- Home
- Filmforum
- De Site - Algemeen
- Waarom geen Cast pagina?
Waarom geen Cast pagina?

matthijs_013
-
- 3628 berichten
- 5477 stemmen
Waarom doen ze niet net zoals de regisseurs, ook cast pagina's?? Ik weet dat dit erg veel is, maar als dit gewoon net zoals films gewoon door gebruikers toegevoegd kan worden?? Vind het vaak wel irritant als ik naar aan film op moviemeter kijk en in de cast een acteur zie, maar als ik zijn films wil zien, eerst op uitgebreid zoeken (naar acteur) moet klikken.

us_raider
-
- 2034 berichten
- 0 stemmen
Ik zou dit ook wel leuk vinden inderdaad. Momenteel ga ik altijd naar iMDB en dan bekijk ik daar de films van de acteur/actrice, maar ik vind het een hele leuke optie dat je bij regisseurs kan zien wat het gemiddelde aantal sterren voor zijn films is, zou een goede toevoeging zijn.

Angrod_Pallanén
-
- 6687 berichten
- 1042 stemmen
Dit is toch al veel vaker besproken?

Doom
-
- 8212 berichten
- 1526 stemmen
Inderdaad, dit is al heel vaak besproken. MovieMeter zal naar eigen zeggen nooit op kunnen tegen het grote IMDB. MovieMeter is er dus niet voor de uitgebreide informatie per film, maar meer voor het discussiëren en waarderen van films.

Hi-Tek
-
- 666 berichten
- 0 stemmen
Toch zou zoiets wel fijn zijn dat er een direkte link naar het cv van een acteur zo komen. Ook wat achtergrond informatie zou altijd welkom zijn aangezien dat ook zo is bij een aantal regisseurs. Het kost natuurlijk wel wat werk en net als jij zegt Doom mm zou nooit op kunnen tegen imdb, maar ik zou het erg waarderen

matthijs_013
-
- 3628 berichten
- 5477 stemmen
Toch zou zoiets wel fijn zijn dat er een direkte link naar het cv van een acteur zo komen. Ook wat achtergrond informatie zou altijd welkom zijn aangezien dat ook zo is bij een aantal regisseurs. Het kost natuurlijk wel wat werk en net als jij zegt Doom mm zou nooit op kunnen tegen imdb, maar ik zou het erg waarderen
Ja, ik wilde dit net ook voorstellen! Als ik een acteur zie waar ik nieuwsgierig naar ben, moet ik "helemaal" eerst op zoeken drukken en dan bij die uitgebreide zoekmogelijkheden bij acteur de naam invullen

Hi-Tek
-
- 666 berichten
- 0 stemmen
Hoezo dat nou weer er is toch ook een linkje naar de films van de regisseur gemaakt dus opzich zou het niet vreemd zijn als dit ook voor de cast zo gelden. Daarnaast zou een beetje achtergrond informatie net als wat bij de meeste (bekende) regisseurs ook is best fijn zijn. Subtiel alleen de geboortedatum, plaats en een foto'tje geen pagina's aan informatie. Het is ook maar een idee en toch binnen een realistische denkwijze.
Wat ik trouwens wel vervelend vind is onder andere het gedeelte van mijn films. Ik heb dus een enorm grote lijst in mijn submap ''nog zien, herzien'' en regelmatig scroll ik daar doorheen wanneer ik bv. naar de videotheek ga om te kijken wat ik wil huren. Het probleem is dat wanneer ik een film aanklik om te kijken of het iets is en vervolgens op vorige druk ik weer bij de algemene pagina mijn films beland. Als ik dus ergens bij een film op pagina 3 zit moet terug naar 3 en weer scrollen naar die film, terwijl normaal gesproken als bij een film op vorige druk kom ik precies uit bij welk berichtje ik aan het lezen was.
Een ander minpuntje is wanneer ik op ''zoeken'' in de linker menubalk klik en een regisseur of acteur intype ik een lijst krijg, maar nergens een gemiddelde zie. Ik vind dit erg jammer, want ik zoek best vaak of een film van een bepaalde acteur de moeite waard is. Nu moet ik dus vrijwel elke film afgaan om te zien of het iet is.
Naja mischien ben ik te veel aan het zeuren, maar het zou echt ongelofelijk geweldig zijn als deze kleine minpuntjes er niet zouden zijn. Het zou me een hoop tijd besparen. Heeft echt niemand hier last van of ben ik gewoon de enige

lowhusky
-
- 8230 berichten
- 0 stemmen
Ik vind het echt tijdverspilling, ik heb wel wat meer te doen.

FisherKing
-
- 18696 berichten
- 0 stemmen
Lijkt me niet echt het doel van Moviemeter. Slotje.

kalashnikovboy
-
- 83 berichten
- 0 stemmen
Ik ben ook voor een crew pagina.

lowhusky
-
- 8230 berichten
- 0 stemmen
Hoezo nou weer slotje
Het topic wordt door een moderator gesloten en dan kun je geen berichten meer plaatsen.

Hi-Tek
-
- 666 berichten
- 0 stemmen
lol alsof ik niet weet wat een slotje is, nee het gaat erom wat een reden zou zijn van het slotje. Ik citeer de doelstelling van het forum de site - voor opmerkingen, vragen of klachten over de site en ik kan me niet herinneren dat dit topic daarbuiten valt, misschien dat jij dat eens even aan zou kunnnen geven. Ik denk het niet, het slotje is dus nergens voor nodig.

lowhusky
-
- 8230 berichten
- 0 stemmen
lol alsof ik niet weet wat een slotje is, nee het gaat erom wat een reden zou zijn van het slotje. Ik citeer de doelstelling van het forum de site - voor opmerkingen, vragen of klachten over de site en ik kan me niet herinneren dat dit topic daarbuiten valt, misschien dat jij dat eens even aan zou kunnnen geven. Ik denk het niet het slotje is dus nergens voor nodig.
Met "hoezo nou weer een slotje" leek het alsof je het niet wist wat het was. Excuses.

