menu

De Site / Algemeen / Televisie-overzicht

zoeken in:
En als ze alle films opzetten die op de Duitse zenders komen kunnen ze ook meteen al de films die op de Belgische zenders komen opzetten...

Aaarch, geen Duitse films!
Door de nasynchronisatie is 1/3 van de film voor mij al verpest.

Ik wil de komende tijd het tv-overzicht eindelijk eens flink onder handen nemen. De eerste stap hierin gaat worden het configureerbaar maken van welke zenders je wilt zien in de lijsten. M'n idee is dat je standaard alleen zenders ziet die je "normaal gesproken" zou willen zien (gericht op de Nederlandse kijker die Nederlands en misschien Engels spreekt) maar dat je optioneel je zenders kunt aanpassen: Duitse zenders erbij of juist een aanbod gericht op Belgie, of...

De volgende vragen / discussiepunten

- Wat moet de totale lijst aan zenders worden?
- Voldoet het huidige aanbod als de "standaard" configuratie?
- Wie gaat eventueel het extra werk op zich nemen om ook voor deze extra zenders de tv-meldingen in te voeren? Ik kan me voorstellen dat Henk misschien niet zit te wachten op nog meer werk, naast alles wat hij al doet voor de site

alvast bedankt voor het meedenken

Jordy schreef:
Ik wil de komende tijd het tv-overzicht eindelijk eens flink onder handen nemen. De eerste stap hierin gaat worden het configureerbaar maken van welke zenders je wilt zien in de lijsten. M'n idee is dat je standaard alleen zenders ziet die je "normaal gesproken" zou willen zien (gericht op de Nederlandse kijker die Nederlands en misschien Engels spreekt) maar dat je optioneel je zenders kunt aanpassen: Duitse zenders erbij of juist een aanbod gericht op Belgie, of...

Dit klinkt goed Er staat nu altijd zoveel crap tussen.

Film Pegasus (moderator)
Jordy schreef:
Wie gaat eventueel het extra werk op zich nemen om ook voor deze extra zenders de tv-meldingen in te voeren? Ik kan me voorstellen dat Henk misschien niet zit te wachten op nog meer werk, naast alles wat hij al doet voor de site

Ik maak toch al wekelijks een overzicht voor de Belgische zenders, dus ik wil gerust meehelpen voor die zenders. Dan bedoel ik EEN, KETNET, Canvas, VTM, VT4, 2BE, Vitaya, VijfTV en JimTV.

stinissen (crew)
Met goede bronnen over films op tv is dit geen probleem en ja de Duitse zenders ARD,ZDF,NDR en WDR zullen een aanwinst zijn.

Jordy schreef:

De volgende vragen / discussiepunten

- Wat moet de totale lijst aan zenders worden?
- Voldoet het huidige aanbod als de "standaard" configuratie?
- Wie gaat eventueel het extra werk op zich nemen om ook voor deze extra zenders de tv-meldingen in te voeren? Ik kan me voorstellen dat Henk misschien niet zit te wachten op nog meer werk, naast alles wat hij al doet voor de site

alvast bedankt voor het meedenken

Ja ik wil ook helpen voor de Belgische zenders maar dan wil ik wel het woordje crew zien staan onder men naam
Ik ben toch dagelijks actief op MM.

Ik stem ook voor een overzicht van enkele filmkanalen als FIlm 1 en met name TCM, waar ik geregeld naar kijk...

Film 1, dat zijn toch meerdere zenders die de hele dag films uitzenden? Ik vraag me af wie dat dan in moet gaan voeren allemaal... hoe dat met TCM zit weet ik niet

eerste voorstel, zodat we iets hebben om op te schieten

*** = wat standaard te zien is in het tv overzicht, tenzij je anders aangeeft

=== Nederlandse (of op Nederland gerichte) zenders ===

Nederland 1 ***
Nederland 2 ***
Nederland 3 ***
RTL 4 ***
RTL 5 ***
RTL 7 ***
RTL 8 ***
SBS 6 ***
Veronica ***
Net 5 ***
MTV ***
Jetix ***
Nickelodeon ***
Comedy Central ***

=== Belgische zenders ===

één ***
Ketnet/Canvas ***
VTM
VT4
2BE
Vitaya
VijfTV
JimTV

=== Franse zenders ===

TV 5 *** (want NL ondertiteld)

=== Duitse zenders ===

ARD
ZDF
NDR
WDR

gotti schreef:
Ik stem ook voor een overzicht van enkele filmkanalen als FIlm 1 en met name TCM, waar ik geregeld naar kijk...
Op de site van Film1 staat alles netjes aangegeven, dus die hoeft van mij niet. MGM en TCM zou wel erg handig zijn aangezien dat nergens aangegeven staat.

Tommeh schreef:
(quote)
Op de site van Film1 staat alles netjes aangegeven, dus die hoeft van mij niet. MGM en TCM zou wel erg handig zijn aangezien dat nergens aangegeven staat.

Wel op tvgids.nl, maar die is niet altijd betrouwbaar omdat TCM zijn programmering regelmatig verandert.

Het enige wat mij aanspreekt zijn natuurlijk de Belgische zenders, er zitten dan ook een grote groep Belgen op MM dus die Belgische zenders zijn interessant.

