menu

Filmdragers en apparatuur / Titels / Dead of Night Collection

zoeken in:
De Dead of Night Collection is een label dat een stel interessante horrortitels op dvd heeft uitgebracht in een zeer redelijke prijsklasse en is kenmerkend om de look van de dvd's waarop alleen de titel van de film met grote letters wordt afgebeeld, zoals je hier kunt zien. De transfers zijn niet altijd even goed, maar mede hierdoor en de covers die walgelijke inhoud doen suggereren krijg je er een ouderwets 'video nasty' horrorgevoel bij.

Ik heb inmiddels al een paar titels van dit label aangeschaft, maar het is mij tot nu toe niet gelukt om uit te zoeken of de films uncut op deze dvd's staan. Omdat het Britse uitgaves zijn vermoed ik dat niet elke film uncut is uitgebracht, maar toch hebben sommige titels een '18' rating, wat volgens mij een uncut versie zou moeten voorstellen. Maar op de hoes van Zombi Holocaust staat aangegeven dat de film 81 minuten duurt, wat niet overeenkomt met de speelduur hier op MM en op Imdb.

Zijn hier verder nog mensen die in het bezit zijn van titels uit dit label en weten zij of die titels uncut zijn uitgebracht? Ik zou graag meer van deze Dead of Night dvd's willen aanschaffen, maar als blijkt dat er in het gros is gesneden dan hoeft het uiteraard niet meer.

Titels die ik momenteel bezit:

Alienator
Don't Look in the Basement
Popcorn
Zombi Holocaust

Enkele titels:

DON4601: Zombie Flesh Eaters
DON4602: Birds of Prey
DON4603: Mausoleum
DON4604: Zombie Holocaust
DON4605: Emanuelle and the Last Cannibals
DON4606: Don't Panic
DON4607: Massacre at Central High
DON4608: Oliver Twisted
DON4609: Troll 2
DON4610: Offerings
DON4611: Dr. Tarr's Torture Dungeon
DON4612: Chopping Mall
DON4613: Night of the Beast
DON4614: Eric's Revenge
DON4615: Dark Power
DON4616: Don't Look in the Basement
DON4617: Silent Night, Bloody Night
DON4618: Embryo
DON4619: Popcorn
DON4620: Alienator
DON4622: Just for the Hell of It
DON4623: Kill Baby Kill
DON4625: Curse of the Demon Mountain
DON4636: The Summer of the Massacre

Ik mijd dat label meestal omdat ik wel 's hoor dat de transfers niet al te best zijn. Ze doen me denken aan de uitgaven van Vipcro. (die ik eveneens mijd)

Of die titels gecensureerd zijn weet ik niet (ken er slechts een paar), maar in Emanuelle and the Last Cannibals is zeker wel geknipt.

Ok, dat betekent dan weinig goeds voor de rest van hun uitgaven. Vreselijk gedoe zeg, met die Britse labels.

Eergister Popcorn gezien en ik heb veel slechtere transfers meegemaakt. Enkel het geluid was vooral in het begin allesbehalve degelijk. Verder viel er niet veel te knippen in dit brave filmpje, dus op het gebied van snij en plakwerk kan ik hier niet oordelen. Binnenkort Alienator en Don't Look in the Basement kijken.

Gast
geplaatst: vandaag om 20:58 uur

geplaatst: vandaag om 20:58 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.