• 15.741 nieuwsartikelen
  • 177.896 films
  • 12.201 series
  • 33.969 seizoenen
  • 646.886 acteurs
  • 198.954 gebruikers
  • 9.369.900 stemmen

Beestenbos is Boos

zoeken in:

Malick

• 9142 berichten
  • 640 stemmen

http://2.bp.blogspot.com/-2H3pYTsrhIg/UnuofIag8BI/AAAAAAAAAJU/2uXR0zGZf7k/s1600/beestenbos.jpg

De dieren van het Beestenbos wonen al járen in het Beestenbos. Tot plots beslist wordt dat het hele bos moet worden weggekapt om er te bouwen. De dieren worden uit het bos gezet en moeten een nieuwe thuis zoeken. Vos zal de dieren naar het Witte Herten-park brengen.

Daar proberen de dieren hun leven opnieuw op te bouwen, maar dat is niet zo makkelijk. De leider van het bos is een echte tiran. Alsof dat nog niet genoeg was, krijgen de dieren nog het bezoek van een agressieve rattenkolonie. Problemen genoeg dus, daar in het bos, maar gelukkig zijn het stuk voor stuk erg snuggere dieren!

Wie heeft het Beestenbos is Boos niet gezien (en gehuild) in zijn jeugd? Zou de tekenserie graag nog eens terugzien. Alleen vraag ik me af die ooit is uitgegeven op DVD. Iemand?

606

• 23876 berichten
  • 12263 stemmen

Dat ken ik wel, had altijd medelijden met de dieren. Ben ook gek op dier en natuur nu nog.

Mochizuki Rokuro

• 18942 berichten
  • 16349 stemmen

Google op "Het Wakkere Woud", volgens mij alleen een VHS.

606

• 23876 berichten
  • 12263 stemmen

Oude tijden herleven

Spetie

• 38871 berichten
  • 8143 stemmen

Is In Nederland nooit op dvd uitgebracht. Wel in Duitsland en Frankrijk.

Beestenbos is Boos | Jeugdsentiment - jeugdsentimentportaal.wordpress.com

Was in mijn herinnering trouwens ook een erg mooie serie.

Metalfist

• 12407 berichten
  • 3964 stemmen

Pfoeh, dat is lang geleden! Ze gaven het vroeger altijd op Ketnet en kan me na al die jaren nog altijd een aantal personages voor de geest halen. Zeker zo'n Lynx (?) die echt achterbaks was staat me nog vrij helder bij. Het was op zich soms wel een redelijk donkere reeks, maar wel één die bewees dat kinderen echt wel meer aankunnen dan die dumbed down series dat ze nu maken.

Of klink ik nu wel erg oud

Le Edzel

• 879 berichten
  • 2624 stemmen

Dit is wel echt epic. Flashbacks uit m'n jeugd schieten voorbij.

De "goede oude" tijd.

W.V.40

• 25 berichten
  • 304 stemmen

Aan Mallick ik heb deze 3 series gevonden op DVD bij bol. ..... je mag niet teveel reclame maken maar is import dus zonder nederlandse ondertitels. ik ben ook iemand van de jaren 80 dus kweet welke impact deze serie had.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.