• 12.927 nieuwsartikelen
  • 169.055 films
  • 11.073 series
  • 31.730 seizoenen
  • 629.268 acteurs
  • 196.142 gebruikers
  • 9.176.497 stemmen

Recensiefilter (forumvervuiling + ideeën)

zoeken in:

John Milton

• 22588 berichten
  • 12321 stemmen

Onderhond schreef:

Ik ben ook geen voorstander van dat soort zinnetjes als mening/recensie aan te duiden, ik denk alleen dat het niet zo vaak voorkomt en dat alles weer verder in regeltjes gieten het sop de kolen niet waard is.

Zucht. vooruit dan maar.

Al lijkt een automatische inbouw dat je die ster pas aan kan klikken na minimaal 40-50 woorden wellicht een oplossing. Dat lijkt me goed te doen, als je ziet hoe weinig 100 woorden is.

Het is allemaal redelijk minimalistisch, maar je kan moeilijk ontkennen dat de berichten een mening bevatten

True. Maar het gehalte doet me wel denken aan een quote van Joey Tribbiani. "Some.... Not a lot."

Onderhond

• 87403 berichten
  • 12403 stemmen

John Milton schreef:

Al lijkt een automatische inbouw dat je die ster pas aan kan klikken na minimaal 40-50 woorden wellicht een oplossing. Dat lijkt me goed te doen, als je ziet hoe weinig 100 woorden is.

Maar dan denk je weer aan recensies. In mening in z'n puurste vorm is niet meer of minder dan "Super" of "Kut". De rest is enkel onderbouwing

Punt is vooral dat je een overzicht kunt krijgen van wat bepaalde personen van een film vinden. Daar hoeft niet altijd een hele onderbouwing bij. Als iemand in 30 woorden kan uitdrukken (en 30 adjectieven is al een hoop) wat hij van een film vindt, zou hij niet onder de meningfilter vallen, wat gewoon jammer zou zijn.

Ik denk dat je de functionaliteit meer vanuit dat perspectief moet bekijken.

arno74

• 8700 berichten
  • 3342 stemmen

John Milton schreef:

Ik kan het zo snel niet terug vinden, maar er is dus geen absoluut minimum? Mag een recensie uit slechts één zin bestaan, al dan niet waar ook nog eens weinig mening in verwerkt is? Vind ik persoonlijk geen recensie.

Bijvoorbeeld:

- The Crowd (1928)

- La Passion de Jeanne d'Arc (1928)

- All Quiet on the Western Front (1930)

Ik meen ooit in de wiki gelezen te hebben dat een mening/recensie minimaal drie zinnen moet bevatten. Bij meningen die daar niet aan voldoen kun je het icoontje met het uitroepteken gebruiken, en dan "onterecht als mening gemarkeerd" selecteren als reden van je 'misbruikmelding'.

arno74

• 8700 berichten
  • 3342 stemmen

Ik zie dat onterecht als mening gemarkeerd inmiddels niet meer tot de opties behoort.

EDIT: kan nog steeds, als je het uitroeptekenicoontje bij een als mening gemarkeerd bericht gebruikt, dan verschijnt die optie wel.

horizons

• 5677 berichten
  • 2373 stemmen

Kun je eigenlijk zelf, je eigen, oude berichten alsnog als mening markeren?

arno74

• 8700 berichten
  • 3342 stemmen

Tuurlijk horizons, kwestie van bij de betreffende mening het sterretje naast je avatar aanklikken.

horizons

• 5677 berichten
  • 2373 stemmen

oh, lol. Zoiets zie ik dan weer over het hoofd. thnx

Bélon

• 1795 berichten
  • 0 stemmen

Onderhond schreef:

Ik ben ook geen voorstander van dat soort zinnetjes als mening/recensie aan te duiden, ik denk alleen dat het niet zo vaak voorkomt en dat alles weer verder in regeltjes gieten het sop de kolen niet waard is.

Dit ja. Verder zie ik eigenlijk wel een nuttige functie voor de like functie om recensies uit te filteren bij met name populairdere films.

Zo staan er b.v. bij een film als Schindler's List (1993) 62 meningen. Ik kan mij voorstellen dat mensen geen zin hebben die allemaal door te gaan spitten alvorens de film te bekijken, dus in dit geval zou het handig zijn om de "meest gewaardeerde" meningen -via aantal likes dus- bovenaan te plaatsen (eventueel aan te passen in gebruikersinstellingen).

John Milton

• 22588 berichten
  • 12321 stemmen

ook geen gek idee, Bélon!

