• 16.010 nieuwsartikelen
  • 179.065 films
  • 12.279 series
  • 34.104 seizoenen
  • 649.348 acteurs
  • 199.295 gebruikers
  • 9.391.426 stemmen

Het grote opmerkingen / feedback topic

zoeken in:

U-96

• 11875 berichten
  • 2087 stemmen

Sorry als dit al is aangekaart.

Zou het misschien een goed idee zijn als er bij de filmtitels van remakes een teken of woord zichbaar wordt?

Bijvoorbeeld:

Texas Chainsaw Massacre, The (2003) [remake]

of

Night of the living Dead* (1990)

blabla

• 2070 berichten
  • 5248 stemmen

Vind dit een goed idee van U-96.

Is toch wel een soort van belangrijke informatie.

Hoeft niet direkt bij de titel te staan, maar wel gewoon ergens bij de gegevens van de film.

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

Groot gelijk, maar waar stopt het? De vraag om zwart/wit erbij te zetten, remake erbij en later misschien ook nog of het al dan niet een tv-film betreft. What's next? De ruimte is nu al beperkt...

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

Precies, dat soort info is allemaal via de imdb link te vinden.

gotti

• 14075 berichten
  • 5897 stemmen

Dat bedacht ik me ook ja. Ik denk dat de informatie die nou bij elke film staat (op mm dan) precies goed is. Niet te veel en niet te weinig. Je kan idd ook te veel bij een film zetten.

cr_ix

• 285 berichten
  • 0 stemmen

maar is een remake iets wat je eigenlijk wilt weten, iets dat essentieel is... ik heb bijvoorbeeld nooit geweten dat Vanilla Sky gebasseerd is op Abre Los Ojos... dat geeft mij weer motivatie om er anders over te gaan denken... ik zou het wel prettig vinden als het ergens te zien zou zijn... [ergens anders dan op IMDB, want daar kom ik zelden]

Het toevoegen van het feit of het een tv-film is, vind ik zelf niet boeiend genoeg...

blabla

• 2070 berichten
  • 5248 stemmen

Heb ff nagekeken op IMDB, remake staat er niet bij daar, gat in de markt voor MM.

Zelva

• 2188 berichten
  • 2702 stemmen

Staat onder 'Movie Connections'.

Purmerend

• 2775 berichten
  • 3312 stemmen

Ik heb een vraag over IMDB films. Achter sommige films staat een V waarom komen deze films niet op Movie Meter?

mr.Frielink

• 744 berichten
  • 0 stemmen

Als ik vanaf het startscherm van MovieMeter op titel zoek via de zoekfunctie (rechtsboven), krijg ik de eerste keer automatisch een foutmelding (als ik een titel of woord invoer die overeenkomt met slechts één film, bijv. Vertigo, heb ik dat probleem overigens niet). Als ik vervolgens dezelfde zoekterm invul vanaf die foutmeldingspagina, worden de zoekresultaten opeens wel getoond. (Via de uitgebreide zoekfunctie in het linkermenu heb ik dit probleem ook niet.)

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

Waar zoek je op en wat is de foutmelding?

mr.Frielink

• 744 berichten
  • 0 stemmen

Op elk willekeurig woord, bijvoorbeeld "space" of "beauty". Als foutmelding krijg ik er zijn geen films gevonden die aan je zoekopdracht voldoen. Probeer het opnieuw.

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

meer mensen met dit probleem? heb al maanden niets aan die zoekmogelijkheid veranderd, dus vind het een vreemd verhaal...

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

Bij Beauty krijg ik 22 resultaten, en bij Space zelfs 58.

T.O.

• 2423 berichten
  • 2802 stemmen

Misschien typ je onbedoeld, door te knippen en plakken bijvoorbeeld, een spatie voor de woorden?

Zelva

• 2188 berichten
  • 2702 stemmen

Ik heb het probleem ook, al sinds ik MovieMeter bezoek (december 2003) maar dan alleen op de computer bij mijn ouders. Je krijgt het als je te weinig specifiek zoekt. Als ik daar bijvoorbeeld 'jealousy' intyp, dan vindt ie niets, omdat er 3 titels met het woord jealousy voorkomen. Typ ik bijvoorbeeld de hele titel: 'jealousy is my middle name' in, dan vindt ie hem wel. Het lijkt er op dat zodra ie een pagina met zoekresultaten moet weergeven, dat niet wil. De hele titel intypen werkt niet altijd, omdat sommige titels daarvoor niet specifiek genoeg zijn. The Godfather vinden bijvoorbeeld is via de zoekfunctie dan onmogelijk.

Ik heb ook wel eens geprobeerd om vanaf die foutmeldingspagina het weer opnieuw in te typen, maar dat werkt voor mij niet. Ook uitgebreide search door bijvoorbeeld een regisseur er aan toe te voegen werkt niet. Het enige wat wel werkt, is de film opzoeken in de lijst met alle films.

