• 155.446 films
  • 9.298 series
  • 27.662 seizoenen
  • 604.333 acteurs
  • 346.575 gebruikers
  • 8.762.642 stemmen

Disney 2-discs!

zoeken in:

amazingmoi

• 215 berichten
  • 269 stemmen

hey daar,ik ben al jaren een disney verzamelaar,en ik heb alle disney classics op video.je kan dus begrijpen dat ik een lange tijd tegen dvd's was omdat mijn collectie niets meer zou betekenen tegenover al die heel mooie dvd's en omdat ze geen videos meer zouden maken .nu ben ik toch wat gaan rondsurfen op het internet om te zien hoe de covers van de disneydvd's er uitzien,en tjah wanneer ik al die prachtige kleuren zag en ze vergeleek met mijn oude covers die al grotendeels zijn afgesleten,heb ik toch maar besloten om ze nu op dvd te kopen.een voorwaarde;ze moeten een2-disc special edition zijn.nu is mijn vraag;welke disney classics zijn al zo uitgekomen?welke zijn daarvan nu nog verkrijgbaar?welke komen in de nabije toekomst uit?alvast bedankt!

Angrod_Pallanén

• 6688 berichten
  • 1042 stemmen

Pff, hier komen ze hoor (als Disneyfan moet je het eigenlijk zelf weten)

Op volgorde van Classic:

Snow White and the Seven Dwarfs: 1* 2*

Pinocchio: 3*

Fantasia: 2* 4*

Bambi: 5*

Cinderella: 6* 2005

Alice in Wonderland: 2* 3*

Peter Pan: 2*

Lady and the Tramp: 6* 2006

Sleeping Beauty: 2* 3*

101 Dalmatians en Jungle Book: 6* 2007

The Little Mermaid: 6* 2006

Beauty and the Beast: 1*

Aladdin: 5*

The Lion King: 5*

Pocahontas: 2*

Mulan en Tarzan: 5*

Emperor's New groove: 2*

Atlantis: TLE: 2*

Lilo & Stitch: 6* 2005

Brother Bear: 2*

1* = Uit de handel gehaald, moeilijk te krijgen

2* = 2-disc Alleen in het Engels

3* = Gewoon SE, geen 2-disc

4* = In het NL niet eens op SE verkrijgbaar

5* = Gewoon verkrijgbaar

6* = Coming ..

Angrod_Pallanén

• 6688 berichten
  • 1042 stemmen

Hopelijk is het een beetje duidelijk.

amazingmoi

• 215 berichten
  • 269 stemmen

heel hard bedankt!weet je soms of die lilo en stitch ook in belgie uitkomt?(kan geen site vinden waar dat op staat)

Angrod_Pallanén

• 6688 berichten
  • 1042 stemmen

Geen site???? Hallo!

Disneyinfo is de bekendste. Maar de Benelux word áltijd als één geheel genomen.

Alle DVD's die hier uit komen komen in België ook uit. Dit komt omdat de meeste films van vroeger (oude Classics) geen Vlaamse audiotrack hebben, en dus gerekend met de Nederlandse worden. Nieuwere, zoals Lilo & Stitch hebben vaak wel een vlaamse audiotrack. Maar ze worden tegelijk uitgebracht.

Hetzelfde geld voor de upcoming releases: Lilo & Stitch 2, Tarzan 2 en Cinderella.

Angrod_Pallanén

• 6688 berichten
  • 1042 stemmen

Lilo & Stitch is uitgekomen op 2-disc Special Edition

Angrod_Pallanén

• 6688 berichten
  • 1042 stemmen

Cinderella is afgelopen week uitgekomen op 1 en 2-disc.

olano

• 138 berichten
  • 428 stemmen

Angrod_Pallanén schreef:

Geen site???? Hallo!

Alle DVD's die hier uit komen komen in België ook uit. Dit komt omdat de meeste films van vroeger (oude Classics) geen Vlaamse audiotrack hebben, en dus gerekend met de Nederlandse worden. Nieuwere, zoals Lilo & Stitch hebben vaak wel een vlaamse audiotrack. Maar ze worden tegelijk uitgebracht.

Hetzelfde geld voor de upcoming releases: Lilo & Stitch 2, Tarzan 2 en Cinderella.

Inderdaad www.disneyinfo.be[/url] of .nl is de bekendste, daar vind je alles van disney releases en dergelijke.