Onderhond

• 87403 berichten
  • 12403 stemmen

Als dat er al komt zal je er nog even op moeten wachten denk ik. De 'likes' zijn er gekomen onder voorwaarde dat er niet op gefilterd zou kunnen worden, om favoritisme en kliekjesvorming tegen te gaan. Dat nu alweer omgooien zou een te grote shock zijn voor sommigen.

Geef het nog een jaartje of 2

arno74

• 8700 berichten
  • 3342 stemmen

Bij De Site > Algemeen > Het grote opmerkingen / feedback topic #2:

Is het misschien een idee om technisch een minimum aantal tekens te vereisen voor je een bericht als mening kunt markeren? Ik zie steeds meer en meer "meningen/recensies" die bestaan uit 1 of 2 regels.

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

Ik zit vaak juist weer niet op lange berichten te wachten als ik snel even een beeld wil vormen over een film. Het meningenfilter is (vind ik) idealiter een mix van oneliners en lange recensies. Voor elk wat wils.

De term "recensie" wordt niet gebruikt, precies om deze reden.

horizons

• 5677 berichten
  • 2373 stemmen

Hoewel ik zelf bij sommige films mijn bericht als mening markeer maak ik echt nooit gebruik van de optie om alleen maar meningen te bekijken.

Waarschijnlijk omdat de optie niet consequent wordt gebruikt (ook niet door mij )

Ik scroll gewoon door alles heen.

Onderhond

• 87403 berichten
  • 12403 stemmen

Ik gebruik hem bijna uitsluitend, zeker bij populaire films. De hele aanloop naar release is meestal al 8 or 9 paginas waar je verder toch niks aan hebt.

The Oceanic Six

• 60228 berichten
  • 4046 stemmen

Ik ook, gebruik de recensiefilter bijna dagelijks. En markeer mijn eigen stukjes ook altijd op die wijze. Ik wil bij minder bekende titels graag van anderen lezen of het de moeite van het kijken waard is.

John Milton

• 22588 berichten
  • 12321 stemmen

Ik durf mijn anderhalve alinea stukjes al nauwelijks als mening te markeren. Grappig hoe anders iedereen daarover denkt. Overigens eens met Arno dus, niet onderbouwde meningen (alles korter dan enkele zinnen) zijn voor mij van geen enkele waarde, tenzij ik de user echt goed ken.

Maar dat komt weinig voor, want diegenen wiens smaak je echt leert kennen, schrijven juist iets meer.

Dat pietje84 iets 'een vette film vond, zich er echt super mee heeft vermaakt en niet kan wachten om hem weer te zien' is non-informatie toch, tenzij je Pietjes smaak kent?

Onderhond

• 87403 berichten
  • 12403 stemmen

John Milton schreef:

Dat pietje84 iets 'een vette film vond, zich er echt super mee heeft vermaakt en niet kan wachten om hem weer te zien' is non-informatie toch, tenzij je Pietjes smaak kent?

Datzelfde geldt toch ook gewoon voor een recensie van 10 paragrafen?

Punt van de filter is toch vooral dat je gewoon meningen wil zien, niet zozeer randgelul rond de film. Niet dat dat niet interessant kan zijn, maar soms is het gewoon fijn om even snel de meningen/quoteringen van bekende users te zien. Die 2 regels van Pietje zijn snel overgeslagen

Vrees vooral dat je me limieten opstellen meer verliest dan wint.

John Milton

• 22588 berichten
  • 12321 stemmen

Ik snap je punt, maar zonder onderbouwing is voor mij een mening zonder waarde, omdat je niet kunt inschatten waarom iemand dat vindt, en of je er dus enige waarde aan moet hechten.

En idd, het is geen big deal.

Onderhond

• 87403 berichten
  • 12403 stemmen

Behalve als je iemand's smaak al een beetje kent, zoals je zelf al aangaf. Ik heb er zelf ook niets mee hoor, die single-line statements, maar zoals ze nu af en toe voorkomen vind ik het verre van zorgelijk.

Knisper

• 13015 berichten
  • 1261 stemmen

Een korte recensie neemt ook weinig plek in gelukkig!

mjk87 (moderator films)

• 13770 berichten
  • 4152 stemmen

John Milton schreef:

Ik durf mijn anderhalve alinea stukjes al nauwelijks als mening te markeren. Grappig hoe anders iedereen daarover denkt.

