• 16.433 nieuwsartikelen
  • 180.218 films
  • 12.398 series
  • 34.342 seizoenen
  • 651.691 acteurs
  • 199.724 gebruikers
  • 9.421.841 stemmen

Het grote opmerkingen / feedback topic

zoeken in:

Queto Yurlunyur

• 4775 berichten
  • 3110 stemmen

Zo'n dubbel systeem met haakjes werkt niet, omdat de link onder de regisseur dan niet meer bij de andere films van dezelfde regisseur uitkomt. Maar sowieso vermelden we nooit afwijkende onscreen-namen (maar alleen de primaire naam in IMDb's database), dus het zou vreemd zijn om dat voor Alan Smithees opeens wel te gaan doen.

Dat IMDb voor Alan Smithee een aparte entry in de database heeft gemaakt, vind ik onjuist en onhandig, en zou in mijn ogen bij het toevoegen op MM genegeerd moeten worden.

kos

• 46753 berichten
  • 8899 stemmen

Ja, dat is denk ik het beste inderdaad.

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

aegron schreef:

(quote)

Dit waren allemaal berichten in de trant van: "waar kan ik deze film kopen?" Volgens mij zijn ze vervolgens weggehaald.

bugje dat deze nog steeds in de updates te zien waren (ondanks dat ze verwijderd waren), gaat op de lijst

kijkert

• 3584 berichten
  • 0 stemmen

Ik heb een film gekocht, Die Totale Therapie, en die film kan ik niet toevoegen aan mijn lijstje 'in bezit'. Als ik bij de film op toevoegen druk, dan staat er wel toegevoegd, maar open ik dan Mijn Films, dan staat hij er niet, en terug naar de film staat ook niet meer dat hij toegevoegd is.

[edit] Nu, de volgende ochtend, werkt het prima.

Zelva

• 2188 berichten
  • 2702 stemmen

kijkert schreef:

en terug naar de film staat ook niet meer dat hij toegevoegd is.

Dat heb ik sowieso sinds ik de binnenkomende map veranderd heb van het 'bovenste niveau' naar een andere.

Misschien dat je per ongeluk een andere map hebt ingesteld voor het binnenkomen van je films.

Zelva

• 2188 berichten
  • 2702 stemmen

Queto Yurlunyur schreef:

Dat IMDb voor Alan Smithee een aparte entry in de database heeft gemaakt, vind ik onjuist en onhandig,

Onjuist is het niet. Er zijn ook Alan Smithees waarvan echt niet bekend is wie het is, en die zullen toch hun eigen pagina moeten hebben.

Onhandig wel, sinds ze het veranderd hebben om Alan Smithees op één pagina te krijgen, want vroeger was dit echt niet zo.

Purmerend

• 2775 berichten
  • 3313 stemmen

Volgens mij zijn deze twee films precies dezelfde film:

Blade Master, The

Ator l'Invincibile 2

Goodfella_90

• 10408 berichten
  • 2605 stemmen

Ik denk dat dat gewoon deel 1 en 2 zijn.

Purmerend

• 2775 berichten
  • 3313 stemmen

Nee, want als je op regisseur klikt dan zie je ook deel 1 staan uit 1983.

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

Het zijn inderdaad twee dezelfde. Klik even door naar imdb, en je ziet het meteen.

Doom

• 8214 berichten
  • 1541 stemmen

Zoeken op een Alternatieve titel kan niet bij moviemeter?

Ik heb me namelijk rot lopen zoeken naar The Eye, aangezien ik de Japanse titel niet meer wist.

Gin Gwai (2002)

Alternatieve titels: Jian Gui, The Eye

Gelukkig toch nog gevonden omdat ik hem in een lijst van iemand anders zag staan!

Onderhond

• 87655 berichten
  • 12959 stemmen

Met de Japanse titel was je ook niet ver gekomen vrees ik

tsjidde

• 2112 berichten
  • 4046 stemmen

Doom schreef:

Ik heb me namelijk rot lopen zoeken naar The Eye, aangezien ik de Japanse titel niet meer wist.

Gin Gwai (2002)

Alternatieve titels: Jian Gui, The Eye

Gelukkig toch nog gevonden omdat ik hem in een lijst van iemand anders zag staan!

Hetzelfde is het geval als je bijv. 'After the Fox' (met Peter Sellers) zoekt. De (engelse) DVD is onder die titel uitgebracht. Kom er dan maar op dat hij eigenlijk 'Caccia alla Volpe' heet...

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

Doom schreef:

Beter gezegd, er zijn bepaalde uitzonderingen te bedenken waarop het zoeken op alternatieve titel niet helemaal werkt zoals je zou willen, gaat op de lijst.

Doom

• 8214 berichten
  • 1541 stemmen

Onderhond schreef:

Met de Japanse titel was je ook niet ver gekomen vrees ik

Lol, oke goed punt!

Jordy schreef:

(quote)

Beter gezegd, er zijn bepaalde uitzonderingen te bedenken waarop het zoeken op alternatieve titel niet helemaal werkt zoals je zou willen, gaat op de lijst.

Dank je wel.

