- Home
- Filmforum
- Filmdragers en apparatuur - Titels
- The Wave (1981) op DVD?
The Wave (1981) op DVD?
William Wallace
-
- 16 berichten
- 243 stemmen
Kan iemand mij vertellen of The WAve op DVD is en zo ja waar ik die kan vinden?
BVD
EmDee
-
- 7192 berichten
- 1417 stemmen
Volgens mij niet.
Als iemand denkt van wel, dan ben ik daar ook geïnteresseerd in.
Kabukiman
-
- 414 berichten
- 75 stemmen
Helaasch.....
Die is er niet.
Hij is op een educationele site in de US ergens op een VHS te koop voor het idiote bedrag van 37 dollar o.i.d., voor de rest NERGENS! Zelfs de 4-dvd boxen van de serie waarin deze film destijds is uitgezonden .....zittie niet in.
Ik heb hem in behoorlijk matiuge kwaliteit (heel oude VHS opname van tv, de openingstitels ontbreken en het geluid loopt soms niet synchroon)> Normaalgesproken gooi ik dit soort dingen tegenwoordig weg, maar dit is en blijft zo een ongelofelijk meesterwerk dat ik DAT niet over mijn hart kon verkrijgen.
justanna
-
- 1 berichten
- 0 stemmen
ik heb de video " the wave" besteld omdat ik zo graag wil dat mijn kinderen m zien en zal hem met plezier op dvd zetten voor de liefhebbers. het kan even duren, stuur maar een mailtje.
groet
justanna
aadgroenewegen
-
- 4 berichten
- 0 stemmen
De DVD The Wave is onlangs in beperkte oplage uitgebracht in Nederland door het Media Expertise Centrum.
Hij is te bestellen via de [email protected]
De kosten bedragen 49,95 incl verzendkosten en BTW.
Groeten,
Aad
kos
-
- 46250 berichten
- 8547 stemmen
Dustyfan
-
- 5607 berichten
- 0 stemmen
Bijna 50 euro voor 1 DVD?
Ga je diep schamen....
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Pfffff, daar ga ik eens goed mee uit. Voor een film van nog geen 50 minuten. Da's durven...
starbright boy (moderator films)
-
- 21595 berichten
- 4577 stemmen
Het media expertise centrum....
Ik denk dat de DVD primair voor onderwijs- of andere jongerendoeleinden is uitgebracht en de rechten voor vertoning buiten de huiselijke kring zijn afgekocht. Daarom is de DVD zo duur. Een gewone DVD mag je namelijk officieel niet buiten de huiselijke kring vertonen.
Kabukiman
-
- 414 berichten
- 75 stemmen
Maar liever EEN briljante film voor een bom duiten, dan een stapeltje rotzooi voor minder geld uit de ramsjbakken bij de Free Record Shop!
Bedankt voor de tip!
EmDee
-
- 7192 berichten
- 1417 stemmen
Voor dat bedrag koop je ook meerdere andere briljante films.
50 euro is gewoon schandalig veel te veel geld.
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
Voor dat bedrag koop je ook meerdere andere briljante films.
mét het recht ze in grote(re) kring te vertonen?
Kabukiman
-
- 414 berichten
- 75 stemmen
mét het recht ze in grote(re) kring te vertonen?
Dat is inderdaad een belangrijk deel van de prijs. En ach - als het dan ECHT niet anders kan. Over een jaar weet je niet meer waar je een paar tientjes meer of minder aan hebt uitgegeven, maar wel dat die ENE film waarnaar al jaren op zoek in de collectie staat. Een keer de stad in met de kinderen en ergens iets drinken en je bent al meer kwijt, dus dan valt het weel alles mee. Vergeet ook niet dat de film in behoorlijk beperkte oplage wordt gemaakt.
aadgroenewegen
-
- 4 berichten
- 0 stemmen
Ik heb onlangs de DVD The Wave bekeken.
De kwaliteit van de DVD voldoet niet aan mijn verwachtingen.
De DVD voldoet niet aan de kwaliteitstandaard van digitale beeld- en geluiddragers.
De kwaliteit is zelfs als erbarmelijk te betitelen.
De klachten die ik heb zijn:
-Strepen als in een oude slapstick
-Trillend en happerend beeld
-Krakend en happerend geluid
-Slecht leesbare en niet gecentreerde ondertiteling
-Ondertiteling regelmatig niet synchroon
-Geen menu, geen leader en geen extra's
De DVD lijkt van 35mm naar 16mm via video naar DVD te zijn gekopieërd en dan ook nog tientallen malen "kopie van kopie".
