- Home
- Filmforum
- De Site - Algemeen
- Het grote opmerkingen / feedback topic
Het grote opmerkingen / feedback topic
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Als hij denkt dat hij daardoor weer in Nederland zal binnenmogen, goed fout... 
bioscoopzaal
-
- 2805 berichten
- 4325 stemmen
Nu alleen nog even die link in je persoonlijke gegevens vervangen. 
Ik denk dat niemand het me kwalijk zal nemen als ik ook een beetje reclame maak voor eigen huis. 
starbright boy (moderator films)
-
- 22648 berichten
- 5262 stemmen
Veel succes bioscoopzaal!
Beejeej
-
- 580 berichten
- 1127 stemmen
succes bios 
even opmerking site:
het gebeurt me regelmatig dat wanneer ik een poster vervang bij de 'fout'-films, de site vastloopt wanneer ik op de 'vervang'-knop druk.
ligt dit aan mij, of is dit een vaker voorkomend probleem?
kappeuter (crew films)
-
- 74742 berichten
- 5988 stemmen
Dan is het plaatje groter dan 25Kb.
Locutus
-
- 606 berichten
- 5921 stemmen
Als ik zoek op 'dragon ball' staat er als eerste zin dat er 18 films gevonden zijn, maar ik zie er maar 12. Evenzo als ik zoek op 'dragonball', staat er dat er 8 flms gevonden zijn, maar ik zie er maar 5. :s
Queto Yurlunyur
-
- 4775 berichten
- 3110 stemmen
Die melding bovenaan lijkt vaak andere waarden te geven dan het aantal daadwerkelijk getoonde resultaten.
zoek op 'today' -> '10 films gevonden'; ik zie er 8
zoek op 'forever' -> '34 films gevonden'; ik zie er 33
zoek op 'tomorrow' -> 37 / 35
zoek op 'hero' -> 84 / 82
Maar vaak klopt het ook wel precies:
zoek op 'about' -> 54 gevonden; er staan er ook daadwerkelijk 54
zoek op 'what' -> 58 / 58
zoek op 'never' -> 63 / 63
zoek op 'almost' -> 15 / 15
Ik kan er geen lijn in ontdekken.
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
Ben ook absoluut niet tevreden over het hele zoekgebeuren, zal in de nieuwe versie van de site allemaal goed geregeld zijn
(ben btw op een derde deel ofzo, in het opnieuw programmeren. Ergens in maart/april moet het allemaal wel klaar zijn)
U-96
-
- 11875 berichten
- 2151 stemmen
Misschien een goed idee om bij het TV-overzicht bij elke film het genre te zetten ?
Hannibal
-
- 9409 berichten
- 3338 stemmen
Ik heb zo'n 20 films naar "mijn updates" geplaatst, maar zie er maar 8 staan. Doe ik iets fout, of werkt het update-systeem niet goed?
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
Bij de andere films is waarschijnlijk niet recentelijk een bericht geplaatst
SilverGun
-
- 1151 berichten
- 818 stemmen
Het zal misschien al eens voorgesteld zijn maar 281 pagina's doorworstelen is niet mijn manier van lol hebben, dus hierbij:
Is het mogelijk om onder de naam van elke user bij een filmdiscussie zijn of haar stem voor die betreffende film (liefst in het klein) te tonen?
kappeuter (crew films)
-
- 74742 berichten
- 5988 stemmen
Er komt op de nieuwe site misschien een systeem waarbij je users kunt selecteren waarvan je de stem steeds in een oogopslag ziet.
Het idee is er in ieder geval.
Kenshin
-
- 168 berichten
- 101 stemmen
Ik vraag mij af waarom er op deze site kinderachtige taboes bestaan zoals het typen van politiek getinde woorden, of opmerkingen maken over het downloaden van films en dergelijke. Iemand die zijn mening geeft over bijvoorbeeld de moord op Theo van Gogh elders in dit forum kan zelfs gebanned worden!
Onderhond
-
- 87698 berichten
- 13079 stemmen
Het vermijden van flamewars, vetes en ander gelul over onderwerpen die hier in de eerste plaats niet thuishoren lijkt me. MM blijft een filmsite uiteraard.
Kenshin
-
- 168 berichten
- 101 stemmen
Het vermijden van flamewars, vetes en ander gelul over onderwerpen die hier in de eerste plaats niet thuishoren lijkt me. MM blijft een filmsite uiteraard.
Dat is onzin. Er is op deze site een heel forum genaamd "algemeen, voor alle discussies die je nergens anders kwijt kunt" waar louter over irrelevante zaken gediscussierd wordt. Moeten deze users dus allemaal gebanned worden?
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
100 % akkoord. Men begint vriendelijk, en naarmate de standpunten verschillen wordt de discussie harder en harder, met ruzies en scheldpartijen tot gevolg. We kunnen niet gelukkiger zijn dan nu, film: punt...
Freud
-
- 10772 berichten
- 1153 stemmen
Er zijn gewoon plekken genoeg waar je over politiek kunt discussieren, en het heeft weinig nut om grenzen te gaan overschrijden en er hier over te beginnen. Discussies zoals bij Passion of the Christ werden soms al erg agressief en onaangenaam, het lijkt me beter om dat te beperken. Niet uit slapheid of om de problemen te ontkennen maar gewoon omdat dat hier niet hoort. Het is soms interessant om van iemand die je enkel op filmgebied kent te weten te komen hoe die denkt over politieke kwesties, maar verder dan een sporadische opmerking hoeft dat voor mij echt niet te gaan. En omdat je moeilijk een grens kunt trekken is het gewoon bannen van zulke discussies nog het handigste, en het eerlijkst.