U-96

• 11875 berichten
  • 2119 stemmen

Een idee wat ik voorheen meer heb voorgesteld, maar waar helaas nooit echt diep op in is gegaan. Het gebeurt enorm vaak dat er topics geopend worden die daarna direkt een slotje krijgen of overgeplaatst worden, met een leeg topic als gevolg. Zie maar bijvoorbeeld die 'hulp-bij'-topics die als regen uit de lucht komen vallen.

Wat ik voorstel is iets dat als iemand een topic aanmaakt dat deze dan eerste door een keuring moet gaan (moderator of desnoods een speciaal aangewezen persoon). Die bepaalt dan of het topic wel of niet geplaatst zal worden. Zoiets bespaart toch megaveel lege en onzinnige topics en wellicht geflame?

kappeuter (crew films)

• 74678 berichten
  • 5987 stemmen

Gesloten topics zijn na een tijdje niet meer vindbaar. Die verdwijnen vanzelf uit het systeem (letterlijk).

Ik zie het probleem niet zo.

Het is ook leerzaam voor anderen, om niet dezelfde 'fout' te begaan.

Alle topics worden overigens stuk voor stuk beoordeeld. Daarvoor is een speciaal admingedeelte.

We hebben overigens ook de mogelijkheid om een topic meteen voorgoed te verwijderen.

U-96

• 11875 berichten
  • 2119 stemmen

Kijk, dat zijn zaken waarvan ik niets wist. Vergeet mijn vorige post.

Wouter

• 18737 berichten
  • 3094 stemmen

Queto Yurlunyur schreef:

Zo'n dubbel systeem met haakjes werkt niet, omdat de link onder de regisseur dan niet meer bij de andere films van dezelfde regisseur uitkomt. Maar sowieso vermelden we nooit afwijkende onscreen-namen (maar alleen de primaire naam in IMDb's database), dus het zou vreemd zijn om dat voor Alan Smithees opeens wel te gaan doen.

Dat IMDb voor Alan Smithee een aparte entry in de database heeft gemaakt, vind ik onjuist en onhandig, en zou in mijn ogen bij het toevoegen op MM genegeerd moeten worden.

Maar als een regiseur er voor koos zijn naam er af te halen kun je je afvragen of de oplossing zoals nu bij let's get harry wel de juiste is.

kos

• 46753 berichten
  • 8899 stemmen

De film Ator l'Invincibile 2 (1984) stond twee keer op de site. De laatste is verwijderd.

Queto Yurlunyur

• 4775 berichten
  • 3110 stemmen

Wouter schreef:

Maar als een regiseur er voor koos zijn naam er af te halen kun je je afvragen of de oplossing zoals nu bij let's get harry wel de juiste is.

Vanuit de doelstellingen van de regisseur bezien is het niet zo'n geschikte oplossing inderdaad, daar heb je wel een punt. Maar dat is het dubbele systeem (Stuart Rosenberg en Alan Smithee) of een als-systeem (Stuart Rosenberg als Alan Smithee) ook niet, want in beide gevallen staat de film net zo goed in Rosenbergs filmografie. Als je dat wil voorkomen zou je enkel Smithee moeten vermelden, maar dan mag dat geen aanklikbare linkzijn naar een filmografie van Alan Smithee.

De huidige optie (alleen de gangbare naam van de regisseur vermelden) is vanuit de database-kant bezien het eenvoudigst en sluit aan bij de rest van het beleid (we vermelden nooit pseudoniemen, ook niet in gevallen vergelijkbaar met deze). Bovendien zouden er anders weer twijfelgevallen ontstaan, doordat een regisseur soms alleen voor bepaalde versies het Smithee-pseudoniem aanvraagt (zie bv. Dune of Catchfire).

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

Gaat de teller over het aantal films eigenlijk wel juist?
Gisteren na 19 uur stonden er 36.001 films op de teller en daarnet zijn Coplan FX 18 Casse Tout (1965), Gong Show Movie, The (1980) en Inserts (1975) toegevoegd en staat de teller op 36.003. Of zijn er films verdwenen of verwijderd?
Indien ja, kan er geen topic geopend worden waar de verwijderde films vermeld worden?

Edit: Met mijn stomme kop. Moest twee berichten eerder gekeken hebben.

pascal83

• 2736 berichten
  • 2487 stemmen

Bij de updates staan momenteel geen links naar Mijn Films en Mijn Forumtopics.

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

Mijn Updates zijn verhuisd naar een nieuwe pagina onder Mijn MovieMeter

pascal83

• 2736 berichten
  • 2487 stemmen

Ik zie het, bedankt voor de snelle reactie

Quentin

• 10218 berichten
  • 8568 stemmen

Mooie nieuwe optie met regisseurs!

Onderhond

• 87655 berichten
  • 12959 stemmen

Prachtige toevoeging

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

bedankt!

De mods zijn nog bezig met het vullen en het verplaatsen van discussies enzo, als je rare dingen ziet hoor ik het graag

Purmerend

• 2775 berichten
  • 3313 stemmen

Als er van een regisseur 1 film op staat bijvoorbeeld bij Giorgio Pastina. Dan staat er

Er staan 1 films van deze regisseur op MovieMeter. Er is nog niet op de film(s) van deze regisser gestemd.

Het is een kleinigheidje, maar toch.

Chr.s

• 3671 berichten
  • 1703 stemmen

Regisseurs optie is indd erg goed.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.