Tommeh schreef:
(quote)

Op zich wel op de site zelf natuurlijk, maar enigszins omslachtig....

neo (crew)

Jeauhan
Jordy schreef:

=== Belgische zenders ===
één ***
Ketnet/Canvas ***

Ik zou deze bij het 'Nederlandse pakket' gooien. Aangezien ik (en de meeste nl'ers met mij denk ik) graag willen weten welke films zij uitzenden zonder dat we dan ook de belgische commercielen erbij hebben.

Misschien een idee om een NL pakket (standaard) en een BE pakket te maken. NL pakket is dan wat je nu voorstelt plus één en
Ketnet/Canvas. BE pakket is dan wat je nu bij hun voorstelt plus NL1,2 en 3. Ze kunnen dan het volledige NL pakket uitvinken zodat ze onze commercielen er niet bij hebben.

De term "Belgische zenders" geeft alleen maar aan dat het Belgische zenders zijn, ze zitten in dit voorstel al in het standaard Nederlandse pakket, dit zie je aan de sterretjes.

Het is inderdaad een goed idee om een aantal standaardpakketten vast te stellen zodat mensen snel kunnen kiezen voor bv. een Belgisch pakket. Wordt wel een grote klus op die manier, dus ik weet niet of dit op korte termijn gaat gebeuren allemaal.

Jordy schreef:
De term "Belgische zenders" geeft alleen maar aan dat het Belgische zenders zijn, ze zitten in dit voorstel al in het standaard Nederlandse pakket, dit zie je aan de sterretjes.

Het is inderdaad een goed idee om een aantal standaardpakketten vast te stellen zodat mensen snel kunnen kiezen voor bv. een Belgisch pakket. Wordt wel een grote klus op die manier, dus ik weet niet of dit op korte termijn gaat gebeuren allemaal.

Belofte maakt schuld Jordy

Film Pegasus (moderator)
Kan ook stap voor stap. Eerst de zenders aanbieden voor je er paketten van maakt. Maar het is idd zeker geen slecht idee imo.

Ik krijg het idee dat er 3 Belgen zijn die dit heel erg zien zitten, maar dat het verder niet zo belangrijk wordt gevonden? Ik schuif het in ieder geval iets naar achteren, misschien ergens over een paar maanden, eerst maar eens de buglijst wegwerken.

Helemaal geen donder op tv vandaag! Nog nooit zoiets meegemaakt.

AHWA
Houdt niemand het tv-overzicht meer bij?

13woutie13
mooie titels zaterdag.

16 mei:
Scary Movie 3 (veronica) 20.25
Das Experiment (BBC 2) 2.50
Citizen Kane (Ned 2) 0.35

AHWA
Het is alleen nog geen zaterdag.

13woutie13
nee helaas, ben de gids van vandaag en morgen aan het zoeken

13woutie13
Vandaag:
The football factory (RTL 7) 20.30
Rumor Has It (net 5) 20.30
the spy who loved me (veronica) 20.30
When Harry met Sally (RTL 8 ) 20.30
Une Vieille Maitresse (TV5) 21.00
Animal Factory (RTL 7) 22.10

Morgen (vrijdag)
Le baron de l'ecluse (ARTE) 14.45
Kingdom of Heaven (RTL 5) 20.30
Windfall (RTL 7) 20.30
Green Card (RTL 8 ) 20.30
De collega's maken de brug (EEN) 20.40
Sphere (Net 5) 22.20
Chill Factor (SBS 6) 23.50
After the sunset (EEN) 23.50
The hunted (BBC 1) 0.40
RKO 281 (Ned 2) 0.20

stinissen (crew)
Nogmaals vanaf donderdag's wordt de tv gids weer bij gewerkt

De films van vandaag hadden er toch al wel op kunnen staan? Ik weet dat Cinema.nl elke donderdag update, maar wel tot en met de volgende donderdag. Nu staan de films van vandaag er niet eens op.

Resurrection
Het tv-overzicht wordt hier niet altijd correct weergegeven. Vandaag is er bijvoorbeeld gewoon Champions League op Ned 3, terwijl hier aangeven wordt dat Man on Wire wordt uitgezonden. Ook Perfume begint, zoals bij Canvas gebruikelijk, om 20.40, maar hier staat dat hij om 23.15 aanvangt. Een aantal weken geleden wilde ik Bin-jip kijken op Ned 2, dus ik schakelde netjes in op de tijd die hier op MM werd aangegeven, bleek de film al een half uur onderweg te zijn. Toch wel een beetje ergerlijk.

Resurrection schreef:
Het tv-overzicht wordt hier niet altijd correct weergegeven. Vandaag is er bijvoorbeeld gewoon Champions League op Ned 3, terwijl hier aangeven wordt dat Man on Wire wordt uitgezonden.

CL stond niet in de TV-gids, althans niet in de Veronica-gids.
Ik las het wél op internet dat "Man on Wire" zou vervallen....
Ook Perfume begint, zoals bij Canvas gebruikelijk, om 20.40, maar hier staat dat hij om 23.15 aanvangt.

23.15 uur was inderdaad de eindtijd van "Perfume", en niet de aanvangtijd. Dat kan wel eens voorkomen, we zijn gelukkig allemaal maar mensen!
Maar je kan natuurlijk altijd zélf correcties indienen van releasedata of van vertoningen op TV. Dat doe ik ook wel eens.

Gast
geplaatst: vandaag om 10:42 uur

geplaatst: vandaag om 10:42 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.