Film Pegasus (moderator films)

• 29855 berichten
  • 5071 stemmen

amazingmoi schreef:

heel hard bedankt!weet je soms of die lilo en stitch ook in belgie uitkomt?(kan geen site vinden waar dat op staat)

Op de site van Freerecordshop staat een DVD-releaselijst. Niet dat je die daar dan moet kopen, maar het geeft wel een goed idee wanneer DVD's uitkomen.

Ook deze site: Mickey's Disney archief geeft informatie over Disneyfilms en oa hun DVD's.

olano

• 138 berichten
  • 428 stemmen

Film Pegasus schreef:

Ook deze site: Mickey's Disney archief geeft informatie over Disneyfilms en oa hun DVD's.

Volgens mij word deze niet meer voorzien van updates, de berichten dateren van Juni 2005.

Angrod_Pallanén

• 6688 berichten
  • 1042 stemmen

Nee, in februari gaf hij (beheerder) al aan dat er wat problemen waren, toen vroeg hij om hulp bij de site, toen had ik me aangemeld (als grote Disney fan en beginnend HTML kenner) maar heb sinds de bevestiging niks meer van gehoord.

Disneyinfo is gewoon de beste

En anders kijk je op mijn site

http://www.waltdisneydvd.e40.nl/

Angrod_Pallanén

• 6688 berichten
  • 1042 stemmen

Nouja, laat die site maar even zitten, heb er nauwelijks tijd voor

Maar deze maand kunnen we dus genieten van Lady and the Tramp!!!

Angrod_Pallanén

• 6688 berichten
  • 1042 stemmen

(afbeelding)

Deze folder zat bij de Amerikaanse DVD van Chicken Little. Volgens een woordvoerder van Disney zou er sprake zijn van een re-release van The Fox and the Hound (1981) die dit jaar zijn 25 jarig bestaan viert. De Golden versie ui 2000 werd eerder dit jaar uit de markt gehaald en mede omdat The Fox and the Hound 2 voor het einde van dit jaar ook uit wordt gebracht zou deze Speciale Uitvoering op de markt komen.

Bron: UltimateDisney

Maar of Nederland daar van kan genieten....

Music

• 12 berichten
  • 4 stemmen

The Little Mermaid!!! Jippie! die wil ik echt heel graag hebben! was mijn eerste film die ik in de bios zag! en de videoband is stuk dus als die op dvd komt ga ik hem halen

maar handige site trouwens!

valerio2003

• 575 berichten
  • 3900 stemmen

wie weet wanneer belle en het beest en sneeuwwitje uitkomt?

Angrod_Pallanén

• 6688 berichten
  • 1042 stemmen

Sneeuwwitje staat voor 2009 gepland dus B&B voor 2010!

Twiggertje

• 167 berichten
  • 453 stemmen

Jungle Book 2disc deluxe platinum edition is ook sinds kort uit.€15.99

Ik heb deze aangeschaft en beeld/geluidskwaliteit is super.

Ik heb alleen wat fragmenten gezien maar ga deze binnenkort helemaal kijken natuurlijk.

Ik heb maar 3 disney films op dvd:

Jungle Book

Sneeuwitje

Lady & The Tamp.

Mischien dat ik ook nog Cinderella aanschaf maar ik hoef niet de complete collectie van dinsey.

Chulaa

• 87 berichten
  • 32 stemmen

ik zou robinhood graag willen hebben, iemand hier info over?

Angrod_Pallanén

• 6688 berichten
  • 1042 stemmen

Hij is al een tijdje uit in speciale editie (wel 1-disc).

sabje80

• 1 berichten
  • 0 stemmen

Ik heb bijna alle disney films op dvd, behalve waar donald duck, mickey mouse en winnie de poo in voorkomen.

Ben een lieverhebber van de sprookjes zeg maar....dus ook geen piratenplaneet. Ik ben heel blij met mijn collectie alleen ben ik bang dat alles wellicht overgaat op blu-ray!

Hoe denken jullie hierover???

Welke disney classics zijn trouwens opnieuw gemaakt...met betere kleuren enzo. Want als ik de dvd van jungle book bijvoorbeeld vergelijk met de eerdere dvd versie, vind ik de nieuwe uitgave veeeeel mooier.

Zit eraan te denken de huidige in te wisselen voor de re-make zeg maar......

gr.

TheLionKingFan

• 904 berichten
  • 127 stemmen

Angrod_Pallanén schreef:

Geen site???? Hallo!

Nee,jij hebt een account op DisneyInfo?

Ik wel!

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.