Hi-Tek
-
- 666 berichten
- 0 stemmen
Nee opzich wel te begrijpen jij kon overigens ook niet weten dat ik op meerdere forum heb gezeten en het dus wel ongeveer weet hoe het in elkaar zit

Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
lol alsof ik niet weet wat een slotje is, nee het gaat erom wat een reden zou zijn van het slotje. Ik citeer de doelstelling van het forum de site - voor opmerkingen, vragen of klachten over de site en ik kan me niet herinneren dat dit topic daarbuiten valt, misschien dat jij dat eens even aan zou kunnnen geven. Ik denk het niet, het slotje is dus nergens voor nodig.
Het hoeft voor mij ook geen slotje te krijgen, maar dit onderwerp is al zo vaak besproken de afgelopen jaren... vandaar de lauwe reacties op dit topic waarschijnlijk

Hi-Tek
-
- 666 berichten
- 0 stemmen
Naja dan is het wel te begrijpen, maar als je mijn post had gelezen dan zie je dat ik het niet alleen over de cast pagina had. Ik vulde gelijk mijn reactie aan met 2 opmerkingen die ik best vervelend vind of beter zouden kunnen. En ik vroeg me daar bij af of andere dat ook zouden vinden. En als het onderwerp al een zo vaak is aangesneden zoals jij zelf al aangeeft dan zegt dat toch wel iets over de site he.

Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
dan zegt dat toch wel iets over de site he.
Gebruikers gebruiken de search niet?
Goed. Cast pagina komt er niet omdat we niet alle acteurs opslaan bij een film. Een lijst van een acteur zal een lijst zijn met de strekking : "dit zijn de films waarvan de toevoeger destijds vond dat deze acteur een van de drie belangrijkste rollen had". Oftewel: niet nuttig.
Dat probleempje met Mijn Films kun je zelf oplossen door links in een nieuwe tab of nieuw venster te openen
Over de gemiddelden in zoekresultaten ga ik nog even nadenken, dat gaat op de "misschien later" lijst.
Maar bedankt voor het meedenken

Hi-Tek
-
- 666 berichten
- 0 stemmen
dan zegt dat toch wel iets over de site he.
Gebruikers gebruiken de search niet?
haha tja als jij het zo bekijkt dan heb je wel gelijk, maar je weet vast wel wat ik bedoel . Verder ben ik degene ook niet die dit topic heeft aangemaakt anders had ik wel even gezocht naar zo'n zelfde soort topic. Ik kwam dit toevallig tegen en ik zag toch niks verkeerds in dit idee.
Goed. Cast pagina komt er niet omdat we niet alle acteurs opslaan bij een film. Een lijst van een acteur zal een lijst zijn met de strekking : "dit zijn de films waarvan de toevoeger destijds vond dat deze acteur een van de drie belangrijkste rollen had". Oftewel: niet nuttig.
Toch worden wel vaak de foutjes eruit gehaald waardoor de meestal wel de acteurs met de ''belangrijkere'' rollen gewoon kloppen. Het zou gewoon wel fijn zijn zo'n linkje dan kun je gewoon even het cv bekijken van de beste man. Maar goed jij bent de admin en het is ook niet zo dat ik er wakker van lig dus ik laat het hierbij.
Dat probleempje met Mijn Films kun je zelf oplossen door links in een nieuwe tab of nieuw venster te openen
Bedankt, maar ik had zelf al een oplossing gevonden. Je moet gewoon op je username klikken (Hi-Tek in dit geval) want die lijsten kloppen gewoon. Het is echter wel zo dat wanneer jij via mijn films onder Mijn MovieMeter klikt dit probleempje echter niet kan worden opgelost.
Over de gemiddelden in zoekresultaten ga ik nog even nadenken, dat gaat op de "misschien later" lijst.
Ook hier weer jij bent de admin, maar ik zou het in iedergeval wel waarderen
Maar bedankt voor het meedenken.
Geen probleem het is af en toe wel fijn (terrechte) kritiek uit te delen

Rubke
-
- 2 berichten
- 64 stemmen
Toch jammer dat het er niet komt, het zou de site (in mijn ogen) nog beter maken.. een beetje het http://partyflock.nl/ idee, alles met alles koppelen.

Yekezzez
-
- 2512 berichten
- 1126 stemmen
Waarom wil je zo graag een incomplete lijst als je in twee keer clicken een complete lijst kan krijgen?
ps. Dat koppelen doen ze op Lexa ook en dat pakt ook niet altijd even goed uit.

matthijs_013
-
- 3628 berichten
- 5477 stemmen
Waarom wil je zo graag een incomplete lijst als je in twee keer clicken een complete lijst kan krijgen?
Omdat deze site niet afhankelijk van een andere moet worden misschien?

Yekezzez
-
- 2512 berichten
- 1126 stemmen
MovieMeter is toch geen enkel opzicht afhankelijk van IMDb??

Edie
-
- 3185 berichten
- 1220 stemmen
Als je zien wilt in welke films een acteur/actrice gespeeld heeft kijk je toch gewoon op IMDb? Daar word álles weergegeven (ook eventuele spellen/shows etc.)..
Zoals Jordy zegt; een acteur/trice die toevallig eens een belangrijke rol in een film gehad heeft kan dus zomaar slechts bij één film genoemd staan terwijl ze eigenlijk ook tientallen gastrolletjes gehad heeft...