Dat had ik ooit ook, maar toen had het nog de veel meer zwaarwegende term 'recensie'. Maar vervolgens de beslissing gemaakt vanaf dan elke film te recenseren. Alleen over sommige films, zowel goed als slecht, is gewoon niets te zeggen. Niettemin moet ik wel iets neerzetten en aanvinken.

Verder een erg fijne functie die ik zeer regelmatig gebruik. Al is soms jaren later juist dat geleuter de eerste pagina's, dus nog voordat de film uit is, erg vermakelijk om terug te lezen.

The Oceanic Six

• 60228 berichten
  • 4046 stemmen

Ik vind korte recensies ook prima, zolang er maar wel wordt beschreven waarom je de film wel of niet moet zien. Iets als ''Echt een vette film, heb me goed vermaakt'' is inderdaad nutteloos. Ik heb ook niet bij elke film een enorme lap tekst. Soms wel, soms niet. Heb overigens ook lang niet altijd de puf om hele lappen vol tekst van iemand te lezen, dus volgens mij is er geen goed of kwaad qua lengte. Al vind ik recensies van 1 of 2 schamele regeltjes nooit de moeite. Vind de optie wel echt super, echt zoveel goede keuzes door gemaakt, ook bij films die ik vermoedelijk anders nooit zou zijn gaan kijken.

arno74

• 8700 berichten
  • 3342 stemmen

Mijn idee was om die one liners ("Bagger. Na tien minuten afgezet.") technisch uit de meningen te houden, niet om hele boekwerken af te dwingen. Zulke meningen ertussen laten doet afbreuk aan de site vind ik. Er bestaat al een regel dat meningen minimaal drie zinnen (=240 tekens?) moeten bevatten maar zo'n regel handhaven is nu dweilen met de kraan open.

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

Bestaat die regel echt? Ik ben het daar niet mee eens.

kappeuter (crew films)

• 74288 berichten
  • 5917 stemmen

Jordy

Nee hoor. Ik denk dat arno74 in de war is met synopsissen, die bij voorkeur lengte van tenminste 3 zinnen hebben.

arno74

• 8700 berichten
  • 3342 stemmen

Dan zal ik in de war zijn, ik zou zweren dat ik het ergens had gelezen.

Edit: kennelijk is dat een oude discussie.

Film Pegasus (moderator films)

• 30760 berichten
  • 5331 stemmen

Ideetje voor de site.

Ik heb de laatste tijd wat meer aandacht voor de topics onder Cast & Crew, vooral acteurs en actrices. Je kan die topics niet sorteren op naam. Dat zou wel handig zijn om te weten welke namen al op de site staan.

Het is niet haalbaar en wenselijk om elke acteur/actrice op de site te zetten. Maar vele grote en boeiende namen mogen hier toch wel een plaats krijgen. Lijkt me alvast interessanter en relevanter dan een sporttopic, het weer of je favoriete hobby. Af en toe een naam extra in de kijker lijkt me wel leuk.

• 30760 berichten
  • 5331 stemmen

Niet alleen topics rond acteurs en actrices, maar ook de regisseurs mogen toch wat meer centraler lijkt me. Geen idee of dit past in de visie van de nieuwe eigenaars? dion.ollie Meer aandacht voor cast & crew lijkt me toch een meerwaarde voor de site.

• 30760 berichten
  • 5331 stemmen

dion.ollie, is hier een visie over? Het idee om acteurs en actrices (en regisseurs) wat centraler te zetten op de site. Lijkt me toch zeker iets voor een filmsite. Nu zitten die wat in de vergeethoek helaas.

MyrRoel

• 1 berichten
  • 0 stemmen

Heb gisteren de film The Peasants gezien in de bioskoop Lux in Nijmegen

Na 10 minuten wilde ik er al uitlopen omdat ik er hoofdpijn van kreeg

Ik wist niet dat de film uit geschilderde beelden bestond en daardoor zeer onrustige beelden gaf

Ik ben achterin de zaal gaan zitten en toen werd het beter

Het is een aangrijpend rauw verhaal over een mooi meisje in een boerendorp waar de mannen hun ogen en handen niet vanaf kunnen houden en waar het meisje de schuld van krijgt

Hierin zie je hoe massabewistzijn beïnvloedt kan worden en iedereen meegaat met het meisje het afvoerputje te maken van al hun zonden en overtredingen

Het spiegelt de verschrikkelngen van mooi en begeerlijk zijn en visualiseerd een van de grootste angsten van mensen om je onterecht buitengesloten en vernederd te worden

Het is geen vrolijk verhaal maar het feit dat het frame voor frame met olieverf geschilderd is maakt het een indrukwekkende prestatie

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.