Bij het bekijken van de DVD overkwam mij het gevoel van een kouwe kermis thuis te gekomen.
De DVD voldoet niet aan mijn verwachtingen en stuur hem dan ook retour.
De prijs van €50,- is m.i. veel te hoog voor de geboden kwaliteit.
Quentin
-
- 10202 berichten
- 8408 stemmen
Ik heb hier nog ergens een nlo. video opname liggen misschien is die nog beter
kos
-
- 46250 berichten
- 8547 stemmen
Bij het bekijken van de DVD overkwam mij het gevoel van een kouwe kermis thuis te gekomen.
Kan ik me voorstellen als je belabberde kwaliteit voor 50 euro koopt. Snel terugsturen.
Kabukiman
-
- 414 berichten
- 75 stemmen
Sakkerloot.
ik heb hem in bestelling staan - als het inderdaad zo erbarmelijk is gaat hij stante pede terug.
Ik vind het niet zo erg om af en toe veel te betalen voor een zeer belangrijke film, maar dan verwacht ik inderdaad wel een klein beetje kwaliteit.
Bedankt alvast voor de tip!
aadgroenewegen
-
- 4 berichten
- 0 stemmen
Voor mensen die de DVD hebben besteld of net binnen hebben gekregen:
Na een mail te hebben gezonden aan Educatheek, kreeg ik een mailtje terug dat zij excuses maken omdat zij niet eerder hebben kunnen aangeven dat er problemen zijn met de kwaliteit.
De DVD is inderdaad een analoge kopie en Educatheek vindt zelf ook dat de kwaliteit tegenvalt.
Ik mag de DVD terugsturen en hoef niet te betalen.
Echter ik mag de film dan niet vertonen binnen mijn instelling.
Captain Pervert
-
- 4445 berichten
- 2031 stemmen
Tsja, ik had ook zoiets van, en hoeveel kopieën heb je al gebrand Aad? Maar hij is een jongerenwerker en aan komen zetten met illegaal gefikte DVD's is natuurlijk niet het goede voorbeeld.
Wat met een DVD begint, eindigt met roofovervallen zullen we maar zeggen.
EmDee
-
- 7192 berichten
- 1417 stemmen
Ik ben niet roomser dan de paus en als ik deze DVD een paar dagen in huis zou hebben, is de kans groot dat ik er een kopie (voor eigen gebruik uiteraard ) van zou maken.
Kabukiman
-
- 414 berichten
- 75 stemmen
Hoe rooms de paus is weet ik niet (en als hji al rooms is, dan stelt dat niet al te veel voor), maar ik moet eerlijk bekennen dat het niet bij me zou opkomen. Misschien ben ik dan toch wel een stuk roomser
aadgroenewegen
-
- 4 berichten
- 0 stemmen
Jongens...jongens...schei toch ff uit.
Van deze film wil je geen kopie maken, en zeker niet hebben.
Trouwens het feit dat die DVD al tientallen malen is gekopieerd hebben uiteindelijk geresulteerd in de huidige kwaliteit.
Ik doe daar niet aan mee.
En ja...die noorderling heeft gelijk, ik ben jongerenwerker...dus geef ik het goeie voorbeeld en kopieer ik niet...!!!
EmDee
-
- 7192 berichten
- 1417 stemmen
...dus geef ik t goede voorbeeld en koop ik het niet...!!!
William Wallace
-
- 16 berichten
- 243 stemmen
NIet al te off-topic graag.
Maar ik begrijp dat het niets wordt om deze DVD voor een acceptable prijs ergens te kunnen bemachtigen?
EmDee
-
- 7192 berichten
- 1417 stemmen
Is niet off-topic.
Je kunt m blijkbaar kopen voor het zachte prijsje van nog geen 50 euro.
Leudalman
-
- 2 berichten
- 0 stemmen
THE WAVE te koop voor euro 7,45 op www.zavvi.nl - The Wave DVD | Zavvi.nl
boersmaster
-
- 1 berichten
- 662 stemmen
THE WAVE te koop voor euro 7,45 op www.zavvi.nl - The Wave DVD | Zavvi.nl
Dit is de Duitse Film "Die Welle"