- Home
- Filmforum
- De Site - Algemeen
- Aanbevelings button, makkelijk als zoekfunctie?
Aanbevelings button, makkelijk als zoekfunctie?

korp
-
- 151 berichten
- 0 stemmen
Tijdens het zoeken naar films kwam ik op het idee (als het ergens al eerder aangegeven is, excuus, heb het niet kunnen vinden in het forum) of het niet handig is om een extra balkje te maken onder de beschrijving van de desbetreffende film met een lijstje van films die aanbevolen worden als je deze film ook goed/interessant vind.
Dan heb ik het speciaal over de gelijkenissen tussen de films; genre, verhaallijn, sfeer.
Gebruikers voegen een film toe op de pagina (zelfde principe als je films toevoegt aan je persoonlijke top 10 bv) die ze aan andere gebruikers adviseren. Hoe meer toevoegingen van dezelfde titel, hoe hoger deze titel in de lijst komt.
Voor voorbeelden zie maar eens: 28 Days Later... (2002) (onderaan), of Ghost in the Shell - Anime-Planet bij ''recommendations''.
Misschien wel makkelijk als je zoekt naar soortgelijke films. Vroeg het me af, dit zou de site eventueel toch nog wat gebruiksvriendelijker kunnen maken.

Jordy
-
- 22563 berichten
- 2952 stemmen
Een aardig idee inderdaad, maar ik heb dit tot dusver nog niet ingevoerd omdat ik denk dat dit
1. niet vaak genoeg ingevoerd gaat worden om tot een leuk resultaat te komen
2. voor veel mensen alleen maar weer aanleiding gaat zijn om er schande van te spreken dat iemand bij film X een aanbeveling doet voor film Y, met paginalange discussies tot gevolg

Pastichio Rocker
-
- 6344 berichten
- 0 stemmen
Beetje zoals ze ook op verkoopsites hebben zoals Amazon, bedoel je?

korp
-
- 151 berichten
- 0 stemmen
Je zou het kunnen vergelijken met Amazon idd, alleen gaat het er daar meer wat de verkopers in totaal nog meer hebben gekocht naast de betreffende titel. Principe is zeker hetzelfde.
Ik denk dat zo globaal gekeken 15% van alles films een redelijke aanbevelingslijst zal krijgen als het ingevoerd zal worden. Dan zal het ook vooral gaan om de wat hoger aangeprezen films, daar doet men immers ook wat meer moeite voor.
Maar het zal zeker zo zijn dat het een bron van discussie zal wezen, misschien handig om dan voor elke film tot maximaal 10 zichtbare titels te beperken, die afhankelijk zijn van de aantal toevoegingen dat het krijgt. Dit aangezien het wel makkelijk is om de mening van 1 gebruiker in twijfel te stellen, maar van (veel) meer toch gelijk heel anders ligt.
Misschien als try-out de optie voor een paar films openzetten. Bevalt het, mooi meegenomen. Bevalt het niet, weg ermee.

B_B
-
- 1969 berichten
- 776 stemmen
Leuk idee, ook een kans om minder bekende films wat meer in het licht te zetten.