer nieuwsgierigen. Of is dat off-topic
Een goeie tip inderdaad. ik zal het eens aan de moderator vragen. Thanks.

Quentin
-
- 10202 berichten
- 8432 stemmen
Het zegt dus, kort gezegd, helemaal niets.
Tuurlijk wel, het geeft aan dat het een bootleg betreft, de kwaliteit daarvan is in de meeste gevallen matig.

Mug
-
- 13981 berichten
- 5969 stemmen
Het staat er gewoon duidelijk: http://store.elusivedvd.com/info.html
For all "FEAR AND DESIRE" orders ------------------------------------------- PLEASE NOTE: Due to the rarity and improper storage of this lost cinematic gem - The picture quality has suffered drastically. We have digitally enhanced the picture quality with very best in current Digital picture enhancement software technology, but this alone can only do so much to enhance the existing poor quality of the picture. Please do not expect pristine picture quality. We rate the picture quality at B- (A being the best). This is an early glimpse into the mind of the Genius- Stanley Kubrick, the Greatest Film Director of all time.

dragje
-
- 5098 berichten
- 0 stemmen
We rate the picture quality at B- (A being the best). This is an early glimpse into the mind of the Genius- Stanley Kubrick, the Greatest Film Director of all time.[/i]
Het betreft "Z". Dat is geheel wat anders dan "B". B is hooguit af en toe out of focus, onscherp met wat ruis. Een redelijk versleten VHS videoband.
Maar niet de ervaring alsof je naar een zwaar gecodeerde seksfilm van de smurfen zit te kijken zonder decoder. Want dat is het geval.
Ik zal voor de grap weleens een "shot" eruit knippen en online plaatsen, dan zult u en anderen direct beamen dat waar zij een "B" kwaliteit film suggereren de koper te maken krijgt met een "Z" kwaliteit aan beeld.
Sure, "verwacht niet het beste" dat stellen ze, had ik dus ook niet verwacht, maar de personages in deze film zijn praktisch klinisch dood en rijp is voor de vivisectie.
M.a.w. er zijn grenzen.

dragje
-
- 5098 berichten
- 0 stemmen
Bij deze...
zeg nu zelf, dit betreft toch geen "B" kwaliteit meer? Volkomen uitgelicht, het lijkt wel of de film slechts bestaat uit zwart en wit zonder enig vorm van gradient aan tinten.
Ik heb zeer kort stukje online geplaatst: Klik hier om het filmpje te bekijken.
Over een paar dagen plaats ik hem offline.
In het klein is het nog "redelijk", bijna, inderdaad, "B" kwaliteit, maar geloof mij, in het groot zie je voornamelijk blokken.

Freud
-
- 10772 berichten
- 1153 stemmen
Als je hem in pakketservice steekt durf ik erom te wedden dat er binnen de kortste keren 20 man staat te popelen, slechte kwaliteit of niet .

Dogie Hogan
-
- 13381 berichten
- 788 stemmen
Als je hem in pakketservice steekt durf ik erom te wedden dat er binnen de kortste keren 20 man staat te popelen, slechte kwaliteit of niet .