menu

De Site / Algemeen / Recensiefilter (forumvervuiling + ideeën)

zoeken in:
arno74 schreef:
(quote)
Volgens mij geldt dit voor alle gebruikers... ik gebruik ook woorden als matig, redelijk, aardig, goed, geweldig... en die houden inderdaad wel verband met de waardering die ik aan een film geef. De een schrijft kort en krachtig wat ie ervan vond, en de ander schrijft hele hoofdstukken.... het mag allebei.

Heel goed!!!

Uier schreef:
Bij Pain & Gain (2013): Nuttige en diepgaande samenvatting, decec. Bedankt voor je tijd.

Graag gedaan!

jarno1975 schreef:
(quote)

Ze voegt alleen maar films toe waar ze een Nederlandstalige synopsis van kan vinden. Dat is dus gewoon knip- en plakwerk.
Verder ben ik het wel enigszins met je eens dat haar 'recensies' weinig toevoegen voor andere gebruikers.

De meesten weten dat ik handicap heb met taal. Ik kan geen goed Nederlands zin schrijven. Dus kan ik alleen bestaande tekst zoeken. Maar ik heb nu meer dan 4400 films toegevoegd aan Moviemeter. Dat is heel veel. Dus dat is belangrijker. Niet iedereen is perfect. Gelukkig krijg ik wel steun van andere gebruikers. Ik zal best doen om maar niet op letten op opmerking over mij. Maar is niet leuk.

Van mij mag je wel ophouden met jezelf te verdedigen Decec ,
doe gewoon lekker je ding vrouwtje .

Decec schreef:
(quote)

De meesten weten dat ik handicap heb met taal. Ik kan geen goed Nederlands zin schrijven. Dus kan ik alleen bestaande tekst zoeken. Maar ik heb nu meer dan 4400 films toegevoegd aan Moviemeter. Dat is heel veel. Dus dat is belangrijker. Niet iedereen is perfect. Gelukkig krijg ik wel steun van andere gebruikers. Ik zal best doen om maar niet op letten op opmerking over mij. Maar is niet leuk.

Bij deze snap ik nu hoe en waarom...
Ga vooral lekker door en irriteer je niet aan andere gebruikers.

Ik ben ook niet helemaal goed in het plaatsen van mijn teksten.

Decec schreef:
meer dan

En daarmee beheers je het Nederlands beter dan 2/3 van de rest van de bevolking Denise. Trek je er niets van aan, en ga lekker door waar je mee bezig bent.

Dick2008
Begrijpelijk dat je dat niet leuk vind. En niks van aan trekken.
Decec schreef:
De meesten weten dat ik handicap heb met taal.

Maar voorkomen kun je dit toch niet. Er schrijven iedere dag nieuwe mensen in. Niet iedereen zit in het forum. Dus vroeg of laat komt er toch weer één.

Als er nou een mogelijkheid was dit bij je profiel neer te zetten.....maar dat komt er toch niet.

Een veldje personal defects bij je profiel zou inderdaad wel leuk zijn.

Onderhond schreef:
Een veldje personal defects bij je profiel zou inderdaad wel leuk zijn.

Ja, maar daar zullen niet veel mensen mee te koop lopen vrees ik.

Mijn excuses trouwens tov decec, ik wist niet van die handicap.

Wat misschien interessant is, om het gemiddelde van de recensies er bij te zetten. Ik merk namelijk dat het gemiddelde van de recensies anders is dan het daadwerkelijke gemiddelde van de site. Ik denk dat de mensen die een recensies schrijven er beter over na denken wat voor cijfer ze gaan geven, dan mensen die zomaar een 5* geven aan een film die ze best goed vinden, en mensen die 0.5* geven aan een film die ze best slecht vinden. Op die manier filter je dat weg. Ik kijk zelf ook meer naar wat de recensenten voor cijfer geven i.p.v. het gemiddelde op de site.
Je kan het een beetje vergelijken met de top1000 voters van IMDb, alleen is de manier die ik noem veel interessanter.

Ik hoop echt nog eens dat er een mogelijkheid op MM komt om recensies aan te passen. Soms lees ik er een paar van mezelf terug en zie ik dat ik toch wat stomme grammaticale of spellingsfoutjes heb gemaakt. Het doet echt pijn aan mijn ogen dat ik dat niet kan veranderen .

Vinokourov schreef:
Ik hoop echt nog eens dat er een mogelijkheid op MM komt om recensies aan te passen. Soms lees ik er een paar van mezelf terug en zie ik dat ik toch wat stomme grammaticale of spellingsfoutjes heb gemaakt. Het doet echt pijn aan mijn ogen dat ik dat niet kan veranderen .