Op mijn eigen computer, in een andere stad en met een andere internetprovider, doet het probleem zich in het geheel niet voor.

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

Als ik Jealousy ingeef, verschijnen er drie films. Ik heb er hier nog nooit problemen mee gehad...

U-96

• 11875 berichten
  • 2087 stemmen

speedy23 schreef:

Als ik Jealousy ingeef, verschijnen er drie films. Ik heb er hier nog nooit problemen mee gehad...

Ik ook.

U-96

• 11875 berichten
  • 2087 stemmen

Sinds ik lid ben van MovieMeter, heb ik altijd al problemen gehad met deze smiley:

Ik kan deze alleen maar krijgen door te copy-pasten uit de FAQ. Geen enkele letter werkt bij mij... Wie heeft dat ook ?

eeflien

• 383 berichten
  • 261 stemmen

Dat is de meest rechtse toets onder de enter (en dan met shift ingedrukt), dat verticale streepje:

U-96

• 11875 berichten
  • 2087 stemmen

Bedankt Eeflien

eeflien

• 383 berichten
  • 261 stemmen

Wat typte je net dan?

graag gedaan

Zelva

• 2188 berichten
  • 2702 stemmen

Nee, ik ook niet op mijn eigen computer. Maar op die van mijn ouders wel. Mij maakt het niet zo ontzettend veel uit, ik vind de weg toch wel. Maar aangezien ik blijkbaar niet de enige ben met dit probleem, zal het bij andere mensen ook voorkomen. Zoals nieuwe gebruikers bijvoorbeeld. Als die dan 'godfather' intypen en ze krijgen dan te zien dat de film niet is gevonden, zullen ze ook wel zoiets hebben van "wat een ongelooflijke k**site".

Yak

• 4950 berichten
  • 829 stemmen

Een vraagje. Ik betrap me er regelmatig op dat ik in een thread wil zoeken naar een specifiek bericht van een specifieke user, of bijvoorbeeld naar berichten van mezelf (om te kijken ik ergens al iets over gezegd had zodat ik in niet herhaling val, of om bijvoorbeeld een eerder oordeel over een film terug te lezen). Inmiddels zijn er behoorlijk veel users, en discussies over films lopen regelmatig in de tientallen pagina's. Dat maakt het vinden van een specifiek bericht van een specifieke user echt onbegonnen werk.

Misschien is het nogal veel gevraagd, maar een zoekfunctie op usernaam (gewoon met invulveld, die duizenden users krijg je natuurlijk niet in een dropdown) bij een forum- of filmthread zou ik verrekte handig vinden. "Toon berichten van _______" met een knop ernaast. Dikke pech voor Yak als het niet kan hoor, maar het lijkt mij in elk geval erg bruikbaar.

Phoenix

• 7846 berichten
  • 1418 stemmen

Heb ik laatst inderdaad ook over nagedacht! Dacht alleen dat het wellicht te veel werk kon worden. Maar handig zou het zeker zijn!

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

Je bent inmiddels de 3e of 4e die met het voorstel komt, dus blijkbaar is er behoefte aan... ik heb die behoefte nooit gehad, dus is het er nog niet van gekomen

ik zet het (onder) op de lijst

Yak

• 4950 berichten
  • 829 stemmen

Even een overpeinzing die me te binnen schoot tijdens het toevoegen van albums op MusicMeter.

Jordy zit met MovieMeter nu op een databasebestand van bijna 20.000 films, compleet met regisseur, plot, poster, acteurs, noem het allemaal maar op. Is dat feitelijk niet een goudmijn? Want wat me opviel tijdens het toevoegen van albums: je tikt letterlijk de gegevens uit een al bestaande database over en voert die in in je eigen database. Omslachtig, tijdrovend, dus kostbaar. Zouden mensen die bijvoorbeeld een catalogus willen samenstellen of een nep-MovieMeter willen beginnen, niet gewoon grof geld betalen om in één keer de gegevens van 20.000 films te bezitten? À twee euro per film?

Zoals gezegd: zomaar een overpeinzing.

Phooze

• 2544 berichten
  • 597 stemmen

Ik denk dat mensen zelfs voor 0,50 euro de albums willen overtikken, dus de prijs lijkt me wat aan de hoge kant $Yak$

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

Yak schreef:

Is dat feitelijk niet een goudmijn?

Shit! Jullie hebben me eindelijk door

MOEWAHAHAHAHAhmmnn

Yak

• 4950 berichten
  • 829 stemmen

Phooze schreef:

Ik denk dat mensen zelfs voor 0,50 euro de albums willen overtikken, dus de prijs lijkt me wat aan de hoge kant $Yak$

Dat bedoelde ik niet. Misschien zijn er mensen die helemaal niks willen tikken, maar gewoon in één keer het hele databasebastand willen hebben. "Nou meneer, dat kan. Maar dat kost u wel een arm en een been."

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.