Onderhond
-
- 87698 berichten
- 13079 stemmen
Dat is onzin. Er is op deze site een heel forum genaamd "algemeen, voor alle discussies die je nergens anders kwijt kunt" waar louter over irrelevante zaken gediscussierd wordt. Moeten deze users dus allemaal gebanned worden?
Zeg ik ook niet, maar als het gaat om topics die ofwel te maken hebben met illegale zaken (en dan zeker ivm films downloaden), ofwel bekend staan als risicodiscussies (politiek/discriminerend/religieus) dan vind ik het normaal dat dit soort topics liever geweerd worden hier. Wanneer iemand de data van de locale Bingoavonden plaatst, zal niemand daar wat van zeggen denk ik, laat staan dat user gebanned zouden worden (die bans volgden trouwens uit het negeren van waarschuwing als ik het goed begrepen heb).
En wie, zoals Freud aanhaalt, meer wil weten van de persoon achter de filmliefhebber, dan is er steeds nog de chat, of het PM gebeuren.
burlington
-
- 7 berichten
- 9 stemmen
ik heb per ongeluk 2 x ingeschreven, hoe schrijf ik dat andere account uit ?
Kenshin
-
- 168 berichten
- 101 stemmen
In dat geval moet moviemeter een duidelijke afweging maken. Je kan in mijn ogen niet een forum die "algemeen, voor alle discussies die je nergens anders kwijt kunt" heet op je site hebben en vervolgens een hele waslijst aan onderwerpen verbieden!
Daarnaast wil ik nog even een vraagteken plaatsten bij het verbod op het noemen van filesharing sites en programma's. Waarom doet moviemeter dat? Als jullie er prat op gaan een 'echte filmsite' te zijn, dan is een verbod op het noemen van een aantal (overigens NIET illegale) filesharing sites en programma's waar je bijvoorbeeld films kunt vinden die nergens anders te vinden zijn, op z'n zachts gezegd achterlijk!
cornelis
-
- 4744 berichten
- 682 stemmen
Of jij moet een afweging maken, natuurlijk...
Hannibal
-
- 9409 berichten
- 3338 stemmen
Hoe kun je je nou per ongeluk inschrijven...?
kappeuter (crew films)
-
- 74742 berichten
- 5988 stemmen
Ik neem aan dat je burlington1 wilt opheffen?
Als je dat even bevestigt, dal ik dat account sluiten.
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
In dat geval moet moviemeter een duidelijke afweging maken. Je kan in mijn ogen niet een forum die "algemeen, voor alle discussies die je nergens anders kwijt kunt" heet op je site hebben en vervolgens een hele waslijst aan onderwerpen verbieden!
Dus dat woordje "alle" moet weg? Dan ben je tevreden? Dat topic is voornamelijk handig voor discussies bij films die langzaamaan off-topic raken, maar wel interessant zijn. Topics als "wat is je favoriete auto" zou ik wel zonder kunnen, maar ik heb er geen last van.
Daarnaast wil ik nog even een vraagteken plaatsten bij het verbod op het noemen van filesharing sites en programma's. Waarom doet moviemeter dat? Als jullie er prat op gaan een 'echte filmsite' te zijn, dan is een verbod op het noemen van een aantal (overigens NIET illegale) filesharing sites en programma's waar je bijvoorbeeld films kunt vinden die nergens anders te vinden zijn, op z'n zachts gezegd achterlijk!
De twee belangrijkste redenen voor mij
- Er zijn hier veel mensen aanwezig die hun geld verdienen in de film, vind het niet netjes om tips te geven over hoe je hun producten ergens gratis vandaan kunt halen
- Ik wil niet dat de site geassocieerd wordt met van die "stoere" 16-jarige knulletjes die altijd vol trots vertellen dat ze een dvd hebben gedownload ofzo. Het gaat overigens niet over "opmerkingen over downloaden" die verboden zouden zijn. Er is een groot topic waarin de voors en tegens van downloaden besproken worden, en ik ben écht niet écht in het vliegtuig gevlogen om Team America te zien. Het gaat om tips en rechtstreekse links. Als dit zo'n warez-forum wordt trekt dit allemaal mensen aan waar ik helemaaal niet op zit te wachten.
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
Of jij moet een afweging maken, natuurlijk...
Lijkt me verstandig. Ik verwacht écht niet dat bepaalde beslissingen die ik toevallig bij het starten van de site (of in de loop der tijd in overleg met vaste users) genomen heb "because I felt like it" bij iedereen in de smaak zullen vallen. Maar goed, dan is dit gewoon niet jouw site.
cornelis
-
- 4744 berichten
- 682 stemmen
Het aloude take-it-or-leave-it-dogma 
Locutus
-
- 606 berichten
- 5921 stemmen
Onzin. Natuurlijk kan dat wel. Je kunt niet-film-topics starten binnen de grenzen (regels) van het forum. Lijkt me duidelijk zat.
Ik snap jouw probleem ook niet. Er zijn tig forums op het web waar je wel deze discussies kunt voeren. Daar kun je toch je wel ei kwijt?
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.