- Home
- Filmforum
- De Site - Algemeen
- Trusted List bij Koop/Ruil forum maken?
Trusted List bij Koop/Ruil forum maken?
Iketes
-
- 1968 berichten
- 1342 stemmen
Ik weet niet of er al een topic van is, zo wel excuses, zo niet dan is het mooi.
Want is het namelijk geen idee om een trusted lijstje te maken bij het Koop/Ruil forum. Ik heb namelijk altijd twijfels of iemand wel te vertrouwen is en als je dan kan zien dat eerdere deals al goed (of juist niet goed) zijn gegaan, dan geeft dat je toch even meer zekerheid.
Het is dan natuurlijk de bedoeling dat degene waarmee de deal gemaakt aan een moderator doorgeeft of het goed is gegaan en met welke persoon het was. Deze verwerkt het vervolgens in de lijst en klaar.. Simpel doch doeltreffend lijkt mij? Het moet dan natuurlijk wel ff sticky worden gemaakt.
Goodfella_90
-
- 10401 berichten
- 2522 stemmen
Bij vaste gebruikers/'kenissen' heb ik nooit last van wantrouwen, maar met het oog op onbekenden vind ik het niet zo'n gek idee. Echter, het blijft altijd een stukje eigen verantwoordelijkheid.
Dustyfan
-
- 5607 berichten
- 0 stemmen
Kopen, verkopen en ruilen met anderen is altijd volledig je eigen verantwoordelijkheid en nooit die van Moviemeter.
Als er eens iets vreselijk mis is gegaan, kun je altijd een pm sturen naar de mods, maar een actieve administratie hierover bijhouden lijkt me veel te ver gaan voor een site gerund door vrijwilligers.
Als je het niet aandurft om via MM iets te ruilen/handelen met anderen, kun je denk ik beter bij Marktplaats of eBay terecht.
Iketes
-
- 1968 berichten
- 1342 stemmen
Kopen, verkopen en ruilen met anderen is altijd volledig je eigen verantwoordelijkheid en nooit die van Moviemeter.
Dat zeg ik ook niet.
Als er eens iets vreselijk mis is gegaan, kun je altijd een pm sturen naar de mods, maar een actieve administratie hierover bijhouden lijkt me veel te ver gaan voor een site gerund door vrijwilligers.
Wat heb je eraan om dan een pm te sturen als er toch niets gebeurd? Dan kan je beter aan iedereen duidelijk maken dat hij niet te vertrouwen is door een lijstje aan te maken. Dat lijstje gewoon eenmaal per maand updaten en klaar. 5 minuten werk per maand dus. Kan niet al te veel werk zijn?
Dustyfan
-
- 5607 berichten
- 0 stemmen
Heb je gezien hoeveel leden MM heeft?
Quentin
-
- 10202 berichten
- 8410 stemmen
en hoe weinig er maar gebruik maken van het betreffende subforum ...
Iketes
-
- 1968 berichten
- 1342 stemmen
en hoe weinig er maar gebruik maken van het betreffende subforum ...
De eerste maand is het dan misschien ff werk, daarna wordt het per maand zo'n 10 extra.
FisherKing
-
- 18696 berichten
- 0 stemmen
Je wilt een e-bay-kwalificatie van gebruikers. Lijkt me onzinnig hier omdat we geen winkel zijn.
Gebruikers leer je vertrouwen, en om je goede maatstaf te geven moet je bij de pakketservice kijken.
Maar om daar een systeem op aan te hangen, dan ben je bij het verkeerde adres hier, denk ik.
bjerik76
-
- 2259 berichten
- 1707 stemmen
Denk toch wel dat hier vraag naar is, sommige films zijn niet meer verkrijgbaar of leverbaar waar de ouder wordende fans naar zoeken.
Of zoals ik die een complete dvd box van Twin Peaks heb gekocht, maar er geen Ned ondertiteling bij zit en zou willen ruilen