• 15.987 nieuwsartikelen
  • 179.041 films
  • 12.274 series
  • 34.084 seizoenen
  • 649.228 acteurs
  • 199.276 gebruikers
  • 9.390.304 stemmen

Het grote opmerkingen / feedback topic

zoeken in:

tovenaar

• 6723 berichten
  • 0 stemmen

Ehm .. als ik op updates druk dan kan ik de nieuwe berichten lezen enzo, maar als ik dan nog een keer druk, dan wordt de datum niet ververst zeg maar. Pas als ik het schermpje sluit met de befaamde X.

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

De datum wordt niet vervest, maar je ziet wel gewoon de nieuwste berichten bovenaan staan wanneer je opnieuw de updates pagina bezoekt

tovenaar

• 6723 berichten
  • 0 stemmen

Allright, daar kan ik mee leven , maar waarom wordt de datum niet ververst?

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

De datum moet onthouden worden over meerdere pagina's, de updates bestaan immers uit meerdere pagina's. Daarom het idee om, itt tot de oude updates pagina, met bezoeken te werken. Pas bij je volgende "bezoek" (bij normaal gebruik) verandert de datum. Binnen een bezoek kun je dus op je gemak updates bekijken met de oorspronkelijke begindatum

tovenaar

• 6723 berichten
  • 0 stemmen

Dank voor de uitleg!

Agony

• 1985 berichten
  • 1256 stemmen

Een tijdje nieuwe updates en oude updates gebruikt en ik ben er nog niet helemaal uit; de nieuwe updates zijn goed te doen als je wilt weten wat er het algelopen uur allemaal is gebeurd. Als je een dag (of langer) niet op de site bent geweest is het bijna niet te doen om al de films/topics één voor één open te klikken en te bekijken... ik gebruik dus nu de nieuwe updates voor de keren dat ik toch al op de site bezig ben en de oude updates als ik wat langer niet ben geweest....

Wouter

• 18722 berichten
  • 3085 stemmen

Kan gelukkig wee op de oude manier de updates bekijken. Zie op de nieuwe manier de nieuwe films niet staan en moet me echt het leplazerus klikken.

Weet nog steeds niet hoe ik nu de toevoegingen van de laatste dagen kan zien, maar dat is dan maar jammer.

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

Bij de nieuwe updates pagina kun je bovenaan op het "toevoegingen" linkje klikken, dan krijg je een overzicht van de toegevoegde films

NERD

• 1723 berichten
  • 1435 stemmen

Klopt het dat ik van individuele users niet meer hun stemmen kan zien per ster?

En ook van mijzelf niet meer?

Dat zou ik echt SUPER jammer vinden.....

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

snif

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

NERD, is al enkele tientallen malen gemeld, en staat op de todo-list... dus nog even geduld

Dustyfan

• 5607 berichten
  • 0 stemmen

Jordy schreef:

We zitten constant op een thin line tussen imdb (te onpersoonlijk) en cu2.nl (alleen maar persoonlijk geneuzel). Dit voorstel vind ik iets te veel richting het tweede neigen, sorry

Ik heb net even bij cu2 gekeken, ik had er nog nooit van gehoord, maar dat lijkt me meer een soort dating site. En nog erg lelijk bovendien. Maar dat bedoelde ik niet.

Ik bedoelde meer dat je, indien gewenst, een beetje een indruk krijgt met wie je nu eigenlijk zit te zwetsen. Maar het hoeft niet persé van mij. Ik zei al, prioriteit 0.

P.S.- Ik ben heel erg blij met de 'voorbeeld'-functie in het schrijf-frame. Had iemand dat al genoemd? Dan nogmaals. Top!

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

Ik heb net bij hoge uitzondering nog wat mensen toegang tot de oude updates gegeven, maar dit was echt voor het laatst hoor.

Diehard updates-lezers (mensen die echt ALLE berichten lezen, niet mensen die het openen van voor hen interessante discussies te veel moeite vinden) wilde ik hiermee tegemoet komen. Als je er nu pas achter komt dat er een andere updates-pagina is val je blijkbaar niet in die categorie...

Als er teveel mensen gebruik blijven maken van de oude updates is het feest anders voor iedereen voorbij straks.. dus we houden het hier bij. Hopelijk kan de rest aan de nieuwe updates wennen (en daar heb ik het volste vertrouwen in)

Yak

• 4950 berichten
  • 829 stemmen

Zelf heb ik de oude updates in geval van nood: ik blijf ze handiger vinden (omdat ik inderdaad over berichten wil scannen), maar ik dwing mezelf om de actief-pagina te gebruiken omdat gewenning misschien de updates uiteindelijk overbodig maakt.

Hoe staat het met de verwachte daling van het dataverkeer, Jordy?

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

Yak schreef:

Zelf heb ik de oude updates in geval van nood: ik blijf ze handiger vinden (omdat ik inderdaad over berichten wil scannen), maar ik dwing mezelf om de actief-pagina te gebruiken omdat gewenning misschien de updates uiteindelijk overbodig maakt.

Hoe staat het met de verwachte daling van het dataverkeer, Jordy?

Dat "over berichten scannen" is dus wat ik hiermee hoop te stoppen. Voor mensen die toch álles willen lezen is de oude situatie niet intensiever qua traffic. Maar mensen die elke dag 2 MB updates binnen halen om daar even snel overheen lezen (zeg niet dat jij dat doet, maar even als voorbeeld)... die mensen kunnen nu hetzelfde doen met veel minder dataverkeer.

Traffic is iets gedaald, van 1.5 naar 1.1. GB per dag. De updates maatregel was vooral om verdere groei van de site mogelijk te maken, niet zozeer om de traffic nu al spectaculair te laten dalen

EmDee

• 7192 berichten
  • 1417 stemmen

Jordy schreef:

Ik heb net bij hoge uitzondering nog wat mensen toegang tot de oude updates gegeven, maar dit was echt voor het laatst hoor.

Thanx Jordy

Diehard updates-lezers (mensen die echt ALLE berichten lezen, niet mensen die het openen van voor hen interessante discussies te veel moeite vinden) wilde ik hiermee tegemoet komen. Als je er nu pas achter komt dat er een andere updates-pagina is val je blijkbaar niet in die categorie...
Ik lees bijna alle posts nadat ik op de updates-knop heb gedrukt.

Ellenlange discussies (vooral in t forum) scroll ik echter wel eens wat sneller doorheen.

Door omstandigheden is mijn bezoek de laatste tijd minder geworden op MM maar ik kan lopende discussies niet zo goed volgen op de nieuwe actief-manier.

Yak

• 4950 berichten
  • 829 stemmen

Jordy schreef:

Dat "over berichten scannen" is dus wat ik hiermee hoop te stoppen. Voor mensen die toch álles willen lezen is de oude situatie niet intensiever qua traffic. Maar mensen die elke dag 2 MB updates binnen halen om daar even snel overheen lezen (zeg niet dat jij dat doet, maar even als voorbeeld)... die mensen kunnen nu hetzelfde doen met veel minder dataverkeer.

Ik hoor bij de categorie mensen die bij voorkeur alles lezen, om maar niks te missen. Bij de actief-pagina doe ik dat niet en beperk ik me meer tot de 'mijn'-pagina's. Je strategie werkt dus, Jordy.

(Tenzij ik me over een paar dagen, als een ware verslaafde, toch weer naar de updates ga grijpen )

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

Phooze, ik zit naar aanleiding van je berichten eerder nog 's te kijken naar een MovieMeter rss-feed, maar zie nog steeds niet in hoe dat voor hier nuttig zou zijn. Perfect voor sites met nieuwsberichten (bv. 20 per dag ofzo), maar om nou elke dag 400 berichten via een XML file naar iedereen toe te sturen? Lijkt me de traffic niet veel goed doen. 400 "koppen" sturen heeft geen voordelen tov de nieuwe updates... of je nou hier topics open moet klikken, of dat je dat via je RSS client doet...

Erwin!

• 11 berichten
  • 467 stemmen

Hoe kan ik m'n e-mail adres wijzigen?? Ik zie daarvoor op dit moment absoluut geen mogelijkheid!! Kan iemand mij vertellen of en hoe het (toch) mogelijk is?? Alvast bedankt!

Vr. gr.,

Erwin.

tovenaar

• 6723 berichten
  • 0 stemmen

Ik vind het een beetje lullig van je Jordy om dat topic van Simmi over dat onderzoekje meteen op slot te doen met een opmerking als "1 keer is genoeg...".

Simmi plaatste namelijk hier dat bericht en kreeg toen de opmerking:

NERD schreef:

Simmi, misschien is het handig om een apart topic te openen voor je onderzoek. Denk dat je dan een stuk meer reacties krijgt dan op dit anders al zo actieve topic, waar jouw vraag snel overrompeld wordt.

Leuk om iemand van vrijetijdskunde te zien, heb ook ooit (tot 2 maanden geleden) vrijetijdskunde gestudeerd

Succes met je project

Dat doet hij of zij dan en dan krijgt hij of zij van jou zo'n lullige opmerking.

KiLLaHBeeZzz

• 19 berichten
  • 667 stemmen

hey ik weet niet of deze vraag in dit topic hoort maar ik zie zo net dat bij toplijsten de lijsten van per deccenium en per land enz weg zijn gehaald... komen die daar niet te staan? omdat ik het nog al een goed idee vond en het leek me wel handig

FisherKing

• 18696 berichten
  • 0 stemmen

Gewoon effen kijken op http://www.moviemeter.nl/?todo

En dan zie je dat het erbij staat.

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

tovenaar schreef:

Dat doet hij of zij dan en dan krijgt hij of zij van jou zo'n lullige opmerking.

Ik meen te me te herinneren dat er al een keer een nieuw topic voor aangemaakt was, dat dit dus de derde keer was dat het gepost werd. Ik zal eens kijken...

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

topic 1 (nog open)

topic 2 (gesloten)

tovenaar

• 6723 berichten
  • 0 stemmen

Jordy schreef:

Ik meen te me te herinneren dat er al een keer een nieuw topic voor aangemaakt was, dat dit dus de derde keer was dat het gepost werd. Ik zal eens kijken...

Jordy, dat wist ik niet, dan heb ik niks gezegd, excuses. Het leek alleen zo lullig, was het dus uiteindelijk niet.

Phooze

• 2544 berichten
  • 597 stemmen

Jordy schreef:

Phooze, ik zit naar aanleiding van je berichten eerder nog 's te kijken naar een MovieMeter rss-feed, maar zie nog steeds niet in hoe dat voor hier nuttig zou zijn. Perfect voor sites met nieuwsberichten (bv. 20 per dag ofzo), maar om nou elke dag 400 berichten via een XML file naar iedereen toe te sturen? Lijkt me de traffic niet veel goed doen. 400 "koppen" sturen heeft geen voordelen tov de nieuwe updates... of je nou hier topics open moet klikken, of dat je dat via je RSS client doet...

Je zou een persoonlijke feed kunnen maken (had ik dat niet al ergens vermeld?) Dus dan geef je iedereen een code op basis van het id oid. Bijv. mijn rssfeed: moviemeter.nl/rss.php?id=17

Dan krijg ik alleen de nieuwe berichten te zien vanaf mijn laatste keer dat ik de site en/of de rssfeed bezocht. Je kan dan wel een maximum van 100 of 200 berichten instellen en alleen de eerste 100 woorden laten zien per bericht ofzo. Mij lijkt dat iig heel erg handig.

Yak

• 4950 berichten
  • 829 stemmen

Dan nóg maar eens een vraagje voor wat betreft de actief-pagina. Mensen die het liefst alle nieuwe berichten lezen (zoals ik) zorgen volgens mij nu voor nog veel meer dataverkeer dan bij de updates-pagina: bij elk geopende topic wordt de volledige lijst, dus ook de niet-recente berichten, ingeladen.

Eigenlijk heeft het twee kanten dat de volledige lijst wordt ingeladen: het is moeilijk uit te maken welke berichten recent zijn, en het kost veel dataverkeer.

Is het een idee om, na het klikken op een link, alleen de nieuwe berichten bij een film/topic te zien te krijgen? Wil je alles lezen, zoek de film dan op met het zoekveld.

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

Je hebt gelijk dat je, als je álles wilt volgen, met de oude updates pagina minder traffic genereert. Mijn idee is echter dat de site zo langzamerhand te groot begint te worden om alles te volgen. Ik zou iemand die nu nieuw op de site komt aanraden om via de nieuwe updates pagina topics te volgen die hem interesseren, en dan in het bijzonder de topics waar hij zelf aan mee heeft gedaan.

't Zou natuurlijk niet correct zijn om mensen die inmiddels wél gewend zijn om echt alles te volgen te dwingen om deze stap ook te maken, vandaar deze tussenoplossing...

Ik denk dat de paar mensen die nu meer traffic genereren niet opwegen tegen de andere 95% van de bezoekers die op deze manier minder traffic genereert

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

Ik was vergeten mijn optie updates op de oude manier op te slaan en was dus verplicht op de nieuwe wijze te werken. Ik ben het nu zeer goed gewoon en zou eerlijk gezegd niet meer willen ruilen. Het is gewoon een zaak van wennen. Binnen een paar weken wordt er niet meer over gepraat. Grif toegegeven: Jordy heeft groot gelijk gehad..

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

Ik weet niet of er al mensen waren wie het opgevallen was, maar de stemverdeling per user stond op alfabet gesorteerd ipv op stem. Dit is aangepast.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.