menu

Filmdragers en apparatuur / Titels / Mononoke Hime

zoeken in:
Ik zie hier in België nergens DVD van 'Mononoke Hime' of 'Princess Mononoke'. Hoe kan da?

Jorn Rijckaert

De Japanse (en Australische geloof ik) zijn anders redelijk makkelijk te krijgen. Met Nederlandse ondertitels is ie niet te vinden ... maar wie wil dat nu

starbright boy (moderator)
Er is ook een Britse versie online te krijgen. R2 met Engelse ondertiteling.

De r2 is voorzien van dubtitles. De r1 heeft wél accurate ondertiteling (echter geel).

ah, dus er is alleen Engelse versie van dit DVD in regio 2?
Kan ik het ergens bestellen of zoiets? in Fnac of betrouwbare internetsite?

Jorn

Bestel gewoon de Japanse. Classy editie, volledige storyboard op tweede DVD, Engelse en Franse subs ... Ghibli heeft altijd zeer mooie uitgaven.

JP
JayLunar schreef:
De r2 is voorzien van dubtitles. De r1 heeft wél accurate ondertiteling (echter geel).

Even dit oudje bovenhalen. Vroeg me namelijk af wat dubtitles zijn en waarom dit niet accuraat zou zijn?!

De Engelse dub wil nog wel eens tekst toevoegen op momenten dat er in de Japanse dub (het origineel) niets gezegd wordt. De ondertitels volgens dus de Engelse dub en dat betekent dat je ondertitels krijgt op momenten dat er totale stilte heerst. Zeer verwarrend. Heb mijn dvd dan ook vervangen.

De versie die nu oa op play te verkrijgen is heeft dit probleem trouwens niet meer. Men sprak over de oude UK-release.

JP
Ramon K schreef:
De Engelse dub wil nog wel eens tekst toevoegen op momenten dat er in de Japanse dub (het origineel) niets gezegd wordt.

Huh, dus het kan voorkomen dat een karakter in de engelse dub spreekt terwijl zijn mond niet beweegt? Vaag...

Dus ik heb niks aan de UK import versies maar moet op zoek naar de Honk Kong imports...

JP
[quote]JP schreef:
(quote)

Probleem, HK imports zijn geen R2...

De nieuwe UK versie is gewoon goed hoor (Studio Ghibli Collection).

Huh, dus het kan voorkomen dat een karakter in de engelse dub spreekt terwijl zijn mond niet beweegt? Vaag...

Nee. Het kan dus voorkomen dat je Engelse ondertiteling ziet verschijnen (wanneer je de Japanse dub bekijkt) terwijl er niemand aan het woord is. Zeer irritant

Deze heeft dus ook de juiste ondertitels. En R2 dus. De beeldkwaliteit is degelijk (wel vreemd dat ik reviews zag die de beeldkwaliteit 9/10 gaven, maar ook reviews die de beeldkwaliteit slechts 5/10 gaven).

JP
Ramon K schreef:
De nieuwe UK versie is gewoon goed hoor (Studio Ghibli Collection).

(quote)

Nee. Het kan dus voorkomen dat je Engelse ondertiteling ziet verschijnen (wanneer je de Japanse dub bekijkt) terwijl er niemand aan het woord is. Zeer irritant

Ah, duidelijk, begreep je verkeerd...

JP
Ramon K schreef:
Deze heeft dus ook de juiste ondertitels. En R2 dus.

Ah, die versie kan ik bij Boudisque.nl bestellen. Neem trouwens aan dat je met "de juiste ondertitels" bedoelt dat de engelse ondertiteling dus gewoon een vertaling is van de japanse dub en deze dus ook volgt.

Een tijd geleden ontdekte ik een site waar ik alle kenmerken (audio, subs, ratio, etc) van dvd's kon opzoeken. Die moet ik maar weer eens vinden...

In ieder geval bedankt voor je hulp nog...

Ah, die versie kan ik bij Boudisque.nl bestellen. Neem trouwens aan dat je met "de juiste ondertitels" bedoelt dat de engelse ondertiteling dus gewoon een vertaling is van de japanse dub en deze dus ook volgt.

Yep! Ik heb 'm ook in bezit. Geen dank trouwens.

Gast
geplaatst: vandaag om 08:00 uur

geplaatst: vandaag om 08:00 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.