• 16.021 nieuwsartikelen
  • 179.074 films
  • 12.281 series
  • 34.113 seizoenen
  • 649.455 acteurs
  • 199.308 gebruikers
  • 9.392.046 stemmen

Het grote opmerkingen / feedback topic

zoeken in:

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

Er waren gisteren en vandaag, begreep ik, DOS-attacks op de server waar MovieMeter op draait (hele grote hoeveelheden aanvragen, waardoor de server het niet meer trok). Er draaien meer sites op de server, hij was dus waarschijnlijk niet tegen ons gericht, maar dat was de reden dat 'ie offline was. Hopelijk blijft het hier bij...

DieGo

• 5808 berichten
  • 2367 stemmen

laten we het hopen

Yak

• 4950 berichten
  • 829 stemmen

Jordy schreef:

Er waren gisteren en vandaag, begreep ik, DOS-attacks op de server waar MovieMeter op draait

Bah, wat een klotezooi.

twixx

• 14 berichten
  • 1 stemmen

Jordy schreef:

(hele grote hoeveelheden aanvragen, waardoor de server het niet meer trok).

Kleine correctie. De server draait prima met aanvragen waar hij niets mee kan (UDP aanvragen op poort 80) echter het interne netwerk en de uplinks van 2Fast raken tot een kritiek nivo gevuld. Om vertragingen bij andere klanten te voorkomen wordt het e.a. aan verkeer bij de uplinks gefilterd.

Hopelijk blijft het hier bij...

Helaas niet, gisteravond was het raak, vanavond weer. Ik heb geen idee waar het e.a. op gebaseerd is maar erg vervelend is het wel.

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

twixx schreef:

De server draait prima met aanvragen waar hij niets mee kan (UDP aanvragen op poort 80) echter het interne netwerk en de uplinks van 2Fast raken tot een kritiek nivo gevuld. Om vertragingen bij andere klanten te voorkomen wordt het e.a. aan verkeer bij de uplinks gefilterd.

Okee, excuses

gotti

• 14075 berichten
  • 5897 stemmen

Ik had gister en eergister ook problemen met de site bij mij thuis (ben nou even op school bezig). Hopelijk doet 'ie het wel weer bij mij thuis...

kappeuter (crew films)

• 74673 berichten
  • 5986 stemmen

Uplinks gefilterd ? Wat houdt dat in ?

Ik hoor van een Amerikaan vandaag dat hij niet op onze site kan komen.

En als ik links naar MovieMeter op imdb submit, krijg ik een melding dat de betreffende pagina op MovieMeter niet te bereiken is.

Heeft dat met het 'filteren van de uplinks' te maken ofzo ?

Het is voor mij abacadabra.

GFM

• 1116 berichten
  • 1537 stemmen

Misschien een stomme vraag, maar is er op deze site een mogelijkheid ergens te kijken wat je gemiddeld hebt gestemd....tot nu toe is dit voorrecht alleen te bekijken bij de top 100 stemmen, en aangezien ik pas veel te laat ben begonnen met films kijken is dit voor mij niet te behalen de komende 2 jaar....

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

En dan zit de top honderd ook al veeeeel verder...

GFM

• 1116 berichten
  • 1537 stemmen

Juist!!!! Dus dit rechtvaardigt mijn vraag nog eens extra!!

jassonn

• 5303 berichten
  • 3237 stemmen

Volgens mij heeft Jordy dat al op de todo-list heeft staan.

GFM

• 1116 berichten
  • 1537 stemmen

Welk een vreugde maakt zich van mij meester, ik wacht geduldig af!!

twixx

• 14 berichten
  • 1 stemmen

kappeuter schreef:

Uplinks gefilterd ? Wat houdt dat in ?

De server waar moviemeter.nl op draait is middels een ISP en enkele netwerken met het 'internet' verbonden. De netwerkverbindingen vanaf de ISP naar het 'internet' bestaan o.a. uit AMS-IX, Lipex, MFN, Lambdanet, NTT/Verio. Een aanval van buitenaf komt meestal over een van de buitenlandse netwerken binnen. Op die verbindingen is een filter geplaatst om het verkeer naar de server waar Moviemeter ook op staat te 'droppen'.

In een traceroute (tracert www.moviemeter.nl) kun je terugvinden welk netwerk je gebruikt om bij de server te komen.

Chainsaw

• 8845 berichten
  • 3576 stemmen

Ik weet niet of het al een keer genoemd is, maar bestaat de mogelijkheid dat elke user ruimte voor een foto bij z'n profiel kan krijgen.

