• 16.434 nieuwsartikelen
  • 180.220 films
  • 12.398 series
  • 34.342 seizoenen
  • 651.713 acteurs
  • 199.728 gebruikers
  • 9.421.876 stemmen

Het grote opmerkingen / feedback topic

zoeken in:

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

feanaro surion schreef:

Komt er ook een toplijst regisseurs?

Probleem daarbij lijkt me een beetje hoe zo'n lijst samengesteld moet worden. Wat te doen met films waar de regisseur slechts deels verantwoordelijk voor is? Wat als een regisseur 2 fantastische films heeft die bijna niemand ziet, en 1 slechte films die duizenden stemmen heeft?

Een top 10 van regisseurs, met daarvan afgeleid een top-lijst kan k me evt. nog wel iets bij voorstellen....

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

Onderhond schreef:

Bij elke regisseur (te komen via een film van hen, of gewoon via de uitgebreide zoek) staat er een tabje "nieuw bericht". Eentje plaatsen en hij komt in de lijst terecht.

Yup, oftewel: net als bij elke updates-pagina zijn ook de regisseursupdates gewoon een overzicht van recente berichten. Als een regisseur ontbreekt in de updates zijn er recent geen berichten geplaatst, wat voor films en topics ook geldt.

kappeuter (crew films)

• 74678 berichten
  • 5987 stemmen

Jordy schreef:

Probleem daarbij lijkt me een beetje hoe zo'n lijst samengesteld moet worden. Wat te doen met films waar de regisseur slechts deels verantwoordelijk voor is?

Dat zijn toch uitzonderingen.

Wat als een regisseur 2 fantastische films heeft die bijna niemand ziet, en 1 slechte films die duizenden stemmen heeft?

Risico van het vak.

Lijkt me leuk zo'n regisseurs top 100.

Hoe serieus je de lijst neemt is aan jezelf.

The One Ring

• 29974 berichten
  • 4109 stemmen

Lijkt mij ook wel leuk, zo'n regisseurs toplijst.

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

Sorry, de tabjes op de toplijsten-pagina zijn op

Goed, ik zet het op de lijst, voor later. Voorlopig vond ik het wel weer even mooi geweest, moet dit allemaal ook nog op MusicMeter gaan doeen.

Goodfella_90

• 10408 berichten
  • 2605 stemmen

Jordy schreef:

Een top 10 van regisseurs, met daarvan afgeleid een top-lijst kan k me evt. nog wel iets bij voorstellen....

Dat is inderdaad wel een goede manier vind ik. Dan op dezelfde manier als met de alternatieve toplijst.

Werwolf

• 4604 berichten
  • 1197 stemmen

Ik ben gewoon ingelogd, maar de kopjes met 'mijn films' en 'mijn topics' zijn weg. Iemand een idee hoe dit komt en wat ik moet doen om het weer goed te krijgen?

Bedankt!

Mc

• 1006 berichten
  • 2092 stemmen

kijk even een paar berichten terug en dan zie je dat die tegenwoordig onder 'Mijn Moviemeter' te vinden zijn...

Werwolf

• 4604 berichten
  • 1197 stemmen

Oke bedankt ik zie hem!

Wouter

• 18737 berichten
  • 3094 stemmen

Queto Yurlunyur schreef:

(quote)

Vanuit de doelstellingen van de regisseur bezien is het niet zo'n geschikte oplossing inderdaad, daar heb je wel een punt. Maar dat is het dubbele systeem (Stuart Rosenberg en Alan Smithee) of een als-systeem (Stuart Rosenberg als Alan Smithee) ook niet, want in beide gevallen staat de film net zo goed in Rosenbergs filmografie.

Wat Rosenberg wilde...

Als je dat wil voorkomen zou je enkel Smithee moeten vermelden, maar dan mag dat geen aanklikbare linkzijn naar een filmografie van Alan Smithee.

Waarom niet? Ik vind dat wel handig.

[/quote]

De huidige optie (alleen de gangbare naam van de regisseur vermelden) is vanuit de database-kant bezien het eenvoudigst en sluit aan bij de rest van het beleid (we vermelden nooit pseudoniemen, ook niet in gevallen vergelijkbaar met deze).[/quote]

Erg jammer. Ik vind het de slechtste oplossing. Misschien zou je in ieder geval in de omschrijving moeten zeggen dat de regisseur zijn naam er af gehaald heeft. Zoals het nu is, vind ik geen optie.

Bovendien zouden er anders weer twijfelgevallen ontstaan, doordat een regisseur soms alleen voor bepaalde versies het Smithee-pseudoniem aanvraagt (zie bv. Dune of Catchfire).

Ik vind dat zo'n versie idealiter een eigen entree krijgt.

Queto Yurlunyur

• 4775 berichten
  • 3110 stemmen

Wouter schreef:

Wat Rosenberg wilde...

Rosenberg zal de film toch juist niet in zijn filmografie willen hebben?

Waarom niet? Ik vind dat wel handig.