Mee eens!

Niet mee eens. Er staat een datum bij. Als je dan opeens oudere berichten gaat veranderen, dan heeft het bericht geen betrekking meer op die datum. Nu maakt het natuurlijk niet uit als je spellingfouten gaat veranderen, maar mensen gaan het natuurlijk niet alleen daarom gebruiken. Een verandering in een recensie van bijv 2008, kan de hedendaagse toekomst veranderen. Dus daarom moeten we geen veranderingen maken in het verleden.

brabusRUS schreef:
Niet mee eens. Er staat een datum bij. Als je dan opeens oudere berichten gaat veranderen, dan heeft het bericht geen betrekking meer op die datum. Nu maakt het natuurlijk niet uit als je spellingfouten gaat veranderen, maar mensen gaan het natuurlijk niet alleen daarom gebruiken. Een verandering in een recensie van bijv 2008, kan de hedendaagse toekomst veranderen. Dus daarom moeten we geen veranderingen maken in het verleden.

Wat heeft het voor zin als iemand berichten van pakweg 2008 compleet gaat veranderen? Ik kan me geen redenen bedenken waarom iemand dat zou doen. Ik voorzie geen grote chaos als die feature ingevoerd wordt. Desnoods dat er onder komt te staan 'dit bericht is gewijzigd op 11 januari 2015' om eventuele raar lopende discussies te verklaren. Een andere optie is om de feature tijdelijk open te zetten of dat je het kunt aanvragen bij een mod.

Dick2008
Dat vind je misschien zelf heel erg die grammaticale en spellingsfouten, maar de meeste mensen lezen daar over heen. Ik kan er bij mezelf vaak erg om lachen, hier laatst nog. La Paloma (1959)

En ja het is een discussiesite geen naslagsite, hoewel het steeds meer vervaagd. Maar de inhoud blijft het belangrijkste, niet of het foutloos geschreven is.

Daarnaast moet je ook gewoon in staat zijn om eigen tekst aan te kunnen passen als iets niet meer bevalt. Een slordige taal- of spelfout is nog wel te overzien, maar soms zie ik ook persoonlijke informatie terug die totaal niet meer relevant is voor in het nu. Dan kun je eigenlijk alleen maar kiezen om de hele recensie weg te laten halen i.p.v. dingen iets aanpassen. Ook verandert je schrijfstijl enigszins naarmate je ouder wordt en meer post, dus soms zou ik rare uitdrukkingen, kromme spreektaal of andere zaken er ook uit willen filteren.

Misschien vindt niemand behalve ikzelf het boeiend genoeg om die teksten te lezen, maar dat neemt niet weg dat ik graag de optie zou hebben om ze naar eigen inzicht aan te passen als ik zelf veranderd ben. Het blijft allemaal verzonden vanuit mijn gebruikersnaam.

Dick2008
De hele recensie weg te halen, zeker als er toch niet op gereageerd is, zou een goede optie zijn. Veel informatie is maar van tijdelijke aard.
Helaas wist ik in 2008 ook niet dat ik nu nog op de site zou zijn. Anders had ik het misschien wel anders gedaan. Bijvoorbeeld ik moet een film eerst drie keer heb gezien en dan plaats ik een bericht en niet eerder.
Mensen veranderen en smaken en interesse dus ook.
Maar goed, het is niet anders.

Film Pegasus (moderator)
Een bericht is pas een recensie als het apart wordt aangevinkt. Als je vindt dat die recensie niet meer relevant is, vink je dat gewoon terug uit. Ik zit er absoluut niets mee in dat oude recensies blijven staan. Ik herbekijk regelmatig films en schrijf dan gewoon een nieuwe recensie. Soms zelfs met de oude in een quote om het verschil aan te tonen moest dat zo zijn.

Dick2008
Zo doe ik het ook, ik vink niks meer aan, maar verder is het wel hetzelfde.

Als je eerst schrijft, met goede herinneringen aan een film, het volgende bericht is dat je na lange tijd hem eindelijk hebt gezien en volgende bericht is na korte(re) tijd, dat je hem nou niet meer moet (een weer volgend bericht, zo heel erg was het ook weer niet, maar is niet meer wat het is geweest). Voelt en staat raar.

Het is eigenlijk hetzelfde principe als dvd gekocht, weer weggedaan, opnieuw aangeschaft, weer weggedaan.

Film Pegasus schreef:
Een bericht is pas een recensie als het apart wordt aangevinkt. Als je vindt dat die recensie niet meer relevant is, vink je dat gewoon terug uit. Ik zit er absoluut niets mee in dat oude recensies blijven staan. Ik herbekijk regelmatig films en schrijf dan gewoon een nieuwe recensie. Soms zelfs met de oude in een quote om het verschil aan te tonen moest dat zo zijn.