Bij het topic Movie Meter User Pics staan namelijk alleen nog maar rode kruisjes en het is toch misschien wel leuk om een foto van iedereen te kunnen zien bij zijn/haar profiel ...

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

We moeten een beetje waken om niet te cu2-erig te worden... een pasfoto vind ik net wat te ver gaan (al vind ik het als topic wel leuk).

Chainsaw

• 8845 berichten
  • 3576 stemmen

heb je ook gelijk in

U-96

• 11875 berichten
  • 2087 stemmen

Jordy schreef:

We moeten een beetje waken om niet te cu2-erig te worden... een pasfoto vind ik net wat te ver gaan (al vind ik het als topic wel leuk).

Helemaal mee eens. Maar veel foto's doen het niet meer in dat topic.

Tha Flow

• 283 berichten
  • 854 stemmen

Ik weet niet of het al eens eerder aangedragen is, maar wat mij wel een fijne optie zou lijken voor op de Moviemetersite is het volgende;

Bij alle films zitten forums die verdeeld zijn over verschillende pagina's. Om van de ene naar de andere pagina te gaan moet je uit een menuutje de pagina selecteren waar je naar toe wilt. Maar ik ontdekte al snel dat dit (als je een beetje een vlotte internetter bent like me) dit een beetje vervelend werkt als je snel van de ene naar de andere pagina wilt gaan. Mijn suggestie voor de moderators is dan ook om een forward en een backward button naast het paginamenuutje te plaatsen (zoals je ook wel op andere forums ziet) om het, verder prima in orde zijnde, gebruiksgemak te verhogen. Het is maar een idee.

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

yup, staat al op de todo-lijst

tovenaar

• 6723 berichten
  • 0 stemmen

Hehe er is wel veel vraag naar in 1 keer, beetje hoger op de todo-list schuiven Jordy?

neo

• 15436 berichten
  • 10050 stemmen

In 2001 werd de tijd zeker nog niet opgeslagen van wanneer je stemde op een film? Of ik ben een grote nul

link

kappeuter (crew films)

• 74673 berichten
  • 5986 stemmen

Stimmt.

Als Matrix liefhebber smul je zeker van 'geplaatst op 0 0000, 00:00 uur' !

Neo, kom alsjeblieft met een verklaring van deze cijfers. Er zit vast een diepe betekenis achter!

neo

• 15436 berichten
  • 10050 stemmen

Zoals ik al zei: ik zal wel een grote nul zijn

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

Ah, slordig inderdaad.

petey

• 1901 berichten
  • 3828 stemmen

neo schreef:

Zoals ik al zei: ik zal wel een grote nul zijn

Freud

• 10772 berichten
  • 1153 stemmen

Zeg, ik ben zeker drie dagen niet op deze site geraakt... Ik dacht dat er een technisch probleem was of zo, dus ik heb geduldig gewacht en telkens nog eens geprobeerd, nu lukt het eindelijk terug en blijkt dat alles hier gewoon is verdergegaan, en dat er helemaal niets is gecrasht of zo! Waaraan kan dat liggen, want ik vind het wel kei-oneerlijk dat ik blijkbaar de enige ben met dat probleem

citybird

• 4964 berichten
  • 4140 stemmen

Freud schreef:

Zeg, ik ben zeker drie dagen niet op deze site geraakt... Ik dacht dat er een technisch probleem was of zo, dus ik heb geduldig gewacht en telkens nog eens geprobeerd, nu lukt het eindelijk terug en blijkt dat alles hier gewoon is verdergegaan, en dat er helemaal niets is gecrasht of zo! Waaraan kan dat liggen, want ik vind het wel kei-oneerlijk dat ik blijkbaar de enige ben met dat probleem

Ik had hetzelfde probleem. Misschien wel een Belgisch fenomeen?

kappeuter (crew films)

• 74673 berichten
  • 5986 stemmen

De site is inderdaad sinds de zogenaamde DOS aanvallen niet meer overal bereikbaar geweest. Vooral uit België niet, blijkt. Het lijkt er op vanaf bepaalde delen van de wereld geen verkeerd werd geaccepteerd (waarschijnlijk vanuit de hoek

waar de aanvallen op de server vandaan kwamen).

neo

• 15436 berichten
  • 10050 stemmen

citybird schreef:

Ik had hetzelfde probleem. Misschien wel een Belgisch fenomeen?

Musicmeter was voor veel Belgen ook niet een paar dagen neit bereikbaar.

kappeuter (crew films)

• 74673 berichten
  • 5986 stemmen

Dat was behoorljk neit inderdaad.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.