Omdat de verschillende films die op naam van Smithee staan niets met elkaar te maken hebben.

italian

• 1391 berichten
  • 262 stemmen

en als de moderator nu ook eens zo'n uitgebreide pagina met de acteurs doen? (filmografie, geboortedatum...)

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

Probleem daarbij is dat die gegevens van acteurs niet opgeslagen liggen in MovieMeter, zulke pagina's zullen er dus niet komen

Wouter

• 18737 berichten
  • 3094 stemmen

Queto Yurlunyur schreef:

(quote)

Rosenberg zal de film toch juist niet in zijn filmografie willen hebben?

Sorry, ik las je verkeerd.

(quote)

Omdat de verschillende films die op naam van Smithee staan niets met elkaar te maken hebben.

Jawel. Allemaal films waar de regisseur zijn naam af gehaald heeft.

U-96

• 11875 berichten
  • 2119 stemmen

snakevega heeft twee keer Top Gun in zijn Top10 staan. Technisch foutje of kan het ook echt?

Zelva

• 2188 berichten
  • 2702 stemmen

Ruik je mogelijkheden om Das Boot plaats 1 tot en met 10 te gunnen?

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

U-96 schreef:

Technisch foutje of kan het ook echt?

Allebei blijkbaar, maar vooral het eerste

italian

• 1391 berichten
  • 262 stemmen

ik heb gezien dat er bij 'mijn updates' vel meer film zijn dan ik had toegevoegd... hoe komt dat nu ??

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

Je hebt waarschijnlijk per ongeluk op een overzichtspagina op de "naar mijn updates" link geklikt

aegron

• 4030 berichten
  • 1279 stemmen

Zouden delinks van regisseurs en forumtopics ook omgedraaid kunnen worden? Dat is volgens mij een logischer volgorde.

Onderhond

• 87655 berichten
  • 12960 stemmen

Nee toch ? Films (en regisseurs nu) zijn toch de core van Moviemeter. Het forum niet echt.

aegron

• 4030 berichten
  • 1279 stemmen

Maar aan de andere kant gebeurt er het meeste (op dit moment) in het forum en bij de films.

Mug

• 13981 berichten
  • 5969 stemmen

Als je nu met het argument kwam aanzetten dat het dan op alfabetische volgorde zou staan, OK.

Maar het argument er gebeurt op dit moment nog te weinig bij regisseurs is kul. Dan zou ik de huidige situatie willen rechtvaardigen. Zo is het een stimulans om de nieuwe functie op de site te gebruiken.

Tevens zie ik nu te vaak alleen maar berichten die bestaan uit een toplijstje. Het zou interessanter zijn als er echt gediscussieerd zou gaan worden over de kwaliteiten van een regisseur, stijl van zijn/haar films, interessante weetjes, nieuwe projecten, overeenkomsten met andere regisseurs, etcetera. Het is nog nieuw, en even wennen.

Dan, de foto's. We hebben het liefst de regisseurs en profil, oftewel pasfoto-formaat, zodat ze herkenbaar zijn. Foto's half achter een filmcamera, of aanzicht vanaf de zijkant het liefst niet.

Zo, alle hulp is welkom natuurlijk, ook bij de discussies.

Onderhond

• 87655 berichten
  • 12960 stemmen

Dan, de foto's. We hebben het liefst de regisseurs en profil, oftewel pasfoto-formaat, zodat ze herkenbaar zijn. Foto's half achter een filmcamera, of aanzicht vanaf de zijkant het liefst niet.

Hoewel begrijpelijk, vind ik het toch een beetje jammer. 't Is altijd fijn om een foto te plaatsen die bij de regisseur "past".

Verder vrees ik ook een beetje voor een overdaad aan lijstjes, maar we zijn wel hoe het daar uitdraait.

Goodfella_90

• 10408 berichten
  • 2605 stemmen

Vind nog iemand het een beetje irritant dat de filmposter helemaal naar rechts zijn verschoven met die reclame er onder? Bij film waarboven teksten staan als bijv. 'zoveel maart in de bioscoop' gaat die lijn ook dwars door de poster heen. :S

Mug

• 13981 berichten
  • 5969 stemmen

Geen last van, refresh eens een pagina, misschien dat dat helpt?

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

merk nu ook de traagheid van de site

nog even geduld, er gaat hopelijk binnen een week verhuisd worden

Goodfella_90

• 10408 berichten
  • 2605 stemmen

Mug schreef:

Geen last van, refresh eens een pagina, misschien dat dat helpt?

Het is inmiddels alweer voorbij.

U-96

• 11875 berichten
  • 2119 stemmen

Zelva schreef:

Ruik je mogelijkheden om Das Boot plaats 1 tot en met 10 te gunnen?

Ik zat er al aan te denken.

Queto Yurlunyur

• 4775 berichten
  • 3110 stemmen

Mug schreef:

En profil is hetzelfde als een 'aanzicht vanaf de zijkant'; volgens mij bedoel je en face.

Persoonlijk vind ik trouwens juist foto's van regisseurs op de set erg interessant eigenlijk (en niet van die saaie pasfoto-dingen), maar ik geloof dat ik daarmee in de minderheid ben.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.