Mee eens. En daarbij is het toch ook leuk om te zien hoe je eigen mening of van iemand anders is veranderd in de loop der jaren ? Tenminste ikzelf vind het altijd leuk om een oude en een nieuwe recensie van iemand naast elkaar te leggen en om te kijken waarom die persoon van mening is veranderd en waarom.

John Barry schreef:
(quote)

Mee eens. En daarbij is het toch ook leuk om te zien hoe je eigen mening of van iemand anders is veranderd in de loop der jaren ? Tenminste ikzelf vind het altijd leuk om een oude en een nieuwe recensie van iemand naast elkaar te leggen en om te kijken waarom die persoon van mening is veranderd en waarom.

Ook wel een beetje waar inderdaad.

Dick2008 schreef:
Zo doe ik het ook, ik vink niks meer aan, maar verder is het wel hetzelfde.

Ik deed dat aanvinken vooral in het begin dat ik hier was. Nu doe ik dat al lang niet meer. Mijn reacties zijn ook vrij summier.

Dick2008
Ik vind dat vergelijken waar John Barry het over heeft, niet leuk. Dit zul je niet snel hebben in verbale communicatie. Twee jaar geleden vond je er dit van en nu is je mening zo?. Wat je twee jaar geleden allemaal hebt gezegd over een film zullen mensen zich vaak niet meer herinneren.... ze zullen vaak ook alleen maar geinteresseerd zijn in je meest recente visie over de film.

Dick2008 schreef:
Ik vind dat vergelijken waar John Barry het over heeft, niet leuk. Dit zul je niet snel hebben in verbale communicatie. Twee jaar geleden vond je er dit van en nu is je mening zo?. Wat je twee jaar geleden allemaal hebt gezegd over een film zullen mensen zich vaak niet meer herinneren.... ze zullen vaak ook alleen maar geinteresseerd zijn in je meest recente visie over de film.

Voor je eigen meningen kan het misschien wel interessant zijn, maar voor andere hun mening? Ik zal er niet echt van wakker liggen als iemand anders zijn mening over een film verandert, misschien wel in vraag stellen als ik de persoon wat beter ken maar interesses en smaken kunnen veranderen met de jaren.

Dick2008
Ik lig er ook niet wakker van. Door jezelf te quoten en her en daar aan te passen kan je je mening weer up te date houden. Erg mooi gezicht is het niet, maar goed.
Wel kan ik de achterliggende gedachte van Donkerwoud maar al goed te begrijpen. Je hebt iets geschreven...en na enige tijd denk er je anders over danwel zie je fouten. Dat is wel lastig.

Alle berichten die je schrijft op MM, worden eigendom van MM, zo staat in de voorwaarden. Zoiets heb je niet, als je alles in bijvoorbeeld Word maakt. Dan kan je gewoon dingen weggooien, en weer iets nieuws typen.

Ik kan het zo snel niet terug vinden, maar er is dus geen absoluut minimum? Mag een recensie uit slechts één zin bestaan, al dan niet waar ook nog eens weinig mening in verwerkt is? Vind ik persoonlijk geen recensie.

Bijvoorbeeld:
- The Crowd (1928)
- La Passion de Jeanne d'Arc (1928)
- All Quiet on the Western Front (1930)

Daarom heet het ook geen 'recensie' meer, maar 'mening'

Fair enough, maar een mening moet toch ook wel daadwerkelijk wat mening bevatten? Als jij opeens alleen nog 5 sterren aan Hollywood klassiekers uitdeelt, gaan mensen zich ook afvragen of je nog wel echt Onderhond bent . Iets moet natuurlijk niet zijn essentie verliezen.

Paar voorbeeldjes toegevoegd hierboven.

Als enige vorm van waardeoordeel het enige criterium is, zou je natuurlijk kunnen volstaan met de eloquente verwoording: 'k*tbagger', om daarna tevreden glimlachend je cursorvrucht een ster toe te bedelen, als zijnde je doorwrochte mening.

Ik ben ook geen voorstander van dat soort zinnetjes als mening/recensie aan te duiden, ik denk alleen dat het niet zo vaak voorkomt en dat alles weer verder in regeltjes gieten het sop de kolen niet waard is.

Het is allemaal redelijk minimalistisch, maar je kan moeilijk ontkennen dat de berichten een mening bevatten

Gast
geplaatst: vandaag om 02:44 uur

geplaatst: vandaag